Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

ΣΕ “ΧΑΜΗΛΑ WATT” H ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΩ

09/07/2022
425 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Αυξάνει τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα η Κυβέρνηση και παράλληλα τα κίνητρα, μήπως και “ανεβάσουν ταχύτητα” οι πωλήσεις

Με υποτονικούς ρυθμούς αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση στην Κω, δυσανάλογα με αρκετές περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης και ενώ τα καύσιμα (βενζίνη - πετρέλαιο) έχουν "πιάσει" την τιμή του "χρυσού", οι περισσότεροι επιχειρηματίες και κάτοικοι του Νησιού, εμφανίζονται ακόμα διστακτικοί στους νέους, εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, υποδηλώνοντας, ότι ο δρόμος για την «πράσινη μετάβαση» θα είναι μακρύς…

Κύριος ανασταλτικός παράγοντας, οι ελλιπείς υποδομές, καθώς τόσο οι σταθμοί φόρτισης, όσο και τα εξειδικευμένα συνεργεία "σπανίζουν" την δεδομένη στιγμή, ενώ και το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υπερβαίνει κατά 30 με 40% αυτό των συμβατικών (με βενζίνη και πετρέλαιο).

Αντιπρόσωποι εμπορίας αυτοκίνητων στην Κω, ευελπιστούν ότι με τις νέες, αυξημένες επιδοτήσεις, που δίνει πλέον η Κυβέρνηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα "ενδυναμώσει" το ενδιαφέρον για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ τονίζουν ότι τόσο ο Δήμος, όσο και οι ιδιώτες θα πρέπει να επενδύσουν στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς όπως επισημαίνουν, το σχέδιο είναι καλά οργανωμένο (εσκεμμένη καθυστέρηση στην παράδοση συμβατικών αυτοκινήτων, έτσι ώστε να προωθήσουν τα ηλεκτρικά) και θέλοντας ή μη, θα οδηγηθούμε σε αυτά πολύ σύντομα.

Διστακτικοί προς την ηλεκτροκίνηση εμφανίζονται και οι επαγγελματίες οδηγοί του νησιού μας, με τον Πρόεδρο των ΤΑΞΙ κ. Μανόλη Κίννα, να δηλώνει πως περιμένει να δει την νέα γενιά μπαταριών και φορτιστών, ώστε συζητηθεί πιο "θερμά" το ενδεχόμενο να ενισχυθεί ο στόλος τους με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς με τα μέχρι τώρα δεδομένα, είναι "ασύμφορα" για τον κλάδο τους.

Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί δείχνουν και οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων οχημάτων, που πέρα από τα τεράστια έξοδα, στα οποία θα αναγκαστούν να μπουν, σε περίπτωση  που αποφασίσουν να αντικαταστήσουν μέρος του στόλου τους με ηλεκτρικά οχήματα, θα αντιμετωπίσουν και πολλά λειτουργικά προβλήματα, όπως για παράδειγμα, το ότι στον χρόνο φόρτισης τους (που με τα σημερινά δεδομένα είναι αρκετός), θα είναι μη διαθέσιμα προς ενοικίαση με αποτέλεσμα, τελικά, να χάνουν χρήματα, αντί να βγαίνουν κερδισμένοι από την "ιστορία" αυτή.

Ο Δήμος Κω, θέλει και προσπαθεί, να μπει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο, "χειροπιαστά" μέχρι τώρα, έχουν γίνει ελάχιστα, προς την κατεύθυνση αυτή, αφού ακόμα, δεν υπάρχει κανένας Δημόσιος σταθμός φόρτισης στο Νησί. Σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο Ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ. Γεωργία Κασσιώτη, ο Δήμος έχει καταθέσει προς χρηματοδότηση δημιουργία σταθμών φόρτισης (54), αλλά και αγορά οχημάτων (λεωφορείου, φορτηγών και ποδηλάτων).

Στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι ιδιωτικοί σταθμοί φόρτισης, αφού στο Νησί, αυτή τη στιγμή υπάρχουν ελάχιστα βενζινάδικα - σημεία φόρτισης, με τους επιχειρηματίες, να κινούνται ακόμα σε “χαμηλά watt”, ανάλογα, με την υπάρχουσα ζήτηση.


ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Η Κυβέρνηση, στην προσπάθεια να αυξηθεί το ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, "ανέβασε" την επιδότησή τους.

ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Πιο συγκεκριμένα, η επιδότηση πλέον, για τα φυσικά πρόσωπα, φτάνει μέχρι και τις 8.000 ευρώ (από 6.000 που ήταν πριν) για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου συν 1.000 ευρώ, αν ταυτόχρονα αποσυρθεί το παλιό ρυπογόνο ΙΧ και άλλα 500 ευρώ αν κάποιος πάρει και φορτιστή για το σπίτι.

Επιδοτούνται επίσης, τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με έως 3.000 ευρώ (από 800 που ήταν πριν), τα ηλεκτρικά ποδήλατα με 800€ (όπως ήταν και πριν) και η αγορά δεύτερης μπαταρίας με 300ευρώ.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

- Το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα. Επιπλέον, δεν υπάρχει όπως στον πρώτο κύκλο, περιορισμός στον αριθμό επιδοτούμενων οχημάτων.

- Θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.

- Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ.

- Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

- Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, σε όλα τα νησιά της χώρας.

- Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.


Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα το Υπ. Περιβάλλοντος, το κόστος καυσίμου για ένα συμβατικό όχημα που διανύει 10.000 χλμ. το χρόνο, είναι 1.200 ευρώ. Για ηλεκτρικό όχημα το κόστος του ρεύματος για την ίδια απόσταση είναι 420 ευρώ, ενώ με νυχτερινό τιμολόγιο, το κόστος πέφτει στα 220 ευρώ, δηλαδή 80% χαμηλότερα από το συμβατικό.

Επίσης, έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ενδεικτικά, ένα σέρβις κοστίζει 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ κατά μέσο όρο για τα συμβατικά), ενώ απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Εκτός βέβαια, από τα οικονομικά οφέλη, η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, μειώνει και την ρύπανση του περιβάλλοντος, αφού δεν παράγουν ρύπους.

Να υπογραμμίσουμε πως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, έχουν ευχέρεια να λειτουργούν σε πιο υψηλές στροφές από τους βενζινοκινητήρες, αλλά οδηγούνται και πιο εύκολα, καθώς δεν έχουν συμπλέκτη και ταχύτητες, ενώ έχουν γενικά χαμηλότερο κέντρο βάρους, το οποίο προσφέρει καλύτερο χειρισμό, άνεση και απόκριση, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να παρέχει ομαλή επιτάχυνση και επιβράδυνση, για μια ήσυχη διαδρομή.

Όσον αφορά το χρόνο φόρτισης, αυτός διαφέρει ανάλογα με τον φορτιστή, αλλά και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, με έναν τυπικό φορτιστή των 240 volt και 32 amp, θα χρειαστούν από 9 έως 13 ώρες, για μία πλήρη φόρτιση, που θα έχει αυτονομία, παραπάνω από 300 χιλιόμετρα, ενώ με έναν φορτιστή 120 volt, ο χρόνος πέφτει στο μισό.

Ωστόσο, στην "σκιά" της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπερφορτωθεί, το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το οποίο συν τοις άλλοις θα επωμιστεί ένα ακόμα μεγάλο "βάρος" για τις ανάγκες φόρτισης των οχημάτων. Πάντως, σύμφωνα με τον Διευθυντή του Αυτόνομου Σταθμού Παραγωγής Ρεύματος Κω (ΑΣΠ) κ. Παναγιώτη Γαβρίδη, για τα επόμενα (τουλάχιστον) 3 χρόνια, η Κως δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει τέτοιο πρόβλημα, μετά τις αναβαθμίσεις του δικτύου που έγιναν το τελευταίο διάστημα, ενώ όπως μας ανέφερε έχει προβλεφθεί για την Κω, να μπορεί να αντέξει την φόρτιση 2.000 οχημάτων. Αν όμως οι ανάγκες είναι περισσότερες, τότε θα παρθούν και πρόσθετα μέτρα.


