Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Διπλασιάστηκε ο αριθμός των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στα Δωδ/σα - Αγώνας δρόμου για τη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ

06/09/2025
73 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Υπερδιπλασιασμός των τμημάτων Ένταξης στην περιοχή μας καταγράφεται φέτος, γεγονός που θα βοηθήσει τις σχολικές μονάδες να ενισχύσουν τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ την ίδια ώρα καταβάλλεται προσπάθεια μείωσης του χρόνου αναμονής εξέτασης των παιδιών από τα ΚΕΔΑΣΥ και συγκεκριμένα μέχρι ένα μήνα.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Γενικό Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Μπάμπη Ψαρά, τα τμήματα ένταξης που θα λειτουργήσουν φέτος και γίνεται αγώνας για τη στελέχωσή τους, είναι περισσότερα από 240 στο Νότιο Αιγαίο!

Πιο αναλυτικά, διορίστηκαν σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι αρχικά είχαν υπολογιστεί.

Όπως εξηγεί μιλώντας στη «Ροδιακή» ο κ. Ψαράς, υπάρχουν «δύο γενικές κατηγορίες την Ειδική Αγωγή. Σε αυτές τις παρεμβάσεις που γίνονται στη γενική αγωγή, δηλαδή τα τμήματα ένταξης που είναι μέσα στη γενική αγωγή, είχαμε λιγότερα από 100 και πριν από 15 μέρες ιδρύθηκαν άλλα 139 στο Νότιο Αιγαίο.

Καταλαβαίνετε ότι ο υπερδιπλασιασμός των τμημάτων ένταξης θα βοηθήσει τις σχολικές μονάδες να ενισχύσουν τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, οποιεσδήποτε αποκλίσεις από τις μικρότερες έως μεγαλύτερες, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους να έχουν μία καθαρή εικόνα για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει, ώστε το παιδί να αναπτύξει γρηγορότερα τον βηματισμό του και να καλύψει τη διαφορά από τον μέσο όρο των άλλων παιδιών, όποια διαφορά κι αν υπάρχει. Είναι λοιπόν μία ειδική δομή που υποστηρίζει όλα τα παιδιά. Τα τμήματα ένταξης λοιπόν, κάνουμε αγώνα να τα στελεχώσουμε, θα έχουμε περισσότερα από 240 στο Νότιο Αιγαίο ώστε να ενισχύσουμε τα παιδιά».


Υποστηρικτικές Δομές: ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ
Όπως είναι γνωστό, στο Νότιο Αιγαίο έχουμε 5 ΚΕΔΑΣΥ, εκ των οποίων τα 3 είναι στα Δωδεκάνησα: στη Ρόδο, στην Κω και στην Κάλυμνο. Στις Κυκλάδες έχουμε δύο, στη Σύρο και στη Νάξο.

Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι μία δομή που στελεχώνεται από ειδικούς εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και ειδικούς παιδαγωγούς, ώστε να προχωρούν με χρήση ειδικών επιστημονικών εργαλείων στη διάγνωση, την ακριβή διάγνωση των μαθησιακών προβλημάτων των παιδιών, ώστε να γίνεται μία έγκαιρη ενημέρωση των σχολικών μονάδων και των υπηρεσιών μας αν χρειάζεται παράλληλη στήριξη, αν χρειάζονται τμήματα ένταξης ή οτιδήποτε άλλο.

Τα ΚΕΔΑΣΥ επίσης είναι μία δομή που στελεχώνει τα ΣΔΕΥ. Τα ΣΔΕΥ είναι μία δομή που αποτελείται από πέντε σχολικές μονάδες. Οι πέντε σχολικές μονάδες πρέπει να έχουν τμήματα ένταξης.

Όπως τονίζει ο αναπληρωτής Γενικός Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαράς, «καταλαβαίνετε τη μεγάλη σημασία των τμημάτων ένταξης που έχουν εγκριθεί και αποτελούνται από κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο και πηγαίνουν μία μέρα σε κάθε σχολείο και βοηθούν στις διαγνώσεις και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που εμφανίζονται στο σχολείο σε ό,τι έχει να κάνει με την ειδική αγωγή ή με άλλα ζητήματα συμπεριφοράς, σχολικού εκφοβισμού ή οτιδήποτε άλλο.

Η παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού δείχνει ότι η ματιά της πολιτείας είναι στο σύνολο της σχολικής κοινότητας, και στα παιδιά και στις σχολές.


Μείωση αναμονών στις διαγνώσεις
Σύμφωνα με τον κ. Ψαρά, σε αυτές τις δομές, στα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΣΔΕΥ, φέτος είχαμε 85 κενά, για τα οποία ενημερώθηκε το υπουργείο και στους διορισμούς που προχώρησε, διόρισε 105 εκπαιδευτικούς. Διόρισε δηλαδή 20 παραπάνω ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Στόχος είναι να τους διαθέσουν στα ΚΕΔΑΣΥ ώστε και τα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΣΔΕΥ που συνεργάζονται και στελεχώνονται από το προσωπικό των ΚΕΔΑΣΥ να καλύψουν τον μέγιστο δυνατό αριθμό σχολικών μονάδων σε όλη την περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.

Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό γεγονός. Σε συνδυασμό δηλαδή με τα τμήματα ένταξης, κάθε οικογένεια θα απευθύνεται στο σχολείο που φοιτά το παιδί της, αν έχει κάποιο θέμα που θεωρεί ότι σχετίζεται με μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία του Τμήματος Ένταξης με τους επιστήμονες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς θα μπορέσουν να προσδιορίσουν επ’ ακριβώς τις ανάγκες των παιδιών ώστε να δίνουν τις κατάλληλες και αποτελεσματικές βοήθειες.

Ο αναπληρωτής Γενικός Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαράς σε ερώτηση για το τι γίνεται με τις καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την εξέταση των παιδιών, απάντησε πως ήδη έχουν δοθεί οδηγίες για να μειωθεί σε λιγότερο από δύο μήνες, ο χρόνος αναμονής των ραντεβού στα συγκεκριμένα κέντρα.

«Ένας από τους λόγους που εμφανίζονταν τα προηγούμενα χρόνια ήταν οι αναμονές από ραντεβού των ΚΕΔΑΣΥ που ξεπερνούσαν και τον ένα χρόνο. Εάν μιλάμε και για οικογένειες από άλλα νησιά, γύρω από τα δορυφορικά νησιά, από τα τρία της Δωδεκανήσου και τα δύο της Σύρου, οι αναμονές μπορεί να ήταν και παραπάνω.

Χώρια το κόστος που επιβάλλονταν στις οικογένειες για να καλυφθούν. Με αυτή τη στελέχωση που έχει φέτος στα ΚΕΔΑΣΥ, και με τον διορισμό των εκπαιδευτικών που σας ανέφερα πριν, ο στόχος είναι να μειώσουμε τις αναμονές στο μέγιστο δυνατόν. Να είναι λιγότερο από δύο μήνες.

Ήδη έχω δώσει οδηγίες στους διευθυντές των ΚΕΔΑΣΥ.

Η προσπάθεια είναι να συντονίσουμε και να προτυποποιήσουμε τις διαδικασίες ώστε να μειωθεί ο χρόνος στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Αυτός είναι ο στόχος μας από τη στιγμή που θα υποβληθεί η αίτηση».


rodiaki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