Προτάσεις από τον κ. Ν. Σοφό για να μείνει "ζωντανό" το νησί και τον Χειμώνα - Τι δηλώνουν οι φορείς
Είναι δυστυχώς γνώριμη, για όσους μόνιμα κατοικούν στο νησί αλλά και φανερή για όσους τολμήσουν να το επισκεφτούν, η κατάσταση στην οποία επέρχεται η Κως τους χειμερινούς μήνες. Ήσυχη, σκοτεινή, σαν μια "νεκρή πόλη", κυρίως από την δύση του ηλίου και έπειτα, με τους κάτοικους αλλά και τους επιχειρηματίες του νησιού να επηρεάζονται ψυχολογικά αλλά και οικονομικά.Το Καλοκαίρι φεύγει ευτυχώς "καθυστερημένα" και κάθε χρόνο όλο και πιο κοντά στην περίοδο των Χριστουγέννων, διατηρώντας κατά κάποιο τρόπο, ζωντανή (τουλάχιστον) την πόλη, άπαξ όμως και σβήσουν τα λαμπιόνια, το σκοτάδι "καταβροχθίζει" το νησί, μέχρι να έρθει το... Άγιο Φως και κυριολεκτικά να το αναστήσει.Με την μια πλευρά λοιπόν, μονίμως λαμπερή και την άλλη, μόνιμα στο σκοτάδι, σαν το φεγγάρι, η Κως πορεύεται όλα αυτά τα χρόνια ανάμεσα σε 2 "ζωές" και παρότι όλοι έχουν μια άποψη για το τι φταίει ή για το τι θα μπορούσε να γίνει ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση, αυτή συνεχίζει δίχως να περιστρέφεται, την τροχιά της γύρω από το χρόνο...Θέλοντας να "πειράξει" τα μαγνητικά της πεδία, μήπως και πάρει καμία "στροφή", ο Διευθυντής Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης του ΚΩΑΝ, κ. Νίκος Σοφός, θα καταθέσει στην επερχόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού (που θα γίνει πολύ σύντομα συμφώνα με τον ίδιο), μια σειρά από προτάσεις για το πώς μπορεί να "ζωντανέψει" το νησί, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Η κύρια πρόταση περιλαμβάνει τη δημιουργία και προώθηση οργανωμένων τουριστικών πακέτων, που θα απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες τουριστών, όπως σχολεία, αθλητικές και πολιτιστικές ομάδες, συνταξιούχους και άλλα γκρουπ ταξιδιωτών από τα γύρω νησιά, καθώς και την Τουρκία που είναι ο βασικός "αιμοδότης" την συγκεκριμένη περίοδο.Στόχος αυτών των προτάσεων, είναι η ενίσχυση της χειμερινής τουριστικής περιόδου, με τη διοργάνωση εκδηλώσεων, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και σωματεία. Τέτοιες δράσεις αναμένεται να προσελκύσουν επισκέπτες και να προσφέρουν στους επιχειρηματίες την απαραίτητη κίνηση για να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους, διατηρώντας έτσι, ενεργή την οικονομική δραστηριότητα του νησιού, πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες.Η δημιουργία ειδικών τουριστικών πακέτων, που θα συνδυάζουν την τοπική πολιτιστική και φυσική κληρονομιά, με εξειδικευμένες δραστηριότητες, όπως αθλητικά τουρνουά ή πολιτιστικές εκδηλώσεις, μπορεί να αποτελέσει ένα βήμα προς την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του νησιού, κατά τους "νεκρούς" τουριστικά μήνες.Στις προτάσεις αυτές θα συμπεριλαμβάνονται και στοχευμένες ενέργειες μάρκετινγκ για την προώθηση αυτών των τουριστικών πακέτων, προκειμένου να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και να δημιουργηθούν νέες ευκαιρίες για τους επιχειρηματίες του νησιού. Μια τέτοια πρωτοβουλία μπορεί να συμβάλλει όχι μόνο στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά και στη διατήρηση της πολιτιστικής και κοινωνικής ταυτότητας του νησιού, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.