Μια σχολική χρονιά με πολλές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες ολοκληρώθηκε, με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πριν από λίγες ημέρες.
Οι μαθητές των Λυκείων μας, στερήθηκαν πολλά, πάλεψαν, αλλά τελικά τα κατάφεραν και μας εκφράζουν την δικαίωσή που νιώθουν, καθώς μετά από δύο χρόνια κορωνοϊού και τηλεκπαίδευσης και μία δύσκολη τελευταία χρόνια προετοιμασίας, πέτυχαν τους στόχους τους.
Να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που τα κατάφεραν, ωστόσο αξίζουν, συγχαρητήρια και στους μαθητές, που δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ προσπάθησαν, καθώς είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, ευκαιρία που σίγουρα θα τους δοθεί και στο μέλλον. Εξάλλου σημασία δεν έχει πάντα ο προορισμός, αλλά κυρίως το ταξίδι…
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, ήταν και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της νέας νομοθεσίας, κανένας φορέας δεν επιτρέπεται να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί από τους μαθητές που είχαν αντίστοιχες ή και καλύτερες ακόμα επιδόσεις από τα παιδιά που μπορέσαμε να εντοπίσουμε, δεν περιλαμβάνονται στο σημερινό ρεπορτάζ.
Αυτό πάντως, μπορεί να γίνει συμπληρωματικά (εφόσον και τα ίδια τα παιδιά το επιθυμούν) με μια απλή επικοινωνία με την εφημερίδας μας, καλώντας στα γραφεία σύνταξης και στα τηλ. 22420-23372 & 6948890996.
Δ. ΠΛΑΤΑΝΙΣΤΑΣ: ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ
Ο Δημήτρης Πλατανίστας, μαθητής του 1ου Λυκείου της Θεωρητικής κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 18.320 μόρια και μπήκε στο Τμήμα Νομικής Αθηνών, που ήταν και η πρώτη του επιλογή. Όπως λέει, είχε αποφασίσει από την πρώτη Λυκείου να περάσει στο συγκεκριμένο Τμήμα, καθώς εκτός από το γεγονός ότι και η μητέρα του είναι δικηγόρος, του φάνηκε ενδιαφέρον επάγγελμα, ιδιαίτερα μετά τις σχετικές δράσεις που έκαναν στο Λύκειο τους με τη βοήθεια της καθηγήτριας Σοφίας Καραγιάννη.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, δεν τα βρήκε δύσκολα, τονίζοντας ότι αυτοί που είχαν διαβάσει αρκετά, μπόρεσαν και έγραψαν καλά, με το μάθημα των Αρχαίων, να ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο.
Ο Δημήτρης διάβαζε περίπου 5 ώρες την ημέρα και θεωρεί πολύτιμη την βοήθεια του φροντιστηρίου στο να πετύχει τον στόχο του, αφού όπως λέει, οι καθηγητές του φροντιστηρίου τους δίνουν την κατευθυντήρια γραμμή που πρέπει να ακολουθήσουν για να επιτευχθεί ο τελικός στόχος.
Θεωρεί, ότι είχε ικανοποιητικό ελεύθερο χρόνο, σε συνήθιζε να πηγαίνει στα πάρτι του σχολείου του, να βγαίνει με την παρέα του και να ξεκουράζεται.
Θεωρεί την επιμονή και την υπομονή, ως βασικά συστατικά που πρέπει να έχει ένας υποψήφιος των πανελλαδικών εξετάσεων, για να τα καταφέρει, ενώ θεωρεί πολύ σημαντικό να μην έχει κάποιος άγχος.
Δ. ΚΑΡΑΒΙΤΗΣ: ΑΝΤΑΜΕΙΦΘΗΚΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΟΥ
Ο Διονύσης Καραβίτης, μαθητής του 1ου Λυκείου, της Θεωρητικής κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 20.330 μόρια, μαζί με το ειδικό μάθημα και πέτυχε την εισαγωγή του Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Δηλώνει πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς ήταν η πρώτη του επιλογή. «Είχαμε κάνει – είπε- πολλές παρόμοιες δράσεις στο σχολείο μας που σχετίζονται με την διπλωματία και τις διεθνείς σχέσεις, χάρη και στην πολύτιμη βοήθεια της καθηγήτριάς μας Σοφίας Καραγιάννη, την οποία και ευχαριστώ και είδα ότι μου άρεσε πολύ το πεδίο αυτό και αποφάσισα να το ακολουθήσω».
