Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Δεκτή έγινε η αίτηση για αποζημίωση καπετάνιου πλοίου, που είχε προφυλακιστεί για εκρηκτικά

11/05/2022
73 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Δεκτή έγινε από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου η αίτηση που κατέθεσε για αποζημίωση, για το χρονικό διάστημα της προφυλάκισής του, ο καπετάνιος του πλοίου με τα 81 κοντέινερ που περιείχαν εκρηκτικές ύλες και είχε εντοπιστεί μεταξύ Ρόδου και Κω από τις λιμενικές αρχές της περιοχής μας τον Μάιο του 2017.

Την ίδια αίτηση για αποζημίωση έχει υποβάλει και η 55χρονη Ουκρανικής καταγωγής σύζυγός του, η οποία δεν εργάζεται και ασχολείται με την ανατροφή του παιδιού τους και το χρονικό διάστημα των 202 ημερών που πέρασε έγκλειστος στη φυλακή ο σύζυγός της, ως προσωρινά κρατούμενος, της στέρησε το εισόδημα για τη διαβίωσή τους. Με την αίτηση που έχει καταθέσει η σύζυγος διεκδικεί το ποσό των 100.000 ευρώ για την απώλεια διατροφής και 100.000 ευρώ ως αποζημίωση για ηθική βλάβη.

Από την πλευρά του ο 66χρονος πλοίαρχος που παρέμεινε στη φυλακή για περισσότερο από έξι μήνες, δήλωσε στην αίτησή του ότι οι συνθήκες διαβίωσής του ως έγκλειστος, του δημιούργησαν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα,  τα οποία προσπαθεί να διαχειριστεί έως και σήμερα.

Οι αιτήσεις των δύο Ουκρανών εξετάστηκαν χθες από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου, το οποίο έκανε δεκτή αυτήν του 66χρονου καπετάνιου και του επιδίκασε ποσό 30 ευρώ για κάθε μέρα κράτησής του, ενώ σε ό,τι αφορά το αίτημα της συζύγου του αναβλήθηκε  για τον Ιούνιο του 2022.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο ο καπετάνιος όσο και τα λοιπά 16 μέλη του πληρώματος που είχαν παραπεμφθεί σε δίκη, τελικά αθωώθηκαν στις 23 Σεπτεμβρίου 2020 από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου, το οποίο και εκδίκασε την υπόθεση.

Συγκεκριμένα, κατηγορούμενοι ήταν ο πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου “MEKONG SPIRIT” και τα λοιπά δεκαέξι μέλη του πληρώματός του για:
1. μεταφορά πυρομαχικών, εκρηκτικών υλών και εκρηκτικών μηχανισμών, με σκοπό τον παράνομο εφοδιασμό ομάδων και ενώσεων προσώπων κατά συναυτουργία,
2. παράβαση του άρθρου 1 παρ. 1,2 και 2 του Ν. 92/1967 περί εφαρμογής αποφάσεων ασφαλείας του ΟΗΕ σε συνδυασμό με άρθρο 1 του π.δ. 219/2005 περί εφαρμογής της υπ’ αριθμ. 1556/2004 Απόφασης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ κατά συναυτουργία

3. διαμετακόμιση άνευ αδείας των ειδών που αναφέρονται στο άρθρο 1 παρ. 1, περιπτώσεις δ’, ε’ και στ’ του Ν. 2168/1993 κατά συναυτουργία
Ωστόσο τόσο από την ακροαματική διαδικασία αλλά και από τα στοιχεία που προσκομίστηκαν (πραγματογνωμοσύνες, πιστοποιήσεις κ.α.) δεν προέκυψε η διάπραξη κάποιου αδικήματος. Αντίθετα τονίστηκε ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, είχε όλες τις προδιαγραφές για τη συγκεκριμένη μεταφορά  και έφερε και όλα τα νόμιμα έγγραφα για το φορτίο του, ενώ ακόμη και ένας εκ των τελικών προορισμών του φορτίου του, το Σουδάν, αφορούσε λιμάνι της χώρας αυτής που δεν υπάρχει περιορισμός. Έτσι το δικαστήριο και με πρόταση της εισαγγελέως της έδρας, αποφάσισε την αθώωση των 17 κατηγορουμένων και την απαλλαγή τους από κάθε κατηγορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώπιον του δικαστηρίου βρέθηκε μόνο ο καπετάνιος ο οποίος και εξήγησε αναλυτικά στην απολογία του για το τι ισχύει βάσει των διεθνών κανονισμών σε τέτοιες περιπτώσεις.

Με την ολοκλήρωση της πρότασης της εισαγγελέως της έδρας,  η οποία ζήτησε την απαλλαγή των κατηγορουμένων, από την πλευρά της υπεράσπισης η οποία και πήρε τον λόγο, τονίστηκε μεταξύ άλλων, ότι «σήμερα σε αυτό εδώ το δικαστήριο αποκαθιστάται μία αδικία η οποία έχει ταλαιπωρήσει εδώ και τρεισήμισι χρόνια το πλήρωμα του συγκεκριμένου πλοίου και ειδικότερα τον πλοίαρχο,  ο οποίος μάλιστα είχε προφυλακιστεί και για χρονικό διάστημα έξι μηνών».