Ο κ. Σοφός μας ανέφερε ότι έφτασε επιτέλους η ώρα να δούμε σοβαρά, όλοι μαζί, το θέμα του χειμερινού τουρισμού στην Κω, δημιουργώντας ένα στρατηγικό πλάνο, που θα στηρίξει τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και θα προσφέρει ουσιαστικά οφέλη, τόσο στους μόνιμους κατοίκους, όσο και στους επιχειρηματίες του νησιού. Θα πρέπει – είπε- να δημιουργηθεί μια κοινή συνείδηση για τη σημασία της ενίσχυσης του τουρισμού κατά τη χειμερινή περίοδο και να προγραμματιστούν δράσεις που θα κρατούν το νησί ζωντανό, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.Ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Γιώργος Σεγραίδος, τόνισε ότι η Κως έχει την δυνατότητα για να αναπτύξει χειμερινό τουρισμό, τονίζοντας όμως ότι έχουν γίνει συζητήσεις και παλαιότερα γι’ αυτό το θέμα, όμως έμειναν στα λόγια, καθώς κυρίως ο Δήμος, δεν υλοποίησε τις διάφορες προτάσεις που του κατέθεσαν οι Σύλλογοι.Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο απαιτεί καλή οργάνωση και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τονίζοντας ότι πρέπει να προσέξουμε να μείνουν ευχαριστημένοι όσοι επισκέπτες έρθουν, έτσι ώστε να μην υπάρξει δυσφήμιση, καθώς μετά όλο αυτό θα μας γυρίσει μπούμερανκ, ενώ επισήμανε ότι θα ήταν προτιμότερο και πιο ασφαλές να προσπαθήσουμε για την επέκταση της σεζόν, από Μάρτιο μέχρι Νοέμβριο.Ν. ΣΟΦΟΣ: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ "ΖΩΝΤΑΝΟ" ΤΟ ΝΗΣΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟΟ κ. Νίκος Σοφός, Διευθυντής Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης του ΚΩΑΝ, ανέφερε ως μεγάλο πλεονέκτημα μας για τουρισμό όλο το χρόνο, τη γεωγραφική θέση της Κω, που μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες από τα γύρω νησιά, αλλά και από την Τουρκία.«Στην συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού, που θα γίνει σε λίγες ημέρες, και συμμετέχουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, θα καταθέσω προτάσεις για την δημιουργία ειδικών οργανωμένων τουριστικών πακέτων για την χειμερινή περίοδο, καθώς και ενέργειες για την προώθησή τους.Στόχος είναι η προσέλκυση οργανωμένων γκρουπ από τα γύρω νησιά (σχολεία, αθλητικές και πολιτιστικές ομάδες, συνταξιούχοι, κ.α.) αλλά και μεμονωμένων επισκεπτών από την Τουρκία. Αρχικά θα το επιχειρήσουμε για συγκεκριμένες περιόδους, όπου θα διοργανώνονται events με δημοφιλείς καλλιτέχνες, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, σε συνεργασία με σωματεία και τοπικούς φορείς. Σιγά σιγά και κινούμενοι μεθοδικά και οργανωμένα, με υποστηρικτικές δράσεις και κίνητρα από τον Δήμο, θα δει η τοπική αγορά τα οφέλη και σταδιακά θα αρχίσουν να ανοίγουν οι επιχειρήσεις, διατηρώντας το νησί ζωντανό, εκτός τουριστικής περιόδου. Τα αποτελέσματα, όπως είναι λογικό δεν μπορούν να φανούν από τη μία στιγμή στην άλλη, αλλά σε βάθος χρόνου, εφόσον οι ενέργειες μας χαρακτηρίζονται από συνέπεια και συνέχεια. Φέτος χάσαμε τα Χριστούγεννα, αν και έχουν έρθει αρκετοί επισκέπτες από την Τουρκία, όμως προλαβαίνουμε να κάνουμε κάποιες δράσεις για αργότερα, υπάρχει χρόνος και διάθεση, άρα χρειαζόμαστε σχέδιο και οργάνωση.