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, όπως μας λέει ο Διονύσης, ήταν βατά για αυτούς που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, με το μάθημα των Αρχαίων να ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο. Πήγαινε φροντιστήριο και θεωρεί πολύτιμη την βοήθειά του, ενώ πιστεύει, ότι πλέον, είναι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο να γράψεις κάποιος καλά, χωρίς φροντιστήριο.
Ο Διονύσης διάβαζε περίπου 4 ώρες την ημέρα και λίγο περισσότερο τα Σαββατοκύριακα, ωστόσο έβρισκε ελεύθερο χρόνο και συνήθιζε να βγαίνει με την παρέα του, να κάνει γυμναστική και να ξεκουράζεται.
Ως μυστικά της επιτυχίας για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, θεωρεί το πείσμα, την έλλειψη άγχους, αλλά και το διάβασμα με μέτρο, καθώς εκτιμά ότι πρέπει να υπάρχει χρόνος για να ξεκουράζεσαι.
Συστήνει στα παιδιά που δεν κατάφεραν να περάσουν εκεί που ήθελαν, να ξαναπροσπαθήσουν και να μην το βάλουν κάτω και τους συμβουλεύει να ακούσουν την καρδιά τους, για το τι θέλουν να ακολουθήσουν στη ζωή τους, αγνοώντας τις προτροπές και τις υποδείξεις των άλλων.
Γ. ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗΣ: ΑΠΟΛΥΤΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Ο Γιώργος Σκουμπουρδής, μαθητής του 1ου Λυκείου της Θετικής Κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 16.063 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος, αφού ήταν η πρώτη του επιλογή, γιατί είναι όπως μας είπε μία σχολή που σου ανοίγει τους ορίζοντες για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, του φάνηκαν βατά, με το μάθημα της Έκθεσης να ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο.
Ο Γιώργος διάβαζε περίπου 3-4 ώρες την ημέρα και τον ελεύθερό του χρόνο, συνήθιζε να πηγαίνει βόλτες και να ξεκουράζεται. Θεωρεί καταλυτική την βοήθεια του φροντιστηρίου σε κάποιον μαθητή που θέλει να γράψει καλά, καθώς εκεί οι καθηγητές τον βοηθούν περισσότερο, ωστόσο εκτιμά ότι μπορεί και κάποιος να περάσει σε μία καλή σχολή χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου, ωστόσο θα χρειαστεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια.
Δεν πιστεύει ότι υπάρχουν μυστικά για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, το μόνο που χρειάζεται όπως μας λέει είναι να είναι συγκεντρωμένος και να διαβάζει αρκετά.
Κ. ΜΑΟΥΝΗ: ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Η Κάλλια Μαούνη, μαθήτρια του Λυκείου Ζηπαρίου, της κατεύθυνσης Υγείας, συγκέντρωσε 15.300 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Όπως μας λέει, η πρώτη της επιλογή ήταν η Ιατρική, ωστόσο ήξερε από την αρχή ότι ήταν δύσκολο να πετύχει αυτό τον στόχο, γι’ αυτό και δηλώνει ικανοποιημένη από το τελικό αποτέλεσμα, γιατί της θέλει να ασχοληθεί με το κομμάτι της έρευνας.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, δεν της φάνηκαν δύσκολα, με το μάθημα της Φυσικής, να ήταν αυτό που την δυσκόλεψε περισσότερο. Διάβαζε περίπου 4 ώρες την ημέρα και πιστεύει ότι χωρίς την βοήθεια και την υποστήριξη του φροντιστηρίου, δεν θα τα είχε καταφέρει.
Παρά το διάβασμα, φρόντιζε και έβρισκε ελεύθερο χρόνο για να αφιερώνει στον εαυτό της, πηγαίνοντας κυρίως βόλτες με την παρέα της.
Θεωρεί πολύ σημαντικό για τους μαθητές, να μην αφήνουν κενά κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς είναι πολύ δύσκολο να τα αναπληρώσεις στο τέλος, ενώ μας λέει ότι όσες φορές άκουσε συμβουλές από παλαιότερους υποψηφίους των εξετάσεων, δεν της βγήκαν σε καλό, γι’ αυτό και συμβουλεύει τους νέους υποψήφιους να ακούν μόνο τον εαυτό τους, καθώς, μόνο αυτοί γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις ανάγκες του κάθε ενός.
Όσον αφορά τους μαθητές που τελικά δεν τα κατάφεραν, τους συνιστά να ξαναπροσπαθήσουν και ότι δεν χάθηκε τίποτα, καθώς θα τους δοθούν πολλές ακόμα ευκαιρίες στη ζωή τους.