Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3

Σε ημερίδα του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με θέμα “Κοινωνική Συνοχή & Περιφερειακή Ανάπτυξη, Σχεδιάζουμε μαζί το αύριο”, συμμετείχε ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.Η ημερίδα διεξήχθη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρουσία της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνας Μιχαηλίδου, και του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση.  Στόχος της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση σύγχρονων πολιτικών, πρωτοβουλιών και καλών πρακτικών που ενισχύουν τη συνοχή των τοπικών κοινωνιών και συμβάλλουν στη δίκαιη ανάπτυξη των περιφερειών της χώρας.Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ ανέδειξε τις  Περιφέρειες όχι ως διαχειριστικό φορέα, αλλά ως θεσμικό πυλώνα της κοινωνικής αλληλεγγύης και της ευρωπαϊκής συνέχειας. Αναφέρθηκε εκτενώς στον καθοριστικό ρόλο των ευρωπαϊκών πόρων στην καθημερινότητα των πολιτών και στη μάχη που δίνει η Αυτοδιοίκηση για τη διατήρηση του σημερινού μοντέλου της πολιτικής συνοχής, επισημαίνοντας την συγκυρία: Η ημερίδα να πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία, όπως σημείωσε, «στις Βρυξέλλες έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για το αν θα συνεχίσουμε να έχουμε την Ευρώπη που γνωρίζουμε ή μια διαφορετική, απομακρυσμένη από τις τοπικές κοινωνίες».Ο κ. Χατζημάρκος υπογράμμισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει αλλαγές στο μοντέλο διαχείρισης των χρηματοδοτήσεων, επισημαίνοντας ότι  «Η αυτοδιοίκηση στο σύνολό της στην Ευρώπη, δηλαδή δήμοι και περιφέρειες συνεργάζονται στην  Επιτροπή των Περιφερειών ( Committee of the Regions) , από τα μεγαλύτερα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκεί 300 και πλέον περιφέρειες, 90.000 και πλέον δήμοι της Ευρώπης, ομόθυμα, ομόφωνα έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους και δίνουν τη μάχη για να διατηρηθεί το στάτους των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, για να υπερασπιστούν το δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών να σχεδιάζουν την ανάπτυξή τους. Η Πολιτική Συνοχής δεν είναι τεχνικό ζήτημα, είναι ο τρόπος με τον οποίο η Ευρώπη παραμένει κοντά στον πολίτη», τόνισε και πρόσθεσε πως « Η Ευρώπη των Περιφερειών είναι η Ευρώπη των πολιτών. Το δικαίωμα στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο δεν είναι προνόμιο. Είναι θεμέλιο της ίδιας της ευρωπαϊκής ιδέας».Αναφερόμενος στο ΕΣΠΑ και στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) που υλοποιούν οι 13 Περιφέρειες της χώρας, ο κ. Χατζημάρκος, για μια ακόμη φορά επέμεινε στην ανάδειξη της ανθρωποκεντρικής διάστασης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, που εισρέουν στη χώρα, στο πλαίσιο της Πολιτικής Συνοχής της ΕΕ.   «Δεν είναι μόνο άσφαλτος, μπετόν και σίδερα οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Οι απορροφήσεις δεν είναι αριθμοί. Η απορρόφηση και η αποτελεσματικότητα στην διαχείριση ενός χρηματοδοτικού εργαλείου είναι χαμόγελα στην κοινωνία. Είναι ευκαιρίες σε συμπολίτες μας. Είναι το χέρι βοήθειας το οποίο έχει ένας ηλικιωμένος που είναι μόνος του. Είναι η πρόσβαση που αποκτά ένας συμπολίτης μας με αναπηρία. Είναι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί που λειτουργούν. Είναι οι ξενώνες φιλοξενίας γυναικών θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, είναι η λειτουργία Κέντρων Κοινότητας, Συσσιτίων, Κοινωνικών Φαρμακείων. Είναι όλες αυτές οι κοινωνικές δομές» είπε και απαρίθμησε πλήθος κοινωνικών δομών και υπηρεσιών που λειτουργούν χάρη στους ευρωπαϊκούς πόρους των Περιφερειών, μέσα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΕΣΠΑ.