

Δημοσιογράφος
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ “ΤΑΜΠΑΚΙΕΡΑ”… (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ) ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ!
Στον αστερισμό της ονοματολογίας βρεθήκαμε αυτές τις ημέρες, λόγω των Δημοτικών Εκλογών, με τα ονόματα και τις ανακοινώσεις υποψηφίων να δίνουν και να παίρνουν.Η δυσκολία για την κατάρτιση ενός πλήρους ψηφοδελτίου, ήταν τεράστια, με αποτέλεσμα οι παρατάξεις να δώσουν έναν πραγματικό αγώνα, ο οποίος κράτησε μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο, ώστε να παρουσιαστούν πανέτοιμες για τη μεγάλη μάχη.Βέβαια, η μέχρι τώρα προεκλογική περίοδος, εκτυλίσσεται πολύ χειρότερα, απ’ ότι θα την περίμεναν ακόμα και οι πιο απαισιόδοξοι, καθώς σε όλη αυτή τη διαδικασία για τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων, έχει χαθεί η πολιτική και οι εκλογές έχουν μετατραπεί σε μία άχαρη πασαρέλα υποψηφίων, με αρκετή σκανδαλολογία, τοξικότητα και κυρίως χωρίς καμία προγραμματική θέση, με τους υποψήφιους να “κοκορομαχούν” μεταξύ τους στα social media, που έχουν μετατραπεί σε μία ατελείωτη αρένα…Πάντως, η ανακοίνωση των υποψηφίων, ήταν κατώτερη των προσδοκιών, αφού οι περισσότεροι είχαν συμμετάσχει και στις προηγούμενες εκλογές, ενώ αρκετοί επιστρατεύτηκαν απλά και μόνο, για να συμπληρωθεί το ψηφοδέλτιο.Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέχρι τώρα δεν έχει γίνει από καμία παράταξη, η παραμικρή συζήτηση για το πώς θα επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί μας (και δυστυχώς είναι πάρα πολλά), καθώς απ’ ότι φαίνεται, κανένας δεν έχει πρόγραμμα.Αντί για παραγωγή και ανάδειξη πολιτικών προτάσεων για τα τοπικά μας προβλήματα, τα κοινωνικά δίκτυα, τον τελευταίο καιρό, έχουν κατακλυσθεί από υποψήφιους (παλιούς και νέους), τους οποίους καλωσορίζει χαμογελαστός ο επικεφαλής, στην προσπάθεια του να πείσει το κοινό, για το αριθμητικό του προβάδισμα.ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ Ο ΔΙΠΟΛΙΣΜΟΣΣε αυτή την εκλογική αναμέτρηση, ο διπολισμός, έχει κορυφωθεί κατά πολύ, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αφού οδεύουμε στις εκλογές με μόνο 3 παρατάξεις, μετά και την απόφαση του «Όραμα Δράση» να μην κατέβει. Η “Ισχυρή Κως” και η “Δύναμη Αλλαγής” θα “κονταροχτυπηθούν” για το ποια θα αναλάβει από την 1η Ιανουαρίου του 2024 τα ηνία του Δήμου, ενώ η “Λαϊκή Συσπείρωση” θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό, για να έχει μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.Την διασπορά του διπολισμού και της τοξικότητας, από την Πόλη μέχρι τα Χωριά, την έχουν αναλάβει οι δύο βασικοί διεκδικητές, οι οποίοι φτάνουν στο σημείο ακόμα και να “χωρίζουν” οικογένειες στα δύο, αφού μόλις η μία παράταξη ανακοίνωνε υποψήφιο, αμέσως η άλλη, έκλεινε έναν άλλον, από την ίδια οικογένεια, για να μην χαθούν οι ψήφοι, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί αρκετές αναταραχές μέσα στις οικογένειες, που χωρίστηκαν σε δύο “στρατόπεδα”.Τα διλήμματα αυτών των εκλογών είναι πολλά και σοβαρά και το αποτέλεσμα της εκλογικής αναμέτρησης θα καθορίσει την πορεία του νησιού για τα επόμενα χρόνια (5 χρόνια θα διαρκέσει η θητεία της επόμενης Δημ. Αρχής).Οι μεγάλες προκλήσεις της εποχής, δεν αφήνουν περιθώρια για χάσιμο χρόνου ή για ανούσιους πολιτικούς διαξιφισμούς και αυτό οφείλουν να το καταλάβουν όλοι και να πράξουν αναλόγως.