Ο Δήμος θα πρέπει να δώσει κίνητρα, όπως για παράδειγμα μείωση στα τέλη κοινόχρηστων χώρων για την περίοδο αυτή, αλλά και να αναλάβει το κόστος για την τέλεση κάποιων εκδηλώσεων. Και φυσικά εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους μόνιμους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι και αυτοί δικαιούνται να βλέπουν και να χαίρονται ένα ζωντανό νησί και είμαι σίγουρος ότι θα συμβάλλουν και αυτοί με τη σειρά τους στη “ζωντάνια” τoυ. Είδαμε στο παζάρι πόσος κόσμος κατέβηκε. Εάν υπάρχουν εκδηλώσεις, θα της στηρίξουν και οι ντόπιοι, θα βγουν, θα διασκεδάσουν, θα ψωνίσουν, θα ενισχύσουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Έχουμε τώρα για παράδειγμα μία στολισμένη πόλη, αλλά στους δρόμους τα βράδια, δεν υπάρχει ψυχή, μοιάζουμε με ένα “στολισμένο νεκροταφείο”.Η Κως είναι ο κοντινότερος ευρωπαϊκός προορισμός για τους Τούρκους. Έρχονται με 200ευρω στις τσέπες και δεν έχουν που να τα ξοδέψουν, αφού βρίσκουν κλειστά καταστήματα.Γιατί οι κάτοικοι από τη Ρόδο, την Κάλυμνο, την Αστυπάλαια και άλλα νησιά της Δωδ/σου και όχι μόνο, που θέλουν να πάνε έστω για ολιγοήμερες διακοπές, να μην έρχονται στην Κω, όταν έχουμε βέβαια να τους προσφέρουμε κάτι; Γιατί να μην προωθήσουμε τον θρησκευτικό τουρισμό, τον οινοτουρισμό με τα υπέροχα οινοποιεία που έχουμε, τον αθλητικό τουρισμό, την Ιπποκρατική Κω; Άλλοι προορισμοί εάν είχαν την ιστορία του Ιπποκράτη, θα ζούσαν μόνο από αυτήν. Έχουμε δυνατότητες, το νησί μπορεί να δεχθεί επισκέπτες τον Χειμώνα και να τους ικανοποιήσει.Η διαμονή δεν θεωρώ ότι θα είναι πρόβλημα. Υπάρχουν ξενοδοχεία στην πόλη που είναι ανοικτά, αλλά και άλλα εάν δουν ότι υπάρχει ζήτηση, θα ανοίξουν. Επίσης, έχουμε αρκετά διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης που θα μπορούν να καλύψουν την ζήτηση.Σίγουρα για αρχή μιλάμε για την πόλη της Κω, καθώς στα χωριά, το όλο εγχείρημα είναι πολύ πιο δύσκολο, όμως θα συνεννοηθούμε με ορισμένους επιχειρηματίες από τα χωριά ώστε να υπάρχουν και εκεί ανοικτά καταστήματα, στηρίζοντας τους μέσω ημερήσιων εκδρομών των επισκεπτών.ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣΟ κ. Σοφός μας ανέφερε μερικές από τις δράσεις που θα προτείνει στην επιτροπή:- Διοργάνωση διεθνούς καρναβαλιού στην Κω με προσέλκυση 10ημερου τουρισμού- Διοργάνωση πολλαπλών εκδηλώσεων την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων- Διοργάνωση ράλι αντίκας σε συνεργασία με την ΦΙΛΠΑ (Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου), με οχήματα από όλη την Ευρώπη- Διοργάνωση τελετών ορκωμοσίας αποφοίτων ιατρικών σχολών καθ’ όλη την διάρκεια του έτους- Τακτικές εκδηλώσεις με μεγάλους καλλιτέχνες- τραγουδιστές- Διοργάνωση ανοικτών εκδηλώσεων σε κεντρικό σημείο του Νησιού (π.χ. την Κυριακή του Πάσχα, την Καθαρά Δευτέρα κ.α.)- Διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων στην Κω και καθιέρωσή τους ως ετήσιο θεσμό (όπως τρίαθλο ή ποδηλατικοί αγώνες στο νέο ποδηλατοδρόμιο στο Φιλίνος κ.α.)- Δημιουργία δικτύου επαναλαμβανόμενων πελατών- Δημιουργία Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού για την προσέλκυση συνεδρίων όλο το χρόνο- Δημιουργία film office Kω – Νισύρου – Αστυπάλαιας για προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών- Διαχείριση social media, αναβάθμιση των δημοσίων σχέσεων και φιλοξενία δημοσιογράφων και πωλητών τουριστικών πρακτορείωνΚλείνοντας, ο κ. Σοφός, αναφέρθηκε στη μεγάλη “γάγγραινα” της χώρας μας που δεν είναι άλλη από τις δημόσιες υπηρεσίες, τονίζοντας ότι και αυτές επιτέλους, θα πρέπει να λειτουργήσουν προς όφελος της χώρας και κυρίως των τοπικών κοινωνιών, υπογραμμίζοντας μας, ότι κατά το παρελθόν, όποτε τόλμησε να κάνει π.