Γ. ΚΑΣΣΙΩΤΗ: ΣΤΟΧΟΣ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ

Η Αντιδήμαρχος κ. Κασσιώτη μας ανέλυσε τις ενέργειες που έχει κάνει ο Δήμος, ώστε να μπει στην εποχή της «πράσινης μετάβασης» δημιουργώντας μέχρι το τέλος του 2023, σταθμούς φόρτισης σε όλο το νησί (για 54 θέσεις φόρτισης), 120 θέσεις πάρκινκ αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

«Ο Δήμος Κω – είπε- αναπτύσσει δέσμη πρωτοβουλιών για την προώθηση σύγχρονων μορφών μετακίνησης, με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στόχος μας, η δημιουργία φιλικής πόλης σε κάτοικους και επισκέπτες, με τρόπο που να αναδεικνύεται η επωνυμία του νησιού μας και η τουριστική ταυτότητα του, ο χαρακτήρας των κατοίκων του και ο ξεχωριστός τρόπος καθημερινής μετακίνησης, που εντάσσει το ποδήλατο στη ζωή όλων.

Σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες, με την ηλεκτροκίνηση σε προτεραιότητα.

Άλλωστε η ηλεκτροκίνηση συμβαδίζει και στηρίζει τους στόχους μας, ως σύνολο δράσεων που στοχεύει στη μείωση των ρύπων από τη χρήση ορυκτών καυσίμων στις καθημερινές μετακινήσεις και στις μεταφορές.

Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες, ο Δήμος μας στοχεύει στην αξιοποίηση ήπιων μορφών μετακίνησης εντός αστικού ιστού, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών. Ως Δήμος Κω δίνουμε αυτή την κατεύθυνση, ως στοιχείο που επηρεάζει την τοπική ανάπτυξη, διότι αναγνωρίζουμε την ανάγκη για βιώσιμη αστική κινητικότητα, με προστασία του περιβάλλοντος, μέσω αξιοποίησης έξυπνων και λειτουργικών λύσεων σε έναν κόσμο που αλλάζει με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς.

Ήδη έχουμε σε εξέλιξη τα παρακάτω προγράμματα.

  1. Ηλεκτροκίνηση: Στο πλαίσιο του προγράμματος «Α. Τρίτσης» ο Δήμος υπέβαλε πρόταση χρηματοδότησης (1,9 εκ. €.) για την προμήθεια των κάτωθι αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων:
  2. 1 ημιφορτηγού κλειστού τύπου (VAN) 
  3. 4 ηλεκτρικών ημιφορτηγών ανοιχτού τύπου με ανατροπή 
  4. 1 ηλεκτρικού απορριμματοφόρου
  5. 2 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους περίπου 8 μέτρων

2. Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων:

Εγκρίθηκε η ένταξη της πράξης «Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε Δήμους», όπου για τον Δήμο Κω χρηματοδοτείται η προμήθεια: 

  1. 38 ηλεκτρικών ποδηλάτων, ειδικής σχεδίασης για κοινόχρηστα συστήματα μίσθωσης, με "έξυπνη" κλειδαριά IoT (4G/GPS)
  2. 40 αντιβανδαλιστικές θέσεις κλειδώματος & φόρτισης ποδηλάτου, με λειτουργικότητα αυτόματης φόρτισης του ποδηλάτου όσο είναι κλειδωμένο (40τεμ)
  3. Σύστημα φόρτισης σταθμού μίσθωσης με ενσωματωμένο βιομηχανικό υπολογιστή και 4G router
  4. Web-Based λογισμικό διαχείρισης συστήματος, μέσω του οποίου θα γίνεται η συνολική διαχείριση και η παρακολούθηση λειτουργίας του συστήματος μίσθωσης ποδηλάτων. Περιλαμβάνει 24μηνη συνδρομή υπηρεσίας SaaS
  5. Mobile Εφαρμογή (iOS, Android), μέσω της οποίας θα είναι εφικτή η μίσθωση ποδηλάτου από τους χρήστες. Περιλαμβάνει 24μηνη συνδρομή υπηρεσίας SaaS κλπ. 

Κύριος Δικαιούχος της πράξης είναι το ΚΑΠΕ ενώ ο Δήμος Κω εντάχθηκε ως δυνητικός δικαιούχος στο πλαίσιο της προαναφερόμενης πράξης με το ποσό των 317.930,56€, προκειμένου να υλοποιήσει έργα μικροκινητικότητας. 

3. Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου: 

Στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο: «Δημιουργία ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στο Δήμο Κω», ο Δήμος έχει εντάξει την προμήθεια & εγκατάσταση ηλεκτροκίνητου minibus και σταθμού φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων» Π/Υ: 292,359.64 €

4. Εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) στο Δήμο Κω» (ενταγμένη πράξη) 

Ο Δήμος υπέβαλλε πρόταση η οποία εντάχθηκε και υλοποιείται για χρηματοδότηση της προαναφερόμενης δράσης με προϋπολογισμό 49.600,00 €.

Το φυσικό αντικείμενο έχει ολοκληρωθεί και έχει σταλεί για έγκριση στο Υπουργείο Μεταφορών.

Τα Σ. Φ.Η.Ο. αποτελούν ουσιαστικά τον Οδικό Χάρτη χωροθέτησης των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και αντίστοιχοι χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και το προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα. Θα πρέπει να χωροθετηθούν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με το σχετικό όριο να είναι ένας φορτιστής ανά 1.000 κατοίκους. Στην Κω θα δημιουργηθούν 54 θέσεις φόρτισης, ωστόσο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα εάν θα είναι δωρεάν ή εάν θα υπάρχει συνεργασία του Δήμου με ιδιώτη,

Η μελέτη θα καθορίζει ακριβώς τα σημεία και το χρόνο τοποθέτησης των φορτιστών με βάση τα κριτήρια, τις τοπικές ανάγκες και ιδιομορφίες και με βάση το κυκλοφοριακό, κατόπιν μελέτης που εκπονείται από τον Δήμο μας.


Λ. ΚΑΡΠΟΥΖΗΣ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΚΩ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Ο κ. Λεωνίδας Καρπούζης, αντιπρόσωπος αυτοκινήτων στην Κω, μας ανέφερε ότι έχει πουλήσει περίπου 20 ηλεκτρικά οχήματα στην Κω, επισημαίνοντας όμως, ότι πρέπει να φροντίσουν οι αρμόδιοι, να δημιουργήσουν και τις ανάλογες υποδομές.

«Ο κόσμος ενδιαφέρεται, ρωτάει, όμως είναι ακόμα επιφυλακτικός, κυρίως, γιατί δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές στην Κω. Είναι ελάχιστα τα βενζινάδικα και τα ξενοδοχεία που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης. Εγώ, εδώ στην επιχείρησή μου έχω σταθμό φόρτισης. Γενικά όμως, πρέπει το θέμα να το δουν πιο σοβαρά ο Δήμος, αλλά και οι ιδιώτες επιχειρηματίες και να δημιουργήσουν και εκείνοι σταθμούς φόρτισης, γιατί το μέλλον είναι στην ηλεκτροκίνηση. Θεωρώ ότι η τιμή δεν είναι τόσο απαγορευτική, σε σχέση με ένα συμβατό όχημα, καθώς πιστεύω ότι γρήγορα θα γίνει η απόσβεση, ιδιαίτερα τώρα που η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει στα ύψη, ενώ και το κόστος συντήρησης είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με ένα συμβατικό.

Για παράδειγμα ένα συμβατικό αυτοκίνητο που κοστίζει 20.000 ευρώ, σε ηλεκτρικό μπορεί να κοστίζει 35.000 ευρώ, όμως από αυτά, ο αγοραστής θα πάρει επιδότηση 8.000 ευρώ, ενώ απ’ ότι πληροφορούμαι σύντομα, στα νησιά η επιδότηση θα αυξηθεί στα 12.000 ευρώ. Με τον απλό φορτιστή στο σπίτι, το όχημα θέλει περίπου 10 ώρες να φορτιστεί, ενώ με μεγαλύτερο φορτιστή 4-5 ώρες και η αυτονομία που μπορεί να έχει ένα όχημα είναι περίπου 400 χλ. Δηλαδή στην Κω, ένα μέσο αυτοκίνητο θα χρειάζεται να φορτιστεί περίπου μία φορά την εβδομάδα. Ο κόσμος ρωτάει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εγώ έχω πουλήσει πάνω από 20. Εάν γίνουν και οι απαραίτητες υποδομές, πιστεύω ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν».


