Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Με μικρή αύξηση (μετά από χρόνια) τα νέα συμβόλαια ανάμεσα σε tour operators και ξενοδόχους της Κω...

25/09/2021
396 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Χωρίς τους καλύτερους οιωνούς και με μεγάλη αβεβαιότητα, έκανε τα πρώτα της βήματα, η φετινή τουριστική σεζόν, ωστόσο από την στιγμή που άρθηκαν οι περιορισμοί των ξένων Χωρών για ταξίδια προς την Ελλάδα, οι αφίξεις πήραν κυριολεκτικά φωτιά, σε σημείο τέτοιο που για κάποιο διάστημα, μπορούσε να γίνει σύγκριση ακόμα και με τη χρονιά – ρεκόρ του 2019..

Ήδη, το 50% των αφίξεων του 2019, που ήταν ο αρχικός στόχος, έχει επιτευχθεί με τους ξενοδόχους, να “βλέπουν”, ότι οι υψηλές πληρότητες, θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, εκτίμηση που εάν τελικά επιβεβαιωθεί, είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει χαμόγελα ικανοποίησης και στην υπόλοιπη αγορά, που μετά την περσινή χρονιά, το είχε μεγάλη ανάγκη.

Βέβαια, πέρα από τα οικονομικά αλλά και τα ψυχολογικά οφέλη του τώρα, η φετινή σεζόν, αποτελεί “προίκα” και για τις επόμενες χρονιές, αρχής γενομένης από τη σεζόν του 2022, καθώς ήδη, κλείνονται συμβόλαια ανάμεσα στους tour operators και τους ξενοδόχους, με μικρή αύξηση, γεγονός ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, καθώς είχε να συμβεί αρκετά χρόνια.

Όπως μας λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι του χώρου (Ξενοδοχία), ενώ γύρω στον Ιούνιο, οι tour operators ζητούσαν μειώσεις ή στην καλύτερη των περιπτώσεων, τις ίδιες τιμές με φέτος, οι όροι πλέον έχουν αλλάξει και οι συζητήσεις γίνονται κάτω από διαφορετικές συνθήκες, αρκετά πιο ευνοϊκές για τους ξενοδόχους, εξέλιξη που πέρα από το προφανές, δείχνει ότι το νησί μας, ανεβάζει ξανά τις μετοχές του στο “τουριστικό χρηματιστήριο”.


ΝΤΙΝΑ ΣΒΥΝΟΥ: ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΟΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω κα Ντίνα Σβύνου, μας ανέφερε ότι μπορεί να μιλάμε για μικρή αύξηση, ωστόσο αυτό δείχνει ότι η Κως, συνεχίζει και έχει μεγάλη ζήτηση, σε αντίθεση με άλλες περιοχές, που υπογράφουν με μείωση ή στις ίδιες τιμές.

«Η φετινή καλή σεζόν – είπε- μας άφησε μία πολύ καλή παρακαταθήκη. Η Κως στα δύο χρόνια της πανδημίας, απέδειξε την δυναμική της και τώρα μπορούμε να πούμε ότι σιγά σιγά εξαργυρώνουμε αυτή την καλή μας εικόνα. Μετά από αρκετά χρόνια, υπογράφουμε πλέον συμβόλαια με τους tour operators, με αυξήσεις. Μπορεί να είναι μικρή (3-5%) αλλά είναι ένα σημάδι, ότι πάμε προς το καλύτερο και δεν οπισθοδρομούμε».

Όσον αφορά την πορεία της φετινής σεζόν εξέφρασε την ικανοποίησή της αλλά και την αισιοδοξία της για την συνέχεια. «Ξεκινήσαμε τον Ιούνιο με την πληρότητα να κυμαίνεται από 30 έως 40%, τον Ιούλιο ανεβήκαμε από 40 έως 70% και τον Αύγουστο έφτασε και το 80%, ενώ αρκετά ήταν τα ξενοδοχεία που είχαν πληρότητα στο 100%.