Ενδεικτικά ανέφερε τα Κέντρα Κοινότητας, τα ΚΗΦΗ, τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ – ΑμεΑ, τους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, στην κατάρτιση των ανέργων, τα κοινωνικά φαρμακεία, τις δομές σίτισης, τις δομές φιλοξενίας αστέγων, τις δομές φιλοξενίας κακοποιημένων γυναικών, τη διανομή  τροφίμων, τις ΚΟΙΝΣΕΠ και στήριξη κοινωνικής επιχειρηματικότητας, τη Βοήθεια στο Σπίτι.Ο κ. Χατζημάρκος επισήμανε ότι το υφιστάμενο μοντέλο διαχείρισης των ΠΕΠ έχει αποδώσει αποτελέσματα και πρέπει να προστατευθεί:«Η κάθε Περιφέρεια έχει το δικό της αποτύπωμα, τις δικές της προκλήσεις, τις δικές της λύσεις. Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να διατηρήσουμε την ενεργό συμμετοχή στον σχεδιασμό και την υλοποίηση. Αυτό το οποίο σήμερα συζητιέται στις Βρυξέλλες, μας αφορά όλους άμεσα. Γιατί οι ευρωπαϊκοί πόροι είναι κομμάτι της καθημερινότητας όλων μας. Είτε έχει να κάνει με υποδομές, είτε έχει να κάνει με κοινωνική συνοχή. Καθημερινά, στη ζωή όλων μας, βρισκόμαστε μπροστά σε κάποια θετική εξέλιξη που γεννήθηκε μέσα από την ευκαιρία που μας έδωσε ένα τέτοιο χρηματοδοτικό εργαλείο. Ο τρόπος διαχείρισης δεν είναι μια συζήτηση συνδικαλιστική ή συντεχνιακή. Δεν έχει να κάνει με την απαίτηση των αυτοδιοικητικών, είτε του Α’ είτε του Β’ βαθμού. Έχει να κάνει με ένα πυλώνα πάνω στον οποίο κτίστηκε η Ευρώπη από το 1957 ακόμα. Και από τη Συνθήκη της Ρώμης 1960. Η Ευρώπη των πολιτών, η Ευρώπη των Περιφερειών»  ανέφερε, διευκρινίζοντας ότι «ως περιφέρειες στην Ευρώπη εννοούνται και οι δήμοι και οι  περιφέρειες, εννοείται το πώς εκφράζονται οι τοπικές  κοινωνίες σε τοπικό ή υπερτοπικό επίπεδο. Αυτός είναι  θεμέλιος λίθος της Ευρώπης».Ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ Γιώργος Χατζημάρκος  έκλεισε την ομιλία του, ευχαριστώντας την Υπουργό  Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα  Μιχαηλίδου και  στο πρόσωπο του  Α’ Αντιπροέδρου της ΚΕΔΕ, Δημάρχου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, τον Α΄βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης για την συνεργασία στην υλοποίηση κοινωνικών δράσεων και προγραμμάτων,  ενώ απηύθυνε και μια προτροπή προς την κυβέρνηση:“Από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα θα περιμένετε μόνο καλές ειδήσεις. Από τους Περιφερειάρχες της χώρας θα περιμένετε μόνο συνεργασία. Θα περιμένετε μόνο προθυμία για επιτάχυνση έργου και περισσότερα και μεγαλύτερα αποτελέσματα. Τι θα περιμένουμε και εμείς από εσάς;   Να παλέψετε μαζί μας στις Βρυξέλλες, να μην αλλάξουν οι κανόνες της πολιτικής συνοχής. Γιατί τώρα που έχει φουντώσει αυτή η συζήτηση εκεί, το περιεχόμενο της ημερίδας που γίνεται σήμερα εδώ, εξαιρετικά χρήσιμο. Έχουμε ανάγκη σαν χώρα να διατηρηθεί η πολιτική συνοχής. Η Ελλάδα χρειάζεται την πολιτική συνοχής περισσότερο από ποτέ».