- 15 Σεπτεμβρίου 2023
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Ποιο μπορεί να είναι το μέλλον, του τουρισμού στα νησιά μας;
Πολλοί είναι και φέτος, οι τουρίστες που κατακλύζουν τα νησιά μας και γενικά την ηλιόλουστη Μεσογειακή χώρα μας.Παίρνουν αεροπλάνα, με απευθείας πτήσεις -charters ή με φτηνές αεροπορικές πτήσεις -low cost. Έρχονται με πλοία, μικρά και μεγάλα ιδιωτικά και μη, μέχρι και με κρουαζιερόπλοια, για να μας επισκεφτούν. Όταν οι τουρίστες έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα, από όλα τα μέρη του κόσμου, περιμένουν να δουν και να ζήσουν, σε ένα παραδοσιακό Ελληνικό νησί.Το ίδιο επιθυμούμε και εμείς, όταν επισκεπτόμαστε τα γύρω νησιά. Όμως πέρα από την εικόνα των Εκκλησιών, των Αρχαιολογικών χώρων, των Μουσείων και λοιπών Ιστορικών θησαυρών, που είναι σταθερή, δεν βλέπουν πια στα νησιά μας, εκείνο το χαρακτηριστικό, ιδιαίτερο νησιώτικο χρώμα. Η αιτία είναι η αλματώδης ανάπτυξη των νησιών μας, η οποία ερμηνεύεται στην αλόγιστη και άναρχη δόμηση, χωρίς το παραδοσιακό σχέδιο, που δεν λαμβάνει υπόψη της τα τοπικά χαρακτηριστικά των νησιών. Έτσι καταστρέφει την ιδιαίτερη εικόνα, τον χαρακτήρα του κάθε τόπου, μαζί και το περιβάλλον. Βλέπετε τη Ζιά, σε αντίθεση με το Λαγούδι, όπου τα παραδοσιακά, χωριάτικα σπίτια, μετατράπηκαν σε τουριστικά μαγαζιά και σε ταβέρνες, όλα σε ένα δρόμο. Αλλάζοντας σταδιακά τα νησιά την εικόνα τους, για πιο λόγο να τα επισκεφτούν οι τουρίστες, όταν δεν μοιάζουν με την Ελλάδα, ώστε να γνωρίσουν το ιδιαίτερο τοπίο τους; Για πιο λόγο θα συνεχίσουν να κάνουν τις διακοπές τους οι τουρίστες, στα άλλοτε ήσυχα νησιά, που τώρα περισσότερο μοιάζουν με πολυθόρυβες, κοσμοπολίτικες πόλεις; Με το χρόνο ο τουρισμός θα περιορίζεται, σε πιο φτηνιάρικο τουρίστα και ο μαζικός τουρισμός, θα αποτελείται από γκρουπ φτωχό-τουριστών, μεθυσμένων και ‘φτιαγμένων’. Όπως αυτούς που δεν σέβονται τίποτα, σε μια ξένη χώρα και βρωμίζουν, σπάζουν και καταστρέφουν, ό, τι βρουν, ζώντας τον Ελληνικό τουριστικό μύθο τους. Αυτές οι σκέψεις, προβληματίζουν σήμερα, όλους τους εξαιρετικά έμπειρους επιχειρηματίες του τουρισμού, τους τουριστικούς πράκτορες, τους ξενοδόχους, τους εμπόρους, τους πλοιοκτήτες ημερόπλοιων και λοιπούς επιχειρηματίες. Στην τρίτη μου επίσκεψη στην Ψέριμο, αλλά και στην Νίσυρο, διαπίστωσα κάθε χρόνο μεγάλη διαφορά και αλλαγή. Με νέες, ενεργές οικοδομικές άδειες, να κτίζονται σπίτια, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και κάθε είδους τουριστικά εκμεταλλεύσιμα κτήρια. Έτσι χτίζονται με γρήγορους ρυθμούς, πολλά οικοδομήματα, για βραχυχρόνια ή μη μίσθωση και σε άλλα νησιά. Επειδή δεν υπάρχουν Ελληνικά ειδικευμένα χέρια, απασχολούνται αλλοδαποί εργολάβοι και κάθε είδους τεχνίτες.