Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Markup - Margin και γιατί δεν είναι το ίδιο

18/01/2024
151 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Για να προσδιορίσετε την κερδοφορία του οργανισμού σας, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τις έννοιες του markup και του margin (περιθωρίου κέρδους). Ενώ αυτές οι έννοιες χρησιμοποιούν τις ίδιες μεταβλητές για τον υπολογισμό τους, αποκαλύπτουν διαφορετικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή και τις πωλήσεις της. Με βάση αυτές τις διαφορές, μπορεί ο επιχειρηματίας να ορίσει τις κατάλληλες τιμές για τα προϊόντα του ή να αξιολογήσει την απόδοση της επιχείρησής του.

Το margin είναι οι πωλήσεις μείον το κόστος των πωληθέντων αγαθών. Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν πωλείται για 100€ και κοστίζει 70€  για την αγορά του, το περιθώριο του είναι 30€ , ενώ δηλωμένο ως ποσοστό, το ποσοστό περιθωρίου είναι 30% (υπολογιζόμενο ως το περιθώριο διαιρούμενο με τις πωλήσεις . 100-70 / 100).

To Markup δείχνει πόσο μεγαλύτερη είναι η τιμή πώλησης μιας εταιρείας από το ποσό που κοστίζει το είδος στην εταιρεία . Γενικά, όσο υψηλότερο είναι το markup, τόσο περισσότερα έσοδα έχει μια εταιρεία.. Υπολογίζεται διαιρώντας το κέρδος με το κόστος των αγαθών και στη συνέχεια πολλαπλασιάζοντας με το 100. ( Στο παράδειγμα μας , 30/70 *100 = 42,86%) 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ περιθωρίου και σήμανσης; 

Οι margin & markup δείχνουν δύο διαφορετικές προοπτικές σχετικά με μια συναλλαγή. Το markup καταδεικνύει τη σχέση μεταξύ του κέρδους από μια πώληση και του κόστους πωληθέντων , αντιπροσωπεύει τη διαφορά μεταξύ του ποσού που ξοδεύει η επιχείρηση για το προϊόν και του κόστους που κοστίζει στους πελάτες για να το αγοράσουν. Το margin καταδεικνύει τη σχέση μεταξύ του μικτού κέρδους από μια πώληση και των εσόδων. Τα έσοδα αντιπροσωπεύουν το συνολικό εισόδημα που αποκτήθηκε από την πώληση και το μικτό κέρδος αναφέρεται στο κέρδος που πραγματοποιεί μια επιχείρηση μετά την αφαίρεση του κόστους των πωληθέντων αγαθών. Αυτό σημαίνει ότι το margin παρέχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κερδοφορίας ενός προϊόντος, ενώ το markup επικεντρώνεται αποκλειστικά στην τιμολόγηση.

Και γιατί είναι σημαντικό να αντιλαμβανόμαστε την διαφορά;

Ας υποθέσουμε ότι ένα κατάστημα ρούχων αγοράζει σε τιμή χονδρικής ένα προϊόν 100€ και θέλει να το πουλήσει με κέρδος 10%. Το συχνό λάθος που γίνεται εδώ είναι ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες υπολογίζουν: 100+10% και παίρνουν σαν αποτέλεσμα 110 , πράγμα που δεν μας δίνει κέρδος 10% , αλλά markup 10%

Το λάθος γίνεται εξόφθαλμο, στην περίπτωση που ο έμπορος αποφασίσει μετά από ένα διάστημα, να κάνει έκπτωση 10% , ώστε διώξει το στοκ του χωρίς «ζημιά» , οπότε με την προηγούμενη μεθοδολογία υπολογίζει 110-10% και το αποτέλεσμα που θα πάρει είναι 99, δηλαδή εάν κάνει έκπτωση 10% θα «μπει μέσα ένα ευρώ»!

Εάν  λοιπόν θέλουμε , να πουλήσουμε κάτι που αγοράσαμε 100€ με 10% κέρδος πρέπει να το πουλήσουμε 100 / 90% = 111,11€ και όχι 110€ 

Γιατί έχουν σημασία και τα δύο εργαλεία;

Εάν γνωρίζετε πόσο κέρδος θέλετε να έχετε , μπορείτε να ορίσετε τις τιμές σας ανάλογα , χρησιμοποιώντας τον τύπο margin έναντι του markup. Εάν δεν γνωρίζετε το margin & το markup σας, ενδέχεται να μην ξέρετε πώς να τιμολογήσετε σωστά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αυτό μπορεί να σας κάνει να χάσετε έσοδα ή ακόμη χειρότερα μπορεί να ζητάτε ένα ποσό που πολλοί δυνητικοί πελάτες δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.

Ελέγχετε συχνά το margin & το markup σας, για να βεβαιωθείτε ότι αξιοποιείτε στο έπακρο τη στρατηγική τιμολόγηση σας


Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας VoyiatzisGroup , με έδρα την Κω.



Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