O Σεπτέμβρης εμφανίζει ικανοποιητική πορεία, με τις πληρότητες να αγγίζουν το 70-75%. Υπήρχαν στην αρχή κάποια κενά, όμως αυτά καλύφθηκαν από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που πήγαν αρκετά καλά. Την ίδια πορεία αναμένεται να έχει και ο Οκτώβριος, αφού βλέπουμε ότι έχουμε αρκετές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή τώρα που άνοιξαν και τα σχολεία και υπάρχει ανησυχία ως προς την επερχόμενη αύξηση των κρουσμάτων. Για παράταση της τουριστικής περιόδου θα μπορέσουμε να μιλήσουμε, όταν αρχίσει να κυλάει και ο Οκτώβρης».


Μ. ΖΩΪΔΗΣ: ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ


Ο κ. Μιλτιάδης Ζωίδης, γενικός διευθυντής των ξενοδοχείων Apollon Hotel και Apollon Windmill, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πορεία της φετινής σεζόν, τονίζοντας ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο, στο να αλλάξουν οι συνθήκες διαπραγμάτευσης για τα συμβόλαια της επόμενης σεζόν.

«Οι διαδικασίες – είπε- για ανανέωση ή σύναψη νέων συμβολαίων έχουν ξεκινήσει. Ενώ τον Ιούνιο οι tour operators, έκαναν λόγο για copy paste ή μείωση των τιμών, μετά από την μέχρι τώρα πετυχημένη πορεία στο νησί, οι συνθήκες διαπραγμάτευσης έχουν αλλάξει. Ειδικότερα γι' αυτούς που έχουν επενδύσει σε ποιοτικό τουρισμό, όπως συμβαίνει και με τα δικά μας ξενοδοχεία, που συνεχώς αυξάνουμε τα ποιοτικά μας στοιχεία, επιτυγχάνεται καλύτερη διαπραγμάτευση, με ευνοϊκότερους όρους.

Η σεζόν ξεκίνησε υποτονικά, παρ’ όλα αυτά, με βασικό δεδομένο το ότι υπάρχουν συνεχώς νέες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, τα πράγματα έφτιαξαν σημαντικά, με συνεχή ανοδική πορεία. Όσον αφορά στα δικά μας ξενοδοχεία, ο Σεπτέμβριος αναμένεται να κλείσει στο 90% της πληρότητας μας. Για τον Οκτώβριο δεν έχουμε σαφή εικόνα, λόγω της κατάστασης των κρατήσεων τελευταίας στιγμής και των επιδημιολογικών δεδομένων. Παρόλα αυτά κάνουμε κινήσεις, ώστε να έχουμε θετική εικόνα.

Όσον αφορά την πολυγραφόμενη επιμήκυνση της σεζόν, είναι μια επιθυμία που θέλει αρκετή δουλειά ώστε να γίνει δεδομένο, με γνώμονα το συντονισμό τοπικής κοινωνίας, ξενοδόχων - επιχειρηματιών και tour operators. Αυτή τη στιγμή και με αυτά τα δεδομένα που έφερε η πανδημία, δε θεωρώ ότι, για φέτος είναι εφικτή, τουλάχιστον σε σημαντικό βαθμό.

Συνοψίζοντας, θα ήθελα να τονίσω, το γεγονός πως το νησί μας παραμένει ένα δυνατό τουριστικό προϊόν, μέσα στην όλη κατάσταση της αστάθειας και της αβεβαιότητας που έχει επιφέρει η πανδημία. Αν υπάρξει σωστός σχεδιασμός και συντονισμός όλων των φορέων, η Κως θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα στην τουριστική αγορά».


Ξ. ΤΣΑΟΥΣΗΣ: ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΜΕ ΜΕΙΩΣΕΙΣ


Ο ξενοδόχος κ. Ξενοφών Τσαούσης (hotel Diamond collection), ανέφερε ότι είναι στο χέρι κάθε ξενοδόχου, να μην υποκύπτει στις πιέσεις των tour operators για να υπογράφει συμβόλαια με μειώσεις.