Δ. ΜΑΝΤΟΥΚΟΣ: ΣΕ ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ο κ. Δαυίδ Μαντούκος, αντιπρόσωπος αυτοκινήτων στην Κω, μας ανέφερε ότι μέχρι τώρα είναι χαμηλή η ζήτηση των Κώων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Θεωρώ, ότι η τιμή αλλά και η έλλειψη υποδομών, είναι οι βασικοί λόγοι που δεν υπάρχει στην Κω, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το κόστος παραμένει υψηλό και βασικό εμπόδιο, ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες στιγμές, που οι πολίτες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, λόγω των αυξήσεων που υπάρχουν παντού. Για παράδειγμα ένα απλό όχημα που κοστίζει 15.000 ευρώ, σε ηλεκτρικό η τιμή του θα πλησιάσει τις 35.000 ευρώ. Αυτό που επικρατεί αυτή τη στιγμή, λόγω και της αύξησης της τιμής της βενζίνης είναι η αγορά υβριδικού αυτοκίνητου που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση και την χρήση καυσίμου. Εκεί έχει στραφεί πλέον ο κόσμος, καθώς η διαφορά του κόστους των απλών αυτοκινήτων με των υβριδικών, είναι γύρω στις 3.000 ευρώ. Το άλλο μεγάλο εμπόδιο, για την ηλεκτροκίνηση, είναι η έλλειψη υποδομών. Εάν αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που θα πηγαίνει να το φορτίσει, αφού είναι ελάχιστοι οι σταθμοί φόρτισης στην Κω; Επίσης, εάν η Κως γεμίσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν οι αντοχές για ηλεκτρική ενέργεια ή θα γίνουν καθημερινά φαινόμενα τα μπλακ άουτ, όπως τα ζήσαμε πέρυσι το καλοκαίρι;.

Βλέπουμε πάντως ότι υπάρχει ένα σχέδιο για να οδηγηθούμε στην ηλεκτροκίνηση. Στα συμβατικά αυτοκίνητα παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση της τιμής τους το τελευταίο διάστημα, ενώ υπάρχει και μεγάλη έλλειψη ετοιμοπαράδοτων οχημάτων, με τη λίστα αναμονής να ξεπερνά τους 8 μήνες από την μέρα που θα τα παραγγείλουμε. Πιστεύω ότι όλα αυτά είναι εσκεμμένα, για να μας οδηγήσουν στην ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν επαγγελματίες (κυρίως από εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων), που λόγω της καλής σεζόν, μας παρακαλούν να αγοράσουν συμβατικά αυτοκίνητα και δεν υπάρχουν διαθέσιμα».

O κ. Μαντούκος διαθέτει και εξουσιοδοτημένο συνεργείο αυτοκινήτων και μας ενημέρωσε ότι ήδη από τις μεγάλες εταιρείες, γίνονται ειδικά σεμινάρια στους μηχανικούς για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να δαπανηθούν τεράστια ποσά, για να αποκτήσει ένα συνεργείο τον απαραίτητο εξοπλισμό και να μπορεί να εξυπηρετήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μ. ΚΙΝΝΑΣ: ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Ο Πρόεδρος των Ταξί Κω κ. Μανόλης Κίννας, μας ενημέρωσε ότι προς το παρόν, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες των ΤΑΞΙ να επενδύσουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Είμαστε ακόμα επιφυλακτικοί. Είδαμε ότι και ένα υβριδικό ταξί που αγοράστηκε στην Κω (μισό ηλεκτροκίνητο και μισό με καύσιμο), παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα, το οποίο δεν μπορούσε να επιλυθεί εδώ, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο ιδιοκτήτης να το στείλει σε εξειδικευμένο συνεργείο στην Αθήνα και να χάσει πολλές μέρες. Περιμένουμε να δούμε την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μπαταριών, ώστε να αποκτήσουμε και εμείς τέτοια οχήματα. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν οι προδιαγραφές και οι υποδομές για να μπορεί να λειτουργήσει ως ταξί, ένα ηλεκτρικό όχημα. Δεν υπάρχουν πολλοί σταθμοί φόρτισης, ενώ θέλει και αρκετές ώρες για να φορτίσει το όχημα, οπότε χάνεται πολύτιμος χρόνος δουλειάς. Επίσης, δεν νομίζω να υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Κω κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο, που θα μπορέσει να επιδιορθώσει κάποια βλάβη, οπότε θα αναγκαζόμαστε να στείλουμε το όχημα μας σε άλλη περιοχή και αυτό σημαίνει ότι θα χαθούν αρκετά μεροκάματα, ιδιαίτερα το καλοκαίρι».