Οι Έλληνες συνήθως το καλοκαίρι, εργάζονται σε ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις. Πέρα από την αλλοίωση του νησιώτικου τοπίου, η υπέρ- πληθώρα τουριστών, δημιούργησε πολλά προβλήματα στις υπάρχουσες υποδομές των μόνιμων κατοίκων. Τόσα πολλά που αυτές, δεν αντέχουν πια άλλους επισκέπτες, με αποτέλεσμα τις διακοπές ρεύματος και νερού. Όσον αφορά το κυκλοφοριακό, είναι δυσανάλογη η πληθώρα των αυτοκινήτων, με τους διαθέσιμους δρόμους και τα πάρκινγκ. Τα τουριστικά και αστικά λεωφορεία, τα βανάκια, τα ταξί, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τα ΙΧ, οι τεράστιες νταλίκες και τα φορτηγά, μαζί με τα μηχανάκια και τα τραινάκια, πολλαπλασιάστηκαν. Έτσι όλα μαζί ανακατεμένα, κάνουν αφόρητη την κυκλοφορία ντόπιων και επισκεπτών, όχι μόνο στην πόλη άλλα και στα χωριά μας. Η κίνηση στους περιορισμένους, νησιώτικους δρόμους, μοιάζει με αυτήν της Αθήνας, με συχνά μποτιλιαρίσματα και ατέλειωτες καθυστερήσεις, μαζί με μικρό –ατυχήματα, ιδίως όταν τα φανάρια δεν λειτουργούν. Όσο για το παρκάρισμα, ο καθένας αφήνει το όχημά του, όπου θέλει και όπου τον βολεύει. Οι ποδηλατοδρόμοι, είναι στενοί μη λειτουργικοί και δημιουργούν προβλήματα, σε ορισμένα επικίνδυνα σημεία, σε πεζούς και σε ποδηλάτες. Γέφυρα του Κάστρου, στις διασταυρώσεις, στη γωνία παγωτατζίδικου, στο ξενοδοχείο “Κως Ακτής”. Αναφορικά με την παραδοσιακή, Ελληνική κουζίνα, τα ντόπια κρέατα δεν φτάνουν, οι ζωοτροφές ακριβαίνουν και τα βοσκοτόπια και οι κάμποι, αφού εγκαταλείφθηκαν, ξεχερσώθηκαν για να κτιστούν τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία. Έτσι εισάγουμε κρέατα, από τις Βαλκανικές χώρες και ο θρυλικός μουσακάς, αντικαταστάθηκε με το fast food -φαστ φουντ (γρήγορο γεύμα) και το παστίτσιο, με το φίγκερ φουντ- finger food (φαγητό στο χέρι) εξαφανίζοντας την γνήσια, ντόπια γεύση, ακόμη και της Ελληνικής νόστιμης σαλάτας. Όσον αφορά την κοινή ησυχία και τις ώρες της από τις 3-5 το απόγευμα, οι μηχανές με βγαλμένες εξατμίσεις, διακόπτουν τον ύπνο των τουριστών. Επίσης αυτοκίνητα που έχουν στην διαπασών, εκκωφαντική μουσική και καψουρο-τράγουδα, διασχίζουν ανενόχλητα τους δρόμους, χωρίς να νοιάζονται για την ενοχλητική ηχορύπανση. Ακόμη και τα βεγγαλικά τις μεσονύκτιες ώρες, που σε περίοδο καύσωνα, ενέχουν πιθανό κίνδυνο πυρκαγιάς, διακόπτουν την ησυχία των επισκεπτών.