«Τα συμβόλαια για τη νέα σεζόν – υπογράμμισε- έχουν σχεδόν τελειώσει κατά 90%, ειδικά τα μεγάλα συμβόλαια, που γίνονται συνήθως τον Ιούνιο. Υπήρχαν αυξήσεις, αλλά αυτό πάντα είναι ανά ξενοδοχείο και ανάλογα με την πολιτική του.  Κανένας tour operator δεν σου ορίζει τιμή, ο ξενοδόχος είναι αυτός που την καθορίζει. Οπότε, το ρητό ότι μας ρίχνουν τις τιμές δεν ισχύει. Εμείς οι ίδιοι τις ρίχνουνε ή της ανεβάζουμε. Ο κάθε tour operator επιλέγει με ποια ξενοδοχεία θα συνεργαστεί, βάσει το ενδιαφέρον που δείχνουν οι πελάτες τους γι’ αυτά. Εάν βρεθεί η “χρυσή τομή” τότε η συνεργασία υπογράφεται. Επιτέλους, πρέπει να ξεφύγουμε από αυτά τα μίζερα σλόγκαν που μας έχουν επιβάλλει τόσα χρόνια και που τα έχουμε πιστέψει κιόλας. Εάν επενδύσουμε στο προϊόν μας, το ταβάνι θα είναι υψηλό και έτσι πρέπει να είναι πάντα. Τί να κάνουμε 10 πελάτες, με 10 ευρώ; Καλύτερα έναν με 100 ευρώ, φτάνει να το αξίζει το προϊόν μας.  Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε μόνο την πληρότητα. Η συνάρτηση του κέρδους, δεν είναι μόνο η πληρότητα ή τα έξοδα, αλλά και η μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο το λεγόμενο “revpar”. Αυτός πρέπει να είναι ο δείκτης, που πρέπει να κοιτάει ένας ξενοδόχος και όχι την πληρότητα. 

Η φετινή σεζόν, όπως και πέρυσι ξεκίνησε υποτονικά, αλλά η εξέλιξη της είναι καταπληκτική σε σχέση με αυτό που φανταζόμασταν τον Μάιο. Πήγαμε πολύ καλύτερα από κάθε πρόβλεψη μας. Και αυτό δείχνει ότι έχουμε ένα καλό προϊόν, που πρέπει να το προσέξουμε, να το εξελίξουμε και να το τιμολογήσουμε σωστά, όχι αυθαίρετα και ούτε να το ξεπουλάμε, όπως γίνεται πολύ συχνά στο νησί και δεν αναφέρομαι μόνο στα ξενοδοχεία, αλλά και στα μαγαζιά, στην αγορά.

Δεν μπορεί να πουλιέται στο νησί μας 1.5 ευρώ μια μπύρα και να το βλέπουμε πινακίδα.  Ξεφτιλίζουμε το προϊόν μας και μαθαίνουμε τους πελάτες στην μιζέρια. Εμείς τους εκπαιδεύουμε και όχι το αντίθετο. Εμείς διαλέγουνε ποιους πελάτες θα φέρουμε και ποιους όχι, ανάλογα με το τι προσφέρουμε στην επιχείρησή μας. Χρειάζεται συλλογική δουλειά. Δεν μπορεί ένα καλό ξενοδοχείο να φέρει έναν πολύ καλό πελάτη, όταν δεν υπάρχει στήριξη από το υπόλοιπο προϊόν, που είναι η παραλία, το εστιατόριο, τα μαγαζιά, τα αξιοθέατα κτλ. Του χρόνου η σεζόν  θα είναι ακόμα καλύτερη και αυτό πρέπει να μας προβληματίσει, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε και να κεφαλαιοποιήσουμε την επιτυχία των 2 τελευταίων χρόνων, όπου μέσα σε τόσο δύσκολες συνθήκες, τα πήγαμε παρά πολύ καλά. Αντέξαμε. Τώρα είναι η ώρα να επενδύσουμε, να υλοποιήσουμε τα πλάνα μας, χωρίς καμία καθυστέρηση και να μας βρει η καινούργια σεζόν ανανεωμένους, με  βελτιωμένο προϊόν. Βελτίωση δεν εννοώ μόνο ένα βάψιμο, αλλά να επενδύσουμε στις υποδομές μας, στο προσωπικό μας, που είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο. 

