Αναπάντητα τα ερωτήματα γονιών, εκπαιδευτικών, αντιπολίτευσης για το “πότε” αλλά κυρίως το “πώς” θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Έκτακτη σύγκληση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ. Ανοιχτά όλα τα σενάρια παρά τις δηλώσεις Πέτσα για άνοιγμα στις 7 Σεπτέμβρη.
Σε ένα από τα πιο σημαντικά θέματα της τρέχουσας συγκυρίας και ταυτόχρονα σε ένα «καυτό μέτωπο» φαίνεται ότι θα αναχθεί το θέμα του ανοίγματος των σχολείων τον Σεπτέμβρη. Αμέσως μετά την ίδια την πανδημία του Covid 19, το «τι θα γίνει με τα σχολεία» είναι το κυρίαρχο ερώτημα, όχι μόνο γιατί σχετίζεται άμεσα με την μετάδοση της νόσου αλλά και γιατί από αυτό εξαρτάται ο οικογενειακός προγραμματισμός της πλειοψηφίας των πολιτών. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και το υπουργείο Παιδείας δεν απαντούν σε κανένα από τα ερωτήματα που τίθενται από τους πολίτες, τους εκπαιδευτικούς αλλά και την αντιπολίτευση. Μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την σύγκλιση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προκειμένου να υπάρξουν απαντήσεις όχι μόνον για το «πότε» αλλά και για το «πώς» θα λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.
Η χθεσινή δήλωση του Στέλιου Πέτσα, για τα σχολεία σύμφωνα με την οποία «έχουμε μία χρονιά που θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου και αντιμετωπίζουμε τις ίδιες βασικές προκλήσεις, να τηρούμε τα μέτρα προστασίας. Γιατί αν τα τηρούμε, αυτό θα είναι το βασικό στοιχείο που θα μας προστατέψει από τη διασπορά του ιού και στο σχολικό περιβάλλον», κάθε άλλο παρά καθησύχασε. Η αναφορά του κυβερνητικού εκπροσώπου στην ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, μάλλον ενέτεινε την ανησυχία και την σύγχυση, με δεδομένες τις έως τώρα τοποθετήσεις της Νίκης Κεραμέως, τις οποίες επαναλαμβάνει σχεδόν με τον ίδιο τρόπο στις τηλεοπτικές δηλώσεις της.Σύμφωνα με αυτές, όπως χαρακτηριστικά έχει δηλώσει στον ΑΝΤ1, «ως έχουν τα πράγματα ξεκινούν τα σχολεία ξεκινούν στις 7 Σεπτεμβρίου, όμως καταλαβαίνετε πόσο πολύ μπορεί να αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα γι αυτό δεν έχουμε κάνει ακόμη ανακοινώσεις για τον τρόπο επανέναρξης». Σημείωσε όμως πως «οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν στην βάση των τελευταίων επιδημιολογικών δεδομένων». Η υπουργός Παιδείας επαναλαμβάνει συνεχώς πως «πρώτο μέλημά μας η προστασία της δημόσιας υγείας» και ταυτόχρονα να μείνει «όσο πιο απρόσκοπτη γίνεται την εκπαιδευτική διαδικασία».
Οι πληροφορίες θέλουν στο υπουργείο Παιδείας να εξετάζονται σενάρια για λειτουργία των σχολικών μονάδων ακόμη και στις 20 Σεπτέμβρη, δηλαδή να μετατεθεί η ημερομηνία δύο εβδομάδες αργότερα, ενώ πραγματικό χάος επικρατεί στο «πώς» αυτή θα γίνει. Στο τραπέζι παραμένει η εκ περιτροπής διδασκαλία, η λειτουργία με μάσκες σε όλους τους χώρους αλλά και η εξ αποστάσεως διδασκαλία. Ερώτημα επίσης αποτελεί αν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις περιοχές της χώρας η αν αυτό θα εξαρτηθεί από το επιδημιολογικό φορτίο της κάθε περιοχής.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποκλειστικό κριτήριο για την λήψη των αποφάσεων θα είναι η γνώμη των ειδικών, η οποία δεν έχει ακόμη γνωστοποιηθεί. Πάντως πηγές προσκείμενες στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, επισημαίνουν ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν και με γνώμονα την λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σημειώνοντας ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, έδειξε με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τον Ιούλιο -και προβλέπει μεταξύ άλλων διεύρυνση των δραστηριοτήτων των ιδιωτικών σχολείων – πως αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στον συγκεκριμένο χώρο.