χ. μία εκδήλωση, έβρισκε απέναντι του, είτε την Αρχαιολογία, είτε την Πολεοδομία, είτε το Λιμενικό, είτε κάποια άλλη δημόσια Υπηρεσία. Ωστόσο μας εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι με την καλή συνεργασία όλων, στο τέλος θα κερδίσουμε το στοίχημα του χειμερινού τουρισμού.Γ. ΣΕΓΡΑΙΔΟΣ: ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ… ΑΛΛΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑΟ Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ (Εστίαση) κ. Γιώργος Σεγραίδος, μας ανέφερε ότι συζητήσεις για χειμερινό τουρισμό έχουν γίνει και τα προηγούμενα χρόνια, όμως αυτές έμειναν στα λόγια, αφού ποτέ δεν υλοποιήθηκε από τον Δήμο καμία πρόταση των Φορέων.«Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή – είπε- όλοι συζητάμε την “νέκρα” που επικρατεί στην πόλη μας. Έχουν γίνει και τα προηγούμενα χρόνια συζητήσεις, πέρυσι ο Δήμαρχος είχε συνάντηση με τους επιχειρηματίες στο λιμάνι, όμως ποτέ δεν υλοποιήθηκε από τον Δήμο κάποια πρότασή μας. Εμείς, ως Εστίαση και θέλουμε να στηρίξουμε την προσπάθεια αλλά και κερδισμένες οικονομικά θα βγουν οι επιχειρήσεις μας, εάν πετύχει αυτό το εγχείρημα. Έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας στο Δήμο και τις γνωρίζει. Ζητήσαμε μείωση στα τέλη των κοινόχρηστων χώρων για την χειμερινή περίοδο, να γίνει μία αρχιτεκτονική μελέτη, για το πώς θα μπορούσαν να κλείσουν οι επιχειρηματίες τους εξωτερικούς τους χώρους (κατασκευαστικά), ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους τον χειμώνα και να υπάρχει μία ενιαία πρόταση κυρίως για τα επιχειρήσεις στο ιστορικό κέντρο και στο λιμάνι και να μην κάνει ο καθένας ότι θέλει. Θα μπορούσε επίσης να υποχρεώσει τους ιδιοκτήτες των καταστήματα που ανήκουν στον Δήμο και τα ενοικιάζει, να τα έχουν ανοιχτά όλο το χρόνο. Τίποτα όμως από αυτά δεν είδαμε.Οι επιχειρήσεις εστίασης θα ήθελαν να ανοίξουν και το χειμώνα, καθώς τα κέρδη (για όσους είχαν, γιατί ορισμένοι παρουσίασαν και ζημιές) από την τουριστική σεζόν είναι μειωμένα και οι υποχρεώσεις μεγάλες, και γι’ αυτό θα ήθελαν να λειτουργούν όλο το χρόνο εάν γίνεται. Βλέπω ότι σε σχέση με πέρυσι, στην πόλη της Κω, θα ανοίξουν περισσότερα καταστήματα, υπάρχει μεγαλύτερη επιθυμία ή ανάγκη αν θέλετε καλύτερα. Είμαστε σε επαφή με τον κ. Σοφό και συζητάμε και θέλω να ελπίζω ότι μπορούμε έστω και τώρα να έχουμε μία καλύτερη συνεργασία, γιατί εκτιμώ ότι η Κως μπορεί να έχει τουρισμό όλο το χρόνο, μέσω αθλητικών γεγονότων, πολιτιστικών εκδηλώσεων, θρησκευτικό τουρισμό, οινοτουρισμό κ.α.Να δημιουργήσουμε τέτοια θεματικά πακέτα και να τα προωθήσουμε, ώστε το νησί να αποκτήσει ζωντάνια και να μην θυμίζει νεκροταφείο. Εκτός από οικονομικής πλευράς, είναι καλό και για τους μόνιμους κατοίκους, που εκεί που το καλοκαίρι δεν μπορούν να βγουν να περπατήσουν λόγω πολυκοσμίας, τον χειμώνα βλέπουν αυτή την ερημιά…Μ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΜΙΑ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ (ΜΑΡΤΙΟ-ΝΟΕΜΒΡΙΟ)Η κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, εξέφρασε την πεποίθησή της ότι η στόχευσή αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να είναι προς την επιμήκυνση της σεζόν, από Μάρτιο έως Νοέμβριο, καθώς το εγχείρημα «12 μήνες τουρισμό» προϋποθέτει μεγάλη οργάνωση και προσπάθεια.