Γ. ΠΑΣΣΑΝΙΚΟΛΑΚΗΣ: ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ο κ. Γιώργος Πασσανικολάκης, ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, μας εξέφρασε την άποψή του, ότι αυτή τη στιγμή η ηλεκτροκίνηση είναι ασύμφορη και μη λειτουργική, για τις εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων. «Κανένας – είπε- στο χώρο των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων δεν έχει επενδύσει στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Πρώτον και κύριον, είναι πολύ πιο ακριβά σε σχέση με τα συμβατικά. Η τιμή του είναι σχεδόν τριπλάσια. Φανταστείτε εγώ που έχω 380 αυτοκίνητα, τι ποσό θα πρέπει να δώσω για να αγοράσω ηλεκτρικά. Είναι απαγορευτικό και δεν πρόκειται ποτέ μου να κάνω απόσβεση αυτών των χρημάτων. Αλλά ας πούμε ότι το ξεπερνάμε αυτό και κάποιος έχει τα χρήματα και τα δίνει. Πού θα τα φορτίζουν οι πελάτες, αφού οι σταθμοί είναι ελάχιστοι; Ούτε ο Δήμος έχει φτιάξει σταθμούς, αλλά ούτε οι ιδιώτες. Θα πρέπει κανονικά να υπάρχουν σταθμοί σε όλα τα ξενοδοχεία, σε αρκετά εστιατόρια και σε πολλά σημεία, σε όλο το νησί.

Πάμε σε ακόμα ένα άλλο πρόβλημα. Μου έρχεται ο πελάτης που έχει ενοικιάσει το αυτοκίνητό από εμένα και μου το επιστρέφει αφόρτιστο. Θα πρέπει εγώ να περιμένω 7-8 ώρες να το φορτίσω, για να το ξαναδώσω στον επόμενο πελάτη. Οπότε είναι σαν να χάνω μία ημέρα. Δυστυχώς απ’ ότι βλέπετε είναι σχεδόν ακατόρθωτο υπό αυτές τις συνθήκες να αγοράσουμε και να λειτουργήσουμε με ηλεκτρικά οχήματα. Εάν τελικά γίνει υποχρεωτικό για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων από το 2027 να αντικαταστήσουν το 30% του στόλου τους με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως ανακοινώθηκε, τότε το πιο πιθανό είναι να κλείσουν οι περισσότερες. Η Κως και τα άλλα μεγάλα νησιά, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, δεν είναι Αστυπάλαια και Τήλος, όπου μπορεί να λειτουργήσει το πρόγραμμα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκεί οι ανάγκες και τα οχήματα είναι ελάχιστες σε σχέση με τα μεγάλα νησιά που ανέφερα. Εδώ όμως να σημειώσω ότι υπάρχει, τεχνηέντως, ένα σχέδιο δημιουργίας έλλειψης συμβατικών οχημάτων, με αποτέλεσμα να οδηγούν τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτροκίνητα, που είναι ετοιμοπαράδοτα».


Κ. ΣΟΥΡΑΣΗΣ: ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΕΝ ΕΥΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Ο κ. Κώστας Σουρασής, ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων, μας λέει ότι αυτή τη στιγμή, οι συνθήκες δεν ευνοούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις επιχειρήσεις τους. «Το κόστος – είπε- ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σε σχέση με ένα συμβατικό είναι μεγάλο, ακόμα και μαζί με την επιδότηση που δίνουν και δεν γνωρίζουμε εάν τελικά θα καταφέρουμε, εμείς οι επιχειρηματίες του κλάδου να κάνουμε απόσβεση. Επίσης, είναι λογικό ότι θα αυξηθεί και το κόστος της ημερήσιας ενοικίασης σε σχέση με τα συμβατικά, κάτι που όπως είναι λογικό δεν θα αρέσει και στους πελάτες. Επίσης, άλλο ένα σημαντικό μειονέκτημα, είναι το ότι δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης στο Νησί. Εάν αυτή τη στιγμή είχαμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πού θα τα πήγαιναν οι πελάτες (που θα τα ενοικίαζαν για αρκετές μέρες) για φόρτιση; Εμείς έχουμε κάνει μία μικρή έρευνα για τον εμπλουτισμό του στόλου μας με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, όμως όπως σας ανέφερα, τη δεδομένη στιγμή, οι συνθήκες δεν ευνοούν αυτή την “στροφή”. Εάν αλλάξουν οι συνθήκες, τότε το ξαναβλέπουμε».


Κ. ΠΙΠΕΡΗΣ: ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΥΘΗΘΕΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ Η ΖΗΤΗΣΗ

Ο κ. Κώστας Πιπέρης, ιδιοκτήτης βενζινάδικου στο Ζηπάρι, είναι από τους ελάχιστους που διαθέτουν στο κατάστημά του, σταθμό φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Είδαμε – είπε- ότι η τάση είναι προς την ηλεκτροκίνηση και έτσι επενδύσαμε από νωρίς σε αυτήν. Μέχρι τώρα, η κίνηση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, ωστόσο εκτιμώ ότι πολύ σύντομα θα αλλάξουν όλα και θα κυκλοφορούν και στην Κω αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Ένας σταθμός φόρτισης, όπως μας λέει ο κ. Πιπέρης, κοστίζει από 5.000 ευρώ έως 20.000. Στον δικό τους σταθμό, μπορούν να φορτιστούν ταυτόχρονα μέχρι δύο αυτοκίνητα. Ο μέσος όρος χρόνου φόρτισης είναι περίπου 1 – 1,5 ώρα σε μία άδεια μπαταρία (για διάρκεια 300.000 χλμ.), ενώ το κόστος (σε μία άδεια μπαταρία) κυμαίνεται περίπου στα 15 ευρώ.

Η. ΜΑΡΙΝΟΣ: ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΖΗΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ

Ο κ. Ηλίας Μαρίνος, ιδιοκτήτης βενζινάδικου, μας ανέφερε ότι υπάρχει στις σκέψεις του η τοποθέτηση ηλεκτρικού φορτιστή, όμως μέχρι τώρα η ζήτηση είναι ελάχιστη. «Απ’ όσο γνωρίζω, αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρχουν μόνο 2 βενζινάδικα που έχουν σταθμό φόρτισης. Το σκεφτήκαμε και εμείς, όμως είμαστε ακόμα διστακτικοί, καθώς η ζήτηση είναι ελάχιστη. Δεν υπάρχουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κω και οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες τους, τα φορτίζουν στο σπίτι τους. Το κόστος για έναν τέτοιο σταθμό σε ένα βενζινάδικο, είναι περίπου στα 20.000 ευρώ, οπότε για να επενδύσει κάποιος, θα πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη ζήτηση. Περιμένουμε να αυξηθούν πρώτα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μετά θα επενδύσουμε και εμείς».


Π. ΚΕΦΑΛΙΑΝΟΣ: ΣΥΣΤΗΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ο κ. Πέτρος Κεφαλιανός, έχει αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο εδώ και ένα χρόνο και όπως μας λέει, είναι απόλυτα ικανοποιημένος. «Συστήνω – είπε – ανεπιφύλακτα την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σε αυτούς που κάνουν αρκετά χιλιόμετρα. Και περισσότερο οικονομία θα κάνουν, αλλά και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απίστευτη, με πολύ γρήγορη επιτάχυνση και καλύτερα κρατήματα σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Εκτός από το περιβαλλοντικό όφελος, το οικονομικό παίζει μεγάλο ρόλο και το βλέπω για όσο διάστημα το χρησιμοποιώ, η εξοικονόμηση είναι τεράστια, αφού σε σχέση με την βενζίνη ή το πετρέλαιο, υπάρχει μείωση περίπου στο δεκαπλάσιο, ενώ και το κόστος συντήρησης είναι μικρότερο».

Αυτό που επισημαίνει ο κ. Κεφαλιανός, είναι ότι πρέπει να διεκπεραιώνονται πολύ πιο γρήγορα οι διαδικασίες επιδότησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς καθυστερούν περίπου 8-9 μήνες.

Όσον αφορά την τιμή του οχήματος, μας ενημέρωσε ότι το δικό του αυτοκίνητο, το αγόρασε 37.000 €, γιατί πήρε την έξτρα έκδοση και τον γρήγορο φορτιστή, επισημαίνοντας μας ότι μαζί με την επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 9.000 ευρώ, τελικά δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά με ένα συμβατικό όχημα, αφού ο ιδιοκτήτης, αν κάνει πολλά χιλιόμετρα, θα κάνει γρήγορα την “απόσβεση”.