  • 20 Νοεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Πλήθος καταγγελιών, αιτημάτων αλλά και ευχαριστήριων επιστολών καταγράφονται καθημερινά στα «γραφεία παραπόνων» στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Περισσότερες από 31.000 αναφορές καταμετρήθηκαν το περασμένο έτος στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (γνωστά παλαιότερα ως Γραφεία Παραπόνων), έναν βασικό θεσμό του ΕΣΥ με άξονα τον ασθενή και τις υπηρεσίες που (πρέπει να) παρέχονται.Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαθέσιμης ετήσιας έκθεσης του αρμόδιου Τμήματος του υπουργείου Υγείας, το 2024 καταγράφηκε αύξηση στις καταγγελίες των πολιτών κατά 25,5%, στα αιτήματα κατά 36% και στις θετικές αξιολογήσεις κατά 31%.Στον ίδιο ρυθμό προσπαθούν να κινούνται και οι αρμόδιες υπηρεσίες των νοσοκομείων, απαντώντας με δραστικές παρεμβάσεις σε όσα επισημαίνονται γραπτώς ή και προφορικώς από τους πολίτες αλλά κυρίως με διερεύνηση και εξέταση κάθε έγγραφης, ηλεκτρονικής ή προφορικής αναφοράς.Συνολικά, το 2024 υποβλήθηκαν:2.390 γραπτές καταγγελίες6.097 προφορικά παράπονα17.805 αιτήματα4.813 ευχαριστήριες επιστολές.Εξετάστηκαν και απαντήθηκαν γραπτώς 1.929 καταγγελίες, 115 καταγγελίες παραπέμφθηκαν σε αρμόδια όργανα για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή και Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, ενώ 53 διαβιβάστηκαν σε άλλα όργανα, όπως η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για περαιτέρω διερεύνηση.Παράλληλα, σε 6.255 περιπτώσεις, τα Γραφεία προχώρησαν σε ενέργειες για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη και την άμεση διευθέτηση των θεμάτων που αναδείχθηκαν.Συνολικά 1.148 καταγγελίες και παράπονα έγιναν τον περασμένο χρόνο για τα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου το 2024. Επίσης, η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων έχει την αρνητική πρωτιά, και με μεγάλη διαφορά από τις άλλες Περιφέρειες, σε περιστατικά όπου διαπιστώθηκε παραβίαση δικαιωμάτων των πολιτών: το 9,06% των καταγγελιών κρίθηκε βάσιμο (σύμφωνα με το ygeiamou.gr).Στον αντίποδα, στην κατάταξη των ΥΠΕ, βάσει ευχαριστήριων επιστολών, πρώτη είναι η 3η ΥΠΕ, με 1.263 και ακολουθεί η 4η ΥΠΕ με 1.257. Τα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου Αττικής με 934 στην 3η θέση και ακολουθούν η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου στην 4η θέση με 576 επιστολές. Στην πέμπτη θέση είναι η 7η ΥΠΕ Κρήτης με 258 θετικές επιστολές και ακολουθούν η 6η ΥΠΕ με 280 και η 5η ΥΠΕ με 245.Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειονότητα των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι πολίτες αφορά στην αλληλεπίδρασή τους με το προσωπικό των νοσοκομείων (ποσοστό 45,1%).Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών/παραπόνων της τάξεως του 41,5% αφορά σε διοικητικές διαδικασίες.Τα ζητήματα που σχετίζονται με το κλινικό έργο αντιπροσωπεύουν μόλις το 13,4% των συνολικών καταγγελιών/παραπόνων. Το περιεχόμενο των καταγγελιών/ αναφορών λειτουργεί ως «καθρέφτης» του νοσοκομείου για τις διοικήσεις τους.Τα στοιχεία κατευθύνουν τις δράσεις βελτίωσης και απάντησης στο πρόβλημα. Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στην έκθεση, γίνεται επιμόρφωση του προσωπικού, ενισχύεται η ενδονοσοκομειακή επικοινωνία των υπηρεσιών, επιταχύνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με ψηφιακά εργαλεία.Τα ίδια τα Γραφεία, μέσα από την εμπειρία τους, ζητούν ενίσχυση με προσωπικό, εξειδικευμένη επιμόρφωση, νομική υποστήριξη, καθώς και την αναβάθμιση του θεσμικού τους ρόλου μέσω της μετατροπής τους σε Αυτοτελή Τμήματα.