«Σίγουρα – είπε- όλοι θα θέλαμε να έχουμε 12 μήνες τουρισμό στο νησί μας, όμως πρέπει να δούμε την ρεαλιστική εικόνα και το τι πραγματικά μπορούμε να κάνουμε με επιτυχία, γιατί εάν είναι να κάνουμε κάτι που δεν θα είναι οργανωμένο και θα μείνουν οι επισκέπτες ανικανοποίητοι, αυτό θα μετατραπεί σε δυσφήμιση. Θεωρώ ότι είναι ευκολότερο να ρίξουμε το βάρος, ώστε να πετύχουμε την επιμήκυνση της σεζόν. Δηλαδή να ξεκινάμε από αρχές Μαρτίου και να τελειώνουμε στο τέλος Νοεμβρίου. Αυτός θεωρώ ότι είναι ένας πιο ρεαλιστικός στόχος. Όλες οι επιχειρήσεις θα είναι ανοιχτές λόγω σεζόν, απλά θα επιμηκύνουν την λειτουργία τους για λίγο διάστημα παραπάνω. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ανοικτά ξενοδοχεία μόνο στην πόλη της Κω και αυτά είναι μικρά ξενοδοχεία. Εάν θέλουμε να έχουμε χειμερινό τουρισμό, θα πρέπει να ανοίξουν και τα μεγάλα ξενοδοχεία που είναι εκτός πόλης και αυτό δεν είναι τόσο εύκολο. Είναι πιο περίπλοκο το θέμα του τουρισμού για όλη τη χρονιά. Εμείς πάντως σαν Ένωση προσπαθούμε για την επιμήκυνση της σεζόν με διάφορες δράσεις και προτάσεις. Για παράδειγμα για το 2026, είμαστε κοντά στο να κλείσουμε μία μεγάλη διεθνή αθλητική διοργάνωση, με αγώνες τριάθλου, προς τα τέλη Οκτωβρίου, προσπαθώντας μάλιστα να εξασφαλίσουμε και την ανάλογη χρηματοδότηση από τα αρμόδια Υπουργεία. Τέτοιες δράσεις, αθλητικές που θα αφορούν και το ποδήλατο θεωρώ ότι μπορούν να βοηθήσουν στην επιμήκυνση της σεζόν και στόχος είναι να τις κάνουμε θεσμό.Συζητάμε με τους τοπικούς φορείς της Κω, είμαστε σε συνεργασία με τον κ. Σοφό και όλοι μαζί κάνουμε ότι μπορούμε για να προστατεύσουμε και να αναπτύξουμε το τουριστικό μας προϊόν, γιατί όσο αυτό παραμένει ψηλά, τόσο κερδισμένοι βγαίνουμε όλοι μας».Σ. ΚΑΝΤΑΡΖΗ: ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΕΙ Η ΚΩΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ – ΣΥΜΜΑΧΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΣε επικοινωνία που είχαμε με τη νέα Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Σταματία Κανταρζή, εξέφρασε και εκείνη ως αναγκαιότητα, η Κως, να γίνει πιο “ζωντανή” τον χειμώνα και στον στόχο αυτό, όπως είπε, ο πολιτισμός θα είναι πολύτιμος σύμμαχος.«Μετά την πολυκοσμία – είπε – που επικρατεί στο Νησί το καλοκαίρι, το χειμώνα επικρατεί μία ησυχία, αλλά σε επικίνδυνο βαθμό. Το νησί πρέπει να έχει μεγαλύτερη ζωντάνια τον Χειμώνα. Όχι μόνο για τις εισπράξεις των επιχειρήσεων, αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους που θέλουν να διασκεδάσουν και να ψυχαγωγηθούν. Εμείς θα προσπαθήσουμε με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις να δώσουμε περισσότερη ζωντάνια στο νησί. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τις εκδηλώσεις σε όλο το νησί, τόσο το καλοκαίρι, όσο κυρίως τον Χειμώνα. Θα εμπλουτίσουμε περισσότερο του χρόνου τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις και θα είμαστε πιο οργανωμένοι. Σκέφτομαι το παζάρι στην πόλη να κρατήσει ένα διήμερο, αφού βλέπουμε ότι την μία ημέρα που γίνεται τώρα, υπάρχει συνωστισμός και αρκετοί δεν έρχονται γι’ αυτό το λόγο. Άρα θεωρώ ότι εάν κρατήσει ένα διήμερο συνεχόμενο, θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία. Μάλιστα σκέφτομαι να μελετήσουμε να αλλάξουμε και τον χώρο διεξαγωγής του και να πραγματοποιείται στο λιμάνι, ενώ για τις συναυλίες σκεπτόμαστε, όταν επισκευαστεί και το Τζαμί, να επιστρέψουν στην Πλ. Ελευθερίας. Φέτος, θα έχουμε και τον χώρο του κάστρου της Νερατζιάς για εκδηλώσεις, αλλά και το Κάστρο Αντιμάχειας. Οι εκδηλώσεις πρέπει να εξαπλωθούν όλο το χρόνο και σε όλο το νησί, γιατί δεν είναι μόνο η πόλη, αλλά και τα χωριά. Σκεφτόμαστε να κάνουμε και Πασχαλινό παζάρι στην Πλατεία Ελευθερίας, αντίστοιχο αυτού των Χριστουγέννων. Ο πολιτισμός χρειάζεται χρήματα, ωστόσο εάν αυτά επενδυθούν σωστά θα γυρίσουν πολλαπλάσια στην τοπική κοινωνία.Εκτός από τον πολιτισμό, για να έχουμε επισκέπτες όλο το χρόνο, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον αθλητικό τουρισμό, τον θρησκευτικό, τον οινοτουρισμό και πολλές άλλες δράσεις που πρέπει να μελετήσουμε και οργανωμένα όλοι μαζί, φορείς και ιδιώτες να πετύχουμε τον στόχο για χειμερινό τουρισμό».Μ. ΤΡΙΚΟΙΛΗΣ: ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΟ Γραμματέας του Σωματείου Ενοικιαζόμενων Δωματίων Κω Μιχάλης Τρικοίλης, μας ανέφερε ότι οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων καταλυμάτων επιθυμούν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, ωστόσο, υπογράμμισε ότι η λειτουργία πέραν αυτής της περιόδου, είναι δύσκολη, αφού οι υποδομές δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός πραγματικού χειμερινού τουρισμού.Ο ίδιος έχει επιχειρήσει στο παρελθόν να λειτουργήσει και τους χειμερινούς μήνες, εξηγώντας πως η απόφαση αυτή δεν αποδείχθηκε κερδοφόρα.«Πάντα – είπε- υπάρχει ένα ισοζύγιο ανάμεσα σε όσα περιμένεις και σε όσα εισπράττεις. Το κόστος λειτουργίας τον χειμώνα είναι μεγάλο και η ζήτηση δεν επαρκεί. Η αγορά της Τουρκίας, σε συνδυασμό με την ήπια κλιματική αλλαγή, έχει δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα, καθώς όλο και περισσότεροι επισκέπτες Τούρκοι αλλά και Ευρωπαίοι επιθυμούν να ξεχειμωνιάσουν σε νοτιότερες περιοχές της Ευρώπης, όπως η Ελλάδα, ωστόσο δεν υπάρχουν απευθείας συνδέσεις, δεν υπάρχουν οργανωμένες χειμερινές δραστηριότητες, και σε πολλές περιπτώσεις οι επισκέπτες επιλέγουν τελικά κάποιον άλλο προορισμό από εμάς. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι υπάρχει πρόκληση, αλλά και ευκαιρία.Η εποχή μάς καλεί να γίνουμε πιο ευέλικτοι και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε η Κως να μπορεί να υποδέχεται κόσμο και τον χειμώνα».Ο κ. Τρικοίλης ανέφερε ως παράδειγμα την Κάλυμνο, όπου η τουριστική σεζόν διαρκεί μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και ξεκινά νωρίτερα, με πολύ υψηλές πληρότητες, επειδή όπως λέει, το νησί έχει κάτι διαφορετικό να προσφέρει.«Το ίδιο θα μπορούσαμε να κάνουμε και στην Κω. Αρκεί να υπάρξει ευρύτερη συναίνεση των φορέων και των επαγγελματιών, ώστε να δημιουργηθούν οι σωστές, μόνιμες υποδομές που απαιτούνται. Υποδομές που δυστυχώς λείπουν ακόμη και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Είναι στο χέρι μας να δούμε το θέμα σοβαρά και να χτίσουμε μια πραγματική προοπτική για το μέλλον».