Στην ίδια αγόρευση η υπεράσπιση άφησε να εννοηθεί ότι η όλη υπόθεση ήταν «κατασκευασμένη» αφού ουδέποτε βρέθηκε ο αποστολέας του e-mail που είχε σταλεί με αφορμή το οποίο και ξεκίνησε αυτή η ιστορία, παρά – όπως τόνισε ο κ. συνήγορος- τις έρευνες που διενεργήθηκαν για τον σκοπό αυτό.

Το e- mail και η «έφοδος» στο πλοίο
Όλα ξεκίνησαν στις 12 το μεσημέρι στις 23 Μαΐου 2017, όταν στη διεύθυνση ηλεκτρονικής επικοινωνίας του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος έφτασε ένα μυστηριώδες e-mail με τίτλο “Warning Warning Warning”.
Το ηλεκτρονικό μήνυμα ανέφερε τα εξής: «Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι το “Mekong Spirit”  μεταφέρει παράνομα κοντέινερ με πλαστά έγγραφα. Υπάρχουν 29 κοντέινερ που φορτώθηκαν στο Newport (σ.σ. αναφέρεται στο λιμάνι Nemport της Σμύρνης), που προορίζονται για εταιρεία στο Σουδάν καταχωρισμένη στη μαύρη λίστα του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών. Πρόκειται να αποπλεύσει απόψε ή αύριο το πρωί. Ελπίζουμε να λάβετε σοβαρά υπόψη την προειδοποίηση και να ελέγξετε το πλοίο».

Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανιζόταν μια ανύπαρκτη εταιρεία με επωνυμία “African Brindge Shipping”.
Το απόγευμα της 23ης Μαΐου 2017, το φορτηγό πλοίο απέπλευσε από την Τουρκία φορτωμένο με 81 κοντέινερ με εκρηκτικά και κινήθηκε νότια με κατεύθυνση προς Αίγυπτο. Τα 29 κοντέινερ είχαν προορισμό το Πορτ Σουδάν και τα υπόλοιπα θα εκφορτώνονταν διαδοχικά στο Τζιμπουτί, στην Ινδονησία και στην Αυστραλία. Ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Κω, οι αξιωματικοί από τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος κάλεσαν μέσω VHF τον πλοίαρχο και ζήτησαν πληροφορίες για το πλοίο και το φορτίο του. Το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της συνομιλίας περιλαμβάνεται σε εμπιστευτικό έγγραφο του τμήματος Κρατικής Ασφάλειας του Λιμενικού, που δημοσιοποίησε τον Δεκέμβριο του 2017 η εφημερίδα «Καθημερινή» και έχει ως εξής:

– Ποιο είναι το περιεχόμενο των κοντέινερ, μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις;
– Έχουμε επικίνδυνο φορτίο.
– Όλα τα κοντέινερ είναι για το Σουδάν;
– Α, τι;
– Όλα τα κοντέινερ είναι για το Σουδάν;
– Ναι, ναι, ναι όλα –ακατάληπτη ομιλία– για Σουδάν.

Σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, αμέσως μετά ο πλοίαρχος πήρε εντολή να αλλάξει ρότα και να καταπλεύσει για περαιτέρω έλεγχο αρχικά στην Κω και στη συνέχεια, λόγω της ιδιαιτερότητας του φορτίου του, στη ναυτική βάση της Σούδας.
«Ενημερώθηκα κάποια στιγμή ότι το πλοίο κατόπιν απαίτησης της Ελληνικής Ακτοφυλακής άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε στην Κω. Κατά τον έλεγχο που επακολούθησε παραδόθηκαν από τον πλοίαρχο στις αρμόδιες λιμενικές αρχές τα έγγραφα που συνόδευαν το φορτίο χωρίς να γνωρίζω περαιτέρω λεπτομέρειες», αναφέρει σε υπόμνημά του προς την ανακρίτρια Χανίων (την 29η Αυγούστου 2017) ένας από τους Ουκρανούς ναύτες.

Οι ισχυρισμοί των μελών του πληρώματος περί νομιμότητας του φορτίου μοιάζουν να επιβεβαιώνονται από έγγραφα – διασαφηνίσεις που κοινοποίησαν στις ελληνικές αρχές τα τελωνεία της Ισπανίας και της Τουρκίας. Σε έγγραφά του προς την Εισαγγελία Πειραιά, το τελωνείο Χανίων διευκρινίζει ότι υπάρχει πλήρης ταύτιση των εγγράφων που παρέδωσε ο πλοίαρχος με αυτά που υπάρχουν ως συνοδευτικά έγγραφα εξαγωγής στις απαντήσεις των ισπανικών και τουρκικών τελωνειακών αρχών.

Η ανακρίτρια Πειραιά, πάντως, ενώπιον της οποίας κλήθηκαν την 27η Οκτωβρίου 2017 να δώσουν συμπληρωματική απολογία τα 16 μέλη του πληρώματος, συνέχισε την έρευνα για να διαπιστώσει εάν το φορτίο με τα εκρηκτικά είχε πράγματι τελικό προορισμό το Πορτ Σουδάν ή εάν θα κατέληγε στην περιοχή του Νταρφούρ, που υπόκειται σε εμπάργκο πώλησης όπλων. «Κατά την κρίση μας,  προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις ενοχής» επεσήμανε σε διάταξή της, με την οποία ανανέωσε τους περιοριστικούς όρους που είχαν επιβληθεί στους Ουκρανούς ναυτικούς του “Mekong Spirit”, ενώ τελικά μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών η υπόθεση παραπέμφθηκε σε δίκη.


rodiaki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