Η έρευνα με τίτλο «Σχεδιασμός, υλοποίηση και παρακολούθηση της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Κω», που διεξήχθη από τον ∆ρ. Σωτήριο Βαρελά, Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας στο Χάνι, παρουσία εκπροσώπων των τοπικών φορέων του νησιού, με πρωτοβουλία της ΚΩΑΝ.
Στην έρευνα, παρουσιάστηκαν οι αγορές, το κοινό και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούν να προωθηθούν στην Κω, αλλά και η σύνταξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.
Για την παρουσίαση μιλήσαμε με την αρμόδια αντιδήμαρχο κα. Ματίνα Βουκελάτου Χριστοδουλίδη η οποία παρέθεσε χρήσιμες πληροφορίες για την μελέτη , πως μπορεί να εφαρμοστεί, ποιες προτάσεις πρέπει να υλοποιηθούν και ποιο το κόστος.
Αναλυτικά μας δήλωσε τα παρακάτω:
«Ο κ. Βαρελάς ήρθε με συγκεκριμένη πρόταση και μελέτη καθώς είναι εξειδικευμένος στην στρατηγική μελέτη μάρκετινγκ του προορισμού και ήταν μία ενέργεια που είχε συμφωνηθεί με την προκάτοχό μου κα. Σέβη Βλάχου.
Το κόστος της μελέτης ανέρχεται στα 12.400 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. όπως και δημόσια έχει ανακοινωθεί σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Δεν υπήρχε τέτοια στρατηγική παρά μόνο το branding της Κω που επίσης είναι πολύ πετυχημένο. Ο καθηγητής ήρθε ουσιαστικά για να ενώσει αυτές τις δύο πτυχές προς όφελος της τουριστικής Κω.
Σύμφωνα με τον κ. Βαρελά, θα πρέπει να πηγαίνουμε στις εκθέσεις παρόλο που το πατροπαράδοτο μοντέλο φθίνει και το βλέπουμε από μεγάλα ξενοδοχεία τα οποία φτιάχνουν δικές τους πλατφόρμες και τακτοποιούν από την άφιξη μέχρι την αναχώρηση του πελάτη δίχως να πηγαίνουν σε εκθέσεις πια. Όμως ως δήμος είναι καλό, να υπάρχει μια προβολή του νησιού μας και να υπάρχουμε ως Κως στις εκθέσεις. Πρότεινε η φυσική παρουσία να γίνεται στις εκθέσεις των πιο βασικών αγορών της Κω. Αναφέρθηκε στις βασικότερες αγορές της Κω που μπορεί αυτή την στιγμή να συνεργαστεί με τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία όπως το εργαλείο του branding και υλοποιώντας τα όλα αυτά μέσω της ΚΩΑΝ που περιμένουμε να δούμε έργο γιατί είναι ένας dmo.
Σύμφωνα με τον καθηγητή από το παρελθόν δούλευαν και πολλοί δήμοι με αναπτυξιακές. Περιμένουμε να δούμε να υλοποιηθούν κάποια πράγματα που αυτή τη στρατηγική μάρκετινγκ μπορείς να την δώσεις και σε μια εταιρεία και να στην υλοποιήσει.
Το σημαντικότερο που έκανε αναφορά είναι ότι ναι μεν το πατροπαράδοτο μοντέλο υπάρχει, κάποιοι δεν χρησιμοποιούν καν. Είναι ένα θέμα που ο κ. Σιφάκης ανέδειξε σε ότι αφορά την παρουσία στις εκθέσεις.
Το πιο σημαντικό είναι η προβολή του νησιού, του προορισμού με όλες τις δυνατότητες που έχει ως εναλλακτικός τουρισμός, με όλα αυτά που έχει δηλαδή τα θέρετρα, της παραλίας, το ήλιος θάλασσα που πάντα θα είναι ελκυστικό, την Ιπποκρατική ιδέα και άλλα. Πως λοιπόν όλα αυτά μπορούν να προωθηθούν μέσα από τα σόσιαλ, μέσα από καλή προβολή.
Μίλησε για tour operators, για συν διαφημίσεις, μίλησε για το πώς η Κως θα πρέπει να κάνει προσπάθεια να φέρει περισσότερους μεμονωμένους παρά τουρίστες μέσω των μεγάλων οργανισμών γιατί τα μεγάλα ξενοδοχεία ούτως ή άλλως έχουν το μοντέλο αυτό και δουλεύουν με tour operators και κάνουν συμβόλαια.
Τόνισε και για τα αεροπλάνα ότι θα μπορούν να έχουν μισή πτήση τσάρτερ μισή με συμβόλαια. Κάποιες αεροπορικές το κάνουν ήδη αυτό. Επέμενε ότι η Κως έχει την δυναμική για επιμήκυνση κάτι που χρειάζεται την συνεργασία όλων των φορέων σε ότι αφορά την φιλοξενία.
Έδωσε έμφαση σε ποιότητα. Μίλησε και για την Τουρκία που δεν θα μας εντυπωσιάσει αν θα είναι η 4η αγορά και αν θα αντικαταστήσει την Πολωνία γιατί οι πρώτες αγορές είναι Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία.
Ο κ. Βαρελάς μας είπε πράγματα που μας ήταν γνωστά και τα ξέραμε. Τόνισε πως πρέπει να τα εφαρμόσουμε , πως να κινηθούμε στο ψηφιακό κομμάτι καθώς εκεί οδεύει η παρουσία όλων. Η ταχύτητα μετάδοσης της πραγματικής κατάστασης της τουριστικής σε κάθε νησί και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τα μέσα που διοχετεύουν την πληροφορία αμέσως».