Ποικίλοι θόρυβοι από παντού, από υπαίθριες μουσικές σκηνές και πίστες, με καλλιτέχνες για “αρπαχτές”, θερινές συναυλίες, σε Στάδια, που ξεκινούν από τις εννέα και τελειώνουν ως και τις δύο μετά τα μεσάνυχτα. Θόρυβος, φασαρία και φωνές από παντού, που για τους παραθεριστές δεν συνάδουν, με ένα ήσυχο τουριστικό προορισμό. Σχετικά με την καθαριότητα, όσο και αν πασχίζουν οι αρμόδιοι του Δήμου και οι οδοκαθαριστές, πώς να προλάβουν την υπέρ- παράγωγη σκουπιδιών, από τον υπερδιπλασιασμό των κατοίκων του νησιού. Όσοι Ευρωπαίοι αγόρασαν ή νοικιάζουν μακρόχρονα σπίτια, φροντίζουν τελευταία να τα ξεφορτωθούν. Ιδίως οι Άγγλοι, που μετά το “Brexit” είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν μπορούν να μείνουν παραπάνω από τρεις μήνες, στο ίδιο Ελληνικό νησί. Πολλοί ισχυρίζονται πως όταν γνώρισαν τα νησιά και την Κω, τις δεκαετίες του 80-90, ότι έμοιαζαν με ήρεμο, καταπράσινο Ελληνικό Παράδεισο. Τώρα τους θυμίζουν, μια πολυθόρυβη και ενοχλητική μεγαλούπολη. Επίσης η ανάγκη κατασκευής ενός λιμανιού, που θα υποδέχεται τα κρουαζιερόπλοια και η επέκταση της υπάρχουσας “Μαρίνας”, είναι επιτακτική. Οι περισσότερες παραλίες χάθηκαν, κάτω από την άκρατη και αλόγιστη εκμετάλλευση των ομπρελο-καθισμάτων. Τα πεζοδρόμια έκλεισαν, από τα εμπορικά, τουριστικά είδη και την πληθώρα τραπεζο-καθισμάτων, των καφεστιατορίων.Σίγα – σιγά, το νησί έχασε την γνήσια μορφή του, το φιλόξενο και φιλήσυχο πρόσωπό του και θυμίζει πιο πολύ ένα κάκιστο αντίγραφο, κοσμοπολίτικων μεγαλουπόλεων. Ειδικά για τα νησιά, λόγω του μικρού μεγέθους τους, πολλά θυσιάστηκαν στο βωμό του κέρδους, αλλοιώνοντας γρήγορα τη μορφή τους και βάζοντας σε κίνδυνο, την βιώσιμη και μακροχρόνια ανάπτυξή τους. Ο δρόμος της βιώσιμης ανάπτυξης, που δικαιολογημένα υποστηρίζουν πολλοί τουριστικοί παράγοντες, είναι μονόδρομος. Δηλαδή τουρισμός, παράλληλα με την αγροτική και κτηνοτροφική παράγωγη, μαζί με μια ισορροπημένη και αρμονική ανάπτυξη, με σεβασμό προς το περιβάλλον. Αλλιώς ο τουρισμός, θα μείνει στάσιμος και μόνο με προχειρότητες για λίγους μήνες, αφού τα νησιά έπαψαν πια να μοιάζουν με παραδοσιακά νησιά. Διότι πέρα από τη θάλασσα και τον ήλιο, έχασαν το ξεχωριστό, νησιώτικο, Ελληνικό τους χρώμα, την ηρεμία, την ξεκούραση και την σωστή διασκέδαση. Για αυτό οι τουρίστες, θα στραφούν σε άλλους πολλούς, τουριστικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς. Ήδη γύρισαν την πλάτη, σε δυο πανέμορφα κοσμοπολιτικά, ξακουστά νησιά, την Μύκονο και την Σαντορίνη.Αν θέλουμε βιώσιμη και μακρόχρονη ανάπτυξη, στα κτήρια, στην κυκλοφορία και σε κάθε είδους υποδομές για τον τουρισμό, πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα. Με αυτές τις αφιλόξενες συνθήκες και τις παμπάλαιες υποδομές, ας μην περιμένουμε και πολλά.Ούτε επιμήκυνση της σαιζόν, ούτε ποιοτικό τουρισμό, μόνο προσωρινές διακοπές φτωχό-τουριστών, με το βραχιολάκι του ‘allinclusive’ δηλαδή, όλα πληρωμένα.Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε συνεργασία με έμπειρους τουριστικούς παράγοντες, θα πρέπει να σχεδιάσει, να στηρίξει και να επιβάλλει, ένα νέο μοντέλο τουριστικού σχεδιασμού, στα νησιά μας. Κάτι καινούργιο, που θα σέβεται την παράδοση, θα προστατεύει το τοπικό, νησιωτικό χρώμα, θα αναδεικνύει την Ελληνική κουζίνα και την παροιμιώδη Ελληνική φιλοξενία. Έτσι μόνο με βαθιά τομή, θα επιτύχει μακροπρόθεσμη και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στο τουριστικό μας προϊόν. Για το πόσο και πως θα αλλάξει, η σημερινή κάκιστη εικόνα και η άσχημη κατάσταση, του νησιού μας και των άλλων νησιών, την απάντηση θα την δώσει η ίδια η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν η Πολιτική και Πολιτειακή καθοδήγηση, η πιστή εφαρμογή των Νόμων, αλλά και η ευαισθησία των ντόπιων πολιτών και του πλήθους των επισκεπτών και τουριστών. Διότι όταν το εύκολο χρήμα γίνει αυτοσκοπός, το μέλλον σίγουρα γίνεται αβέβαιο.
- 29 Αυγούστου 2023
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Αγαπητοί συμπατριώτεςΣήμερα θα ξεκινήσω ε την επιστολή της αναδημοσίευσης από την Κυριακάτικη «Δημοκρατία» 5 Ιουνίου 2022 του τέως Αντινομάρχη Χίου Στέφανου Φαρατζή και τέως προέδρου εργατικού κέντρου Χίου, αναφορικά πως και γιατί το ρεύμα από κοινωνικό αγαθό, παίζεται στις πλάτες του ελληνικού λαού και στο χρηματιστήριο, μία και ο γράφων προέρχεται από την οικογένεια των τεχνικών της ΔΕΗ ΔΕΔΔΗΕ και φυσικά προσυπογράφω και τον συγχαίρω για το συγκεκριμένο πάρα πολύ σοβαρό και καυτό θέμα το οποίο ανέδειξε τότε:«Γεγονότα τα οποία θα βοηθήσουν για να μάθουν οι νεώτεροι και να θυμηθούν οι παλαιότεροι, τι προηγήθηκε όλα αυτά τα χρόνια και αυτό το τόσο απαραίτητο για τη ζωή κοινωνικό αγαθό έγινε το μέσο για να γίνουν κάποιοι πλουσιότεροι εις βάρος του ελληνικού λαού.Να μάθουν ότι από την ίδρυση της ΔΕΗ το 1950, η οποία προέκυψε από την εξαγορά μικρών και μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων για να υπηρετήσει αυτόν το κοινωνικό σκοπό, ποτέ δεν έπαψε να είναι ο στόχος του ντόπιου και όχι μόνο κεφαλαίου.Η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια για την επίτευξη της διάλυσης της, που έγινε από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη το 1993, απετράπει από την συντονισμένη και σθεναρή αντίδραση του συνδικαλιστικού κινήματος και των κοινωνικών φορέων. Ήταν τότε που κάποιοι από εμάς φυλακίστηκαν για την συνδικαλιστική δράση τους σε αυτά τα γεγονότα.