Πώς κατατάσσονται οι ΥΠΕ βάσει παραπόνων/καταγγελιών6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 2.4001η ΥΠΕ Αττικής – 2.1133η ΥΠΕ Μακεδονίας– 1.2592η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου – 1.1484η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης – 7097η ΥΠΕ Κρήτης – 5755η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – 283Και πώς βάσει ευχαριστήριων επιστολών3η ΥΠΕ Μακεδονίας – 1.2634η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης– 1.2571η ΥΠΕ Αττικής– 9342η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου– 5767η ΥΠΕ Κρήτης – 2586η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 2805η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας– 245.Ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κω Νικόλαος Φανιός ερωτήθηκε αν το Νοσοκομείο της Κω ήταν ψηλά στα παράπονα και τις καταγγελίες, δεδομένου ότι κατά καιρούς έχουν καταγραφεί σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία άλλωστε έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και όπως δήλωσε στη «δ»: «Όχι, δεν ήταν ψηλά το Νοσοκομείο της Κω. Τον τελευταίο χρόνο πηγαίνουμε πολύ καλά.Το καλοκαίρι που πέρασε, παρόλο που το Νοσοκομείο πιέστηκε πάρα πολύ, δεν είχαμε τα φαινόμενα του παρελθόντος.Παλαιότερα η Κως ήταν πρώτο θέμα στις ειδήσεις, δεν είχαμε παθολόγους, υπήρχαν και λυπηρά περιστατικά, κάτι οι καρότσες και λοιπά, τα θυμόμαστε όλοι. Φέτος δεν έγινε κάτι τέτοιο.Πήγε καλά το καλοκαίρι, γιατί εμείς μετράμε τις δυνάμεις μας το καλοκαίρι, που έχει 200.000 πληθυσμό το νησί, με όλες τις αντιξοότητες που έχει αυτό στο σύστημα υγείας.Πήγε καλά το νοσοκομείο, βεβαίως παράπονα υπάρχουν. Καθημερινά βλέπουμε στα επείγοντά μας 200 άτομα, άλλα τόσα καθημερινά στα εξωτερικά μας ιατρεία… Θα υπάρχουν και ένα και δύο που θα είναι δυσαρεστημένοι από οτιδήποτε. Εγώ αυτό που θέλω, είναι να καλέσω και προτρέπω όλους να έρχονται στο γραφείο των παραπόνων να υποβάλουν τα παράπονα τους, γιατί θέλουμε να διορθωνόμαστε. Και αν δεν μπορούν να πάνε στο γραφείο, να έρχονται εδώ στο γραφείο του διοικητή να τα λένε σε μένα, ούτως ώστε να ελέγχονται άμεσα και να βρίσκουμε τις βέλτιστες λύσεις.Επίσημα και όμορφα να έρχονται εδώ και να λένε ότι δεν είμαι ευχαριστημένος από το νοσοκομείο γι’ αυτόν τον λόγο. Εγώ το θέλω αυτό, το έκανα και στην Κάλυμνο, γιατί θέλω πραγματικά να βλέπω τα κενά μας και να διορθωνόμαστε». Πηγή:www.dimokratiki.gr
  • 20 Νοεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΤΟΠΙΚΑ

Η θεατρική παράσταση "Ένα αριστερό παπούτσι", ανεβαίνει στο Θέατρο Σφαγείο 5-7 ΔεκεμβρίουΤι είναι δίκαιο; Και τι άδικο; Εθνικός ήρωας ή αλαζονικός δολοφόνος; Οι αριθμοί, οι συσχετισμοί, οι υπολογισμοί και το ζύγισμα των ανθρώπινων ψυχών αιωρούνται για ώρα πάνω από την αίθουσα του δικαστηρίου κυριεύοντας τις σκέψεις όλων. Η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώνεται. Ο λόγος τώρα στους ενόρκους για την τελική ετυμηγορία.Προπώληση: EXAS.grΤο Χασαπάκι - Xasapaki 
  • 19 Νοεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

Μάθε όλα τα τοπικά νέα γρήγορα και με εγκυρότητα

Αν θέλεις να μαθαίνεις αμέσως τα τελευταία νέα και τις εξελίξεις για όλα τα θέματα που συμβαίνουν ή που αφορούν άμεσα την Κω και τα γύρω νησιά, είσαι στον σωστό ιστότοπο. Οι έμπειροι δημοσιογράφοι, ρεπόρτερ και αρθρογράφοι της εφημερίδας μας ερευνούν, τρέχουν και ρωτούν για όλα τα θέματα που διαδραματίζονται στον τόπο μας και επιδρούν – είτε θετικά είτε αρνητικά – στον τρόπο διαβίωσης των πολιτών σε όλη την περιφέρεια. Ύστερα από εκτενή έρευνα, οι δημοσιογράφοι μας εμπλουτίζουν τις ψηφιακές σελίδες μας με άρθρα που διακρίνονται για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία τους. Πέρα όμως από το δημοσιογραφικό στοιχείο, η φωνή των νησιωτών γίνεται ακόμα πιο δυνατή, χάρη στους ενημερωμένους πολίτες που μοιράζονται και ανταλλάσουν απόψεις, σχολιάζοντας κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας είτε στέλνοντας τους προβληματισμούς τους σε εμάς.

ΕΞΟΔΟΣ