Σε αυτή την φάση, μπορώ να πω με βεβαιότητα, ότι γενικά ο ξενοδοχειακός κλάδος στο νησί μας, είναι σε παρά πολύ κατάσταση. Ο Δήμος έχει αλλάξει την όψη του νησιού μας, επικίνδυνα καλά, κάτι που ειλικρινά με εκπλήσσει. Εμείς τώρα, πρέπει να βοηθήσουμε τον Δήμο, να τα συντηρήσει και να συνεχίσει το έργο του. Να έχουμε συνείδηση και όχι να στρίβουμε το κεφάλι, ότι κάποιος άλλος θα το κάνει. Εμείς είμαστε το νησί. Όλοι μαζί. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια καλή αναβάθμιση της «Αγορά»ς (παραλίες, εστιατόρια, μαγαζιά, διασκέδαση), ώστε να ακολουθήσει την εξέλιξη και να ανεβάσει ακόμα περισσότερα το νησί, σε μεγαλύτερα νούμερα. Δεν είναι κάτι δύσκολο, σχεδιασμός καλός χρειάζεται, τα χρηματο-οικονομικά εργαλεία υπάρχουν. 

Θέλω να πιστεύω ότι φέτος, ήταν καλό μάθημα για τους Κωους, ότι πιαστήκαμε απροετοίμαστοι. Υπήρχαν πελάτες που ήθελαν να ξοδέψουν και εμείς δεν μπορούσαμε να τους εξυπηρετήσουμε σωστά και έτσι και λεφτά χάσαμε και ταλαιπωρήθηκαν και οι δύο μεριές. Ήταν ένα καλό μάθημα, όσον αφορά τον προγραμματισμό μας, καθώς είδαμε ότι οι πελάτες μας, έχουν λεφτά. Εμείς δεν ξέρουμε να τους τα πάρουμε σωστά και τίμια. Η αγορά υπάρχει, εμείς πρέπει να προετοιμαστούμε καλύτερα και πιο επαγγελματικά, όπως ορίζει πλέον ο παγκόσμιος ανταγωνισμός και όχι μόνο του γείτονα μας».

Ο κ. Τσαούσης εξέφρασε την αισιοδοξία του για το υπόλοιπο της φετινής σεζόν:

«Η σεζόν θα πάει καλά μέχρι 15 Οκτωβρίου, μετά τα νούμερα πέφτουν απότομα. Η επέκταση της σεζόν είναι ένα όνειρο για την Κω, αλλά δυστυχώς όχι αληθινό. Δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό. Όπως είπα παραπάνω, για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να επενδύσουμε. Εάν έρθει ο πελάτης τον Νοέμβριο, θα είναι αντιμέτωπος με ένα νησί φάντασμα. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από αυτό. Δεν φτάνει δυστυχώς ο καλός καιρός. Πρέπει να επενδύσουμε ως επιχειρηματίες και στα πρώτα χρόνια πρέπει να το στηρίξουμε, με μερίδιο από τα κέρδη μας και έτσι, είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή, ο πελάτης θα θέλει να έρθει και τον Νοέμβριο. Η αγορά για τουρισμό τον Νοέμβριο υπάρχει, μας παρακαλάει να έρθει, αλλά εμείς δεν είμαστε έτοιμη να τον υποδεχτούμε. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε και όχι να ανακυκλώνουμε πολιτικά όνειρα. Εμείς θα φέρουμε την άνοιξη, δεν θα έρθει μόνη της δια μαγείας. Άμα επενδύσουμε, με στόχο και όραμα όλα γίνονται, οι δυνατότητες μας είναι μεγάλες. Εάν δεν πίστευα σε αυτό, όχι μόνο εγώ, αλλά και σαν οικογένεια, δεν θα συνεχίζαμε να επενδύουμε  στο νησί και ούτε να κάνουνε μεγαλύτερα πλάνα. Απλά πάμε πολύ αργά, σε σχέση με άλλους προορισμούς. Πρέπει να δουλέψουμε και όχι να γκρινιάζουμε. Αν δεν είμαστε έτοιμοι, καλύτερα να μην το κάνουμε, γιατί θα έχει χειρότερα αποτελέσματα. Ο καθένας μας ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει, μια απλή αντιγραφή από έναν άλλο προορισμό φτάνει. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε κάτι για να το καταφέρουμε. Πρόγραμμα, μεράκι και όρεξη για δουλειά να έχουμε και όλα είναι δυνατά να γίνουν». 


M. TΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΣΕ ΕΥΝΟΪΚΟ ΚΛΙΜΑ ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ

Η ξενοδόχος κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου φάνηκε αισιόδοξη τόσο για την έκβαση των συμβολαίων της επόμενης σεζόν, όσο και για το υπόλοιπο της φετινής, τονίζοντας όμως, ότι θα πρέπει να προσέξουμε την επιδημιολογική εικόνα του νησιού.

«Οι συζητήσεις – είπε- με τους tour operators, γίνονται σε πολύ πιο ευνοϊκό κλίμα απ’ ότι τις προηγούμενες χρονιές, ωστόσο θα πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα στη διαφύλαξη της επιδημιολογικής εικόνας του νησιού μας, μέχρι το τέλος της περιόδου, για να μπορούμε να μιλάμε για πωλήσεις σε ασφαλές «covid περιβάλλον» και να κεφαλαιοποιήσουμε την φετινή μας ασφαλή λειτουργία.

Είμαστε ικανοποιημένοι για την εξέλιξη της φετινής σεζόν, αλλά θεωρώ ότι έλειψαν από την αγορά οι επισκέπτες από τις Σκανδιναβικές χώρες, ενώ δεν είναι ακόμα σαφής, η εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς και για το 2022.

Από τις προκρατήσεις, φαίνεται ότι ο Σεπτέμβρης θα κινηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα και υπάρχει η αίσθηση, ότι στα ίδια επίπεδα θα κινηθεί και ο Οκτώβρης, ιδίως μετά την επανατοποθέτηση του νησιού σε ασφαλή covid περιοχή για την Γερμανική αγορά.

Βέβαια, αυτό μπορεί να αλλάξει ανά πάση στιγμή και για αυτό το λόγο, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ώστε να έχουμε καλή επιδημιολογική εικόνα και αυτό είναι υπόθεση όλων μας και βέβαια έχει σχέση με τον εμβολιασμό. Εμβολιαζόμαστε για να διαφυλάξουμε την τουριστική εικόνα μας και να έχουμε βάσιμες ελπίδες για ένα καλύτερο 2022».


Λ. ΠΑΡΒΑΝΤΩΝΗΣ: ΜΙΚΡΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΣΕΖΟΝ


Ο κ. Λευτέρης Παρβαντώνης, Διευθυντής του ξενοδοχείου “Astir Odysseus” δηλώνει ικανοποιημένος για την υπογραφή των συμβολαίων της νέας χρονιάς, αφού υπάρχει αύξηση, γεγονός δύσκολο όπως επισημαίνει, σε μία περίοδο όπου η αβεβαιότητα για τα ταξίδια, συνεχίζεται.

«Η υπογραφή των συμβολαίων για το 2022 – είπε- έχει ολοκληρωθεί κατά 90%. Στο Astir Odysseus είμαστε ικανοποιημένοι, σε γενικές γραμμές, έχοντας πραγματοποιήσει κάποιες μικρές αυξήσεις για την ερχόμενη τουριστική περίοδο. Η αλήθεια είναι πως κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα για τις συνθήκες που θα πραγματοποιούνται τα ταξίδια.

 Το ξεκίνημα της φετινής σεζόν ήταν σίγουρα δύσκολο για όλους, αλλά από τον Ιούλιο και μετά, διανύουμε μια πάρα πολύ καλή σεζόν, που σε αρκετές περιόδους, συγκρίνεται με αυτή του 2019. Όσον αφορά τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη μέχρι στιγμής, λαμβάνουμε πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα. Εάν όλα κυλίσουν ήρεμα θα έχουμε και φέτος ένα πολύ δυνατό τελείωμα αντίστοιχο με το περσινό.

 Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν αποτελεί θέμα συζήτησης για πολλά χρόνια και ίσως πέρυσι να ήταν η πρώτη φορά που έγινε ένα σοβαρό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Γενικά είναι κάτι δύσκολο για την Κω και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες, τουλάχιστον για την τρέχουσα τουριστική περίοδο».

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