Για την φόρτιση, μας είπε ότι υπάρχουν οι απλοί φορτιστές για το σπίτι, όπου μπαίνει σε απλή πρίζα και κάνει 12-14 ώρες για να φορτίσει το όχημα, αλλά και οι επαγγελματικοί (κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ) που τους βάζει στο σπίτι και το όχημα φορτίζει μέσα σε περίπου 3 ώρες και έχει αυτονομία 440 χιλιόμετρα.

Ο κ. Κεφαλιανός, ως Διευθυντής του Ξενοδοχειακού Ομίλου Κουτσού στην Κω, μας τόνισε, ότι από του χρόνου και ο Όμιλος θα τοποθετήσει στα ξενοδοχεία του, σταθμούς φόρτισης, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να φορτίζουν εκεί τα οχήματά τους.


ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΕΡΝΙΚΟΣ: ΕΧΕΙ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ – ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΑ

Μπορεί η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένει ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα ηλεκτρικά ποδήλατα – μοτοποδήλατα.

Όπως μας αναφέρει ο κ. Στράτος Σερνικός, ιδιοκτήτης εταιρείας πώλησης ποδηλάτων – μοτοποδηλάτων, τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει τεράστια αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων τέτοιου τύπου. «Ιδιαίτερα το τρίμηνο – είπε- που ξεκίνησε η σεζόν, αρκετοί εργαζόμενοι στον τουρισμό, αγόρασαν ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ, για να πηγαίνουν στην εργασία τους. Είναι ένας οικονομικός τρόπος μετακίνησης, κυρίως, μετά την μεγάλη αύξηση στην τιμή της βενζίνης. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι στα περισσότερα από αυτά δεν είναι απαραίτητη η κατοχή διπλώματος οδήγησης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, φαίνεται να δείχνουν και οι τουρίστες και γι αυτό, αρκετές εταιρείες ενοικιάσεων ποδηλάτων-μοτοποδηλάτων, έχουν αρχίσει να επενδύουν σε αυτά. Είναι σημαντικό πλεονέκτημα, ιδιαίτερα σε τουρίστες κάποιας ηλικίας, που θέλουν να κάνουν ποδήλατο, υποβοηθούμενοι από την ηλεκτρική ενέργεια. Πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα, θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια».

Οι τιμές όπως μας λέει ο κ. Σερνικός, ποικίλουν ανάλογα με το μοντέλο που θα επιλέξει ο πελάτης, τονίζοντας μας πάντως, ότι υπάρχει μεγάλη γκάμα για κάθε καταναλωτή, ενώ δίνεται και επιδότηση από το κράτος.


ΤΑΚΗΣ ΠΙΤΣΗΣ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

Ο κ. Τάκης Πίτσης, ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιάσεων ποδηλάτων - μοτοποδηλάτων, μας ανέφερε ότι δεν είναι πρόσφορο ακόμα το έδαφος για να επενδύσουν στην ηλεκτρική ενέργεια. «Δεν υπάρχει – ακόμα – ιδιαίτερη ζήτηση από τους πελάτες μας για τέτοια οχήματα. Συνεχίζουν και επιλέγουν το παραδοσιακό μέσο, οπότε είναι δύσκολο και ρίσκο για έναν επιχειρηματία να επενδύσει τώρα, γιατί δεν ξέρει εάν θα κάνει απόσβεση. Επίσης, άλλο ένα σημαντικό εμπόδιο, είναι η διάρκεια της μπαταρίας. Η δυνατότητα των περισσοτέρων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο εμπόριο, είναι περίπου 40 χλμ. Εάν κάποιος το ενοικιάσει για περισσότερες από 1 ημέρες, πού θα το φορτίσει, αφού δεν υπάρχουν σταθμοί; Εκτιμώ ότι η μπαταρία θα έπρεπε να είχε τουλάχιστον 100 χλμ αυτονομία. Εάν βγουν τέτοιες μπαταρίες και αυξηθούν οι σταθμοί φόρτισης, τότε ίσως να το σκεφτούμε περισσότερο και να ενισχύσουμε τον στόλο μας με ηλεκτρικά οχήματα».

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