Η αντιπολίτευση
Η αντιπολίτευση πάντως διαβλέπει πολύ δύσκολες καταστάσεις στην εκπαίδευση και δεν κρύβει την έντονη ανησυχία της για τις εξελίξεις που θα υπάρξουν.
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φϊλης σε ανακοίνωση του κάνει λόγο για «πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης χαρακτηρίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί τα προβλήματα της έναρξης του νέου σχολικού έτους σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που δημιουργεί η ραγδαία αναζωπύρωση της πανδημίας». Μάλιστα στην ίδια ανακοίνωση επισήμανε ότι πρέπει την ερχόμενη εβδομάδα που ξεκινούν οι διαδικασίες του κοινοβουλίου να συγκληθεί κατά προτεραιότητα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων προκειμένου να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση σημειώνεται πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, αν και διεθνώς τα ολιγομελή τμήματα εμφανίζονται ως η πλέον ασφαλής και ενδεδειγμένη διδακτική πρακτική στις συνθήκες της πανδημίας». Επίσης «δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα (τεστ, καθαρισμός σχολείων, δωρεάν μάσκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς)». Παράλληλα «δεν έχει οργανώσει τα δημόσια δίκτυα ώστε να αναλάβουν αποκλειστικά και με με ασφάλεια για τα προσωπικά δεδομένα το σύνολο της τηλεκπαίδευσης (ασύγχρονης και σύγχρονης)».Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει την λειτουργία των σχολείων με 10 – 12 μαθητές ανά τάξη ως μίας από τις βασικές προϋποθέσεις για την υγειονομική ασφάλεια.
Η πρόεδρός του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, αναφερόμενη στο θέμα, δήλωσε πως «ιδιαίτερα για τα σχολεία δεν είναι δυνατόν να ανακοινώνει η Κυβέρνηση μόνο την ημερομηνία έναρξης της σχολικής περιόδου. Οφείλει τώρα να παρουσιάσει τον ολοκληρωμένο προγραμματισμό της για την προστασία της υγείας των μαθητών, των οικογενειών τους και φυσικά των εκπαιδευτικών».
Ανακοίνωση σε έντονα επικριτικό ύφος εξέδωσε και το ΚΚΕ. Όπως επισημαίνει η κυβέρνηση «ανάγει σε κύριο αποτρεπτικό παράγοντα για την εξάπλωση του κορονοϊού το πώς θα συμπεριφερθούν παιδιά Δημοτικού!». Μάλιστα τονίζει πως «από τη μία επιχειρεί να ενοχοποιήσει τη νεολαία για την έξαρση των κρουσμάτων και από την άλλη ανακοινώνει το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτέμβρη χωρίς να ενημερώνει γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές με ποια προετοιμασία, μέσα και μέτρα προστασίας θα γίνει αυτό δυνατό». Παράλληλα το ΚΚΕ σημειώνει πως «η κυβέρνηση διέθετε το απαραίτητο χρονικό διάστημα, από τον Ιούνη, για να εξασφαλίσει ουσιαστικές προϋποθέσεις για τη λειτουργία των σχολείων, που είναι αναγκαία να ξεκινήσει και για παιδαγωγικούς και για μορφωτικούς λόγους».
Πηγή: news247.gr
Γεράσιμος Λιβιτσάνος