Η δεύτερη προσπάθεια διάλυσης της, επιχειρήθηκε από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Σημίτη, η οποία εφαρμόζοντας το Ν.2084/92 άρθρο 46 που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και βοηθούμενη τότε από την τότε πλειοψηφία της Διοίκησης της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ (παρά την αντίδραση των πρωτοβάθμιων συλλόγων και μελών του ΔΣ ΓΕΝΟΠ) δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την χωρίς επιστροφή διάλυση της. Τα ανταλλάγματα αυτής της συναλλαγής ήταν ο Ν.2773/99 άρθρο 34. Με αυτό το Νόμο απάλλαξαν την ΔΕΗ από τα ενσωματωμένα περιουσιακά στοιχεία των εργαζομένων και συνταξιούχων της, ύψους 1,5 τρισ. δρχ (υπολογισμένο από την εταιρεία WYATT κατ’ εφαρμογή του Ν.2084/92 άρθρο 22 παρ.3).Έτσι απαλλαγμένη η ΔΕΗ οδηγήθηκε στο χρηματιστήριο το 2001 με μετοχικό κεφάλαιο 1 τρις. δρχ που υπολειπόταν κατά πολύ της πραγματικής αξίας της. Ο δρόμος πλέον είχε ανοίξει για τα επόμενα βήματα προς την διάλυσης της. Βήματα όπως ο αποκλεισμός της από την εγκατάσταση Αιολικών πάρκων (παρότι ήταν μεταξύ των πρώτων παγκοσμίως σε παραγόμενη Ηλεκτρική ενέργεια από Αιολικά πάρκα), την ίδια στιγμή την υποχρέωναν να αγοράζει την παραγόμενη από ΑΠΕ ενέργεια των ιδιωτών παραγωγών σε τιμές πολλαπλάσιες από την τιμή που πούλαγε στους ίδιους και στους καταναλωτές της. Κάποιοι θα θυμούνται την κάθοδο ‘’επενδυτή’’ σε Α/Γ στο Β. Αιγαίο και τους αγώνες που δώσαμε στα Δημοτικά Συμβούλια για τα αυτονόητα…Αγώνες δώσαμε και από άλλα μετερίζια για να εξαιρεθούν τα νησιά από την απελευθέρωση ενέργειας όπως έγινε σε άλλα ευρωπαϊκά νησιά με ότι αυτό θα βοηθούσε σε αυτό που συμβαίνει σήμερα.Αναμενόμενο και πολύ εύκολο ήταν το τελείωμα όλου του εγχειρήματος να γίνει από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία εφαρμόζοντας τους νόμους Ν.4425/16 άρθρο 7 όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο 77 του Ν.4512/18 και τα άρθρα 73-95 που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα για την θεσμοθέτηση του χρηματιστηρίου ενέργειας.Για την πλήρη εφαρμογή του σχεδιασμού προσελήφθη ‘’ειδικός επιστήμονας’’ ο οποίος ανέλαβε την διεκπεραίωση του. 1. Αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ με αποκλεισμό του Δημοσίου, έτσι έγινε κατορθωτό να πέσει το ποσοστό της ΔΕΗ στο 34%. 2. Πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ σε Αυστραλιανά κεφάλαια με ρήτρα την είσπραξη 90 εκατομμύριων ευρώ ανεξαρτήτου συγκυρίας. 3. Δανειοδότηση της ΔΕΗ με ρήτρα άνθρακα που προβλέπουν ποινές μέσα από την αύξηση των επιτοκίων δανεισμού σε περίπτωση επιστροφής στο λιγνίτη. Για το τέλος έμεινε η απολιγνιτοποίηση για να μπορεί χωρίς ανταγωνισμό να είναι μόνο του το φυσικό αέριο στο χρηματιστήριο ενέργειας και κατ’ επέκταση να χρησιμοποιείται η οριακή τιμή συστήματος ή ρήτρα αναπροσαρμογής.Έτσι με προμετωπίδα το περιβάλλον και τις αδιευκρίνιστες στην εφαρμογή ευρωπαϊκές οδηγίες, προχώρησαν στην άμεση απολιγνιτοποίηση της χώρας μας, εν αντιθέσει με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έδωσαν παράταση στις λιγνιτικές Μονάδες τους πέρα του 2030. Όσο για τους ακριβούς ρύπους που επικαλέστηκαν των λιγνιτικών μονάδων, οι ίδιοι ούτε καν αντέδρασαν στον ανορθόδοξο τρόπο μέτρησης τους (δέχθηκαν να μετριούνται οι ρύποι των λιγνιτικών μονάδων με βάση την ποσότητα του λιγνίτη που καταναλώνουν, ανεξάρτητα εάν είναι παλαιάς ή νέας τεχνολογίας) παρότι κατάπιαν τη γλώσσα τους, όταν αποφασίστηκε η ένταξη των πυρηνικών εργοστασίων στην πράσινη ενέργεια, που σε λίγο καιρό θα έχουμε και στη γειτονιά μας.Για να μην υπάρχει επιστροφή λειτουργίας των λιγνιτικών Μονάδων υποχρέωσαν τους εργαζόμενους στις λιγνιτικές μονάδες και τα ορυχεία να συνταξιοδοτηθούν μέσω εθελούσιων παραιτήσεων. Επειδή όλα δεν έρχονται πάντα όπως τα σχεδιάζουμε, τώρα τρέχουν όλοι μαζί να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα τα οποία δυστυχώς για άλλη μια φορά θα κληθεί να ακριβοπληρώσει ο ελληνικός λαός, όπως χρυσοπληρώνει τις υπηρεσίες των ειδικών επιστημόνων.Τα συμπεράσματα δικά σας.Υ.Γ. Και γω με τη σειρά μου το ξαναφιερώνω σε όλους τους συνέλληνες και κυρίως να δώσω τα συγχαρίκια στους αγαπητούς συμπατριώτες Δωδεκανήσιους που έδωσαν το 40-50-% σε αυτούς τους θεομπέχτες, απάτριδες που μας ξανακυβερούν. Τελικά είστε άξιοι της μοίρας σας. Το κρίμα στο λαιμό σας…
- 26 Αυγούστου 2023
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ
Η ιστορία της Ελληνικής σημαίας αρχίζει από τους χρόνους της αλώσεως μαζί με τους πόθους του υπόδουλου ελληνισμού για ελευθερία, διαμορφώνεται στα χρόνια της επαναστάσεως και φθάνει ως τις μέρες μας. Ένα από τα πρώτα δημοτικά μας τραγούδια, "Ο θρήνος της Κωνσταντινουπόλεως", που εκφράζει το λαϊκό αίσθημα, αναφέρεται στη σημαία- το σύμβολο του αγώνα για την αποτίναξη του ζυγού.Σημάδι μέγα φλάμπουρο, Σταυρόν τον του Κυρίου,και τότε να συγκλίνωσιν οι έσω με τους έξω· Να γίνει μούρτος, μοχθηρός, ως οι πολλοί το λέγουν.Αρκεί λοιπόν να υψωθεί μία μόνη σημαία με το σταυρό και θα τρέξουν όλοι να ενωθούν με μια επαναστατική ορμή για την απόκτηση της ελευθερίας. [...]Στις θλιβερές ώρες της υπάρξεως του ο ελληνισμός, οραματίζεται την ανάσταση του γένους και μέσα στην μαύρη δουλεία, η σκέψη των υποδούλων στρέφεται στον σταυρό και με αυτόν φαντάζεται ο ανώνυμος ποιητής την επαναστατική σημαία του έθνους.Αυτό πιστεύουν οι έλληνες και ο ανώνυμος ποιητής, το εκφράζει ως οι πολλοί το λέγουνΑπό την επομένη της αλώσεως δεν έλειψαν τα επαναστατικά κινήματα του έθνους.Ασύνταχτα όμως και ασυντόνιστα, καταπνίγονταν στο αίμα οι εξεγέρσεις συνεχίστηκαν ως την μεγάλη επανάσταση του 1821. Σε όλες αυτές τις επαναστάσεις υψωνόταν και από μία σημαία εν πανίω αυτοσχέδια επινόηση του κάθε αρχηγού. Όλες όμως είχαν κοινά χαρακτηριστικά και κύριο γνώρισμα τον Σταυρό.Το λαϊκό συναίσθημα συνέδεε το έθνος για την ελευθερία και την θρησκεία με τον Σταυρό. Συνδύαζε την βυζαντινή πορφύρα και τον δικέφαλο με τα φλάμπουρα και το σταυραετό των αρματωλών, αλλά και στις επαναστάσεις που υποκινήθηκαν απ’ έξω, κοντά στη σημαία του Αγίου Μάρκου ή τη λευκή Ρωσική ή την τρίχρωμη γαλλική ή την ερυθρόλευκη των ιπποτών της Ρόδου, οι επαναστατημένοι Έλληνες είχαν πάντα τις δικές τους σημαίες με τον σταυρό και αυτές ακολουθούσαν. Η πρώτη που παρουσιάστηκαν με σημαία στα χρόνια της δουλείας είναι οι Σπαχήδες της Ηπείρου. Τους χριστιανούς αυτούς στρατιώτες, οι ιππείς που είχαν συνθηκολογήσει κατά την κατάκτηση, είχαν παραχωρηθεί προνόμια από τους Τούρκους, με την απαράβατη όμως υποχρέωση να εκστρατεύουν όταν ο σουλτάνος τους καλούσε.Οι Σπαχήδες συγκεντρωνόταν στα Γιάννινα με τις χριστιανικές τους σημαίες που έφεραν την εικόνα του Αγ. Γεωργίου και έφταναν ως την Πίνδο όπου στρατολογούσαν.Όταν όμως υπερέβαιναν τα όρια της περιοχής δίπλωναν τις σημαίες τους και ακολουθούσαν τις Οθωμανικές. Στον πόλεμο της Περσίας όμως, σε μία κρίσιμη μάχη, κατά την πολιορκία της Βαγδάτης στις 24 Δεκεμβρίου 1639, οι Πέρσες νικούσαν τους τούρκους , τότε αιφνιδιαστικά οι Σπαχήδες άνοιξαν τις χριστιανικές τους σημαίες.Όρμησαν ακάθεκτοι και κατατρόπωσαν τον εχθρό. Μετά τη μάχη παρουσιάστηκαν αγέρωχοι στη σκηνή του Σερασκέρι με τις σημαίες του Αγ. Γεωργίου για να πάρουν τα συγχαρίκια, εμπρός στο έκπληκτο Οθωμανικό στράτευμα. Μοιραίο ήταν το ένδοξο αυτό επεισόδιο να κινήσει τον φθόνο και το άσπονδο μίσος μαζί και τις υποψίες για την δύναμη του ελληνισμού.Αποφασίστηκε λοιπόν επί Μουράτ του Δ’ να μην απομείνει έλληνας Σπαχής, παρά μόνο αν ασπαζόταν τον Ισλαμισμό. Με το διωγμό που ακολούθησε, άλλοι εξισλαμίστηκαν και έχασαν τις σημαίες τους, άλλοι εξοντώθηκαν και άλλοι κατέφυγαν στις Βενετσιάνικές κτήσεις και τα νησιά. Είναι οι μετέπειτα ονομαστοί Έλληνες στρατιώτες της Δύσης που διακρίθηκαν ως μισθοφόροι. Οι έφιπποι αυτοί με ακολούθους πεζούς και ελαφρούς καβαλαρέους, έφεραν δόρυ μακρύ, όπως το Βυζαντικό, με σιδερένια αιχμή ύψους μιας πιθαμής και μικρή σημαιούλα τριγωνική μονόχρωμη ή διχρωμη με σταυρό. Το βυζαντινό φλάμπουρο δηλαδή, σημαία με το σχήμα και το χρώμα της φλόγας.
- 12 Αυγούστου 2023
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Πατριωτικό κάλεσμα σε εκδήλωση μνήμης στην Κω για τα 49 έτη της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο
Πατριωτικό κάλεσμα απευθύνω σε κάθε φίλο, συμπατριώτη σε μία αμιγώς πατριωτική συγκέντρωση στις 23/7 και ημέρα Κυριακή, ώρα 18:00 στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με αφορμή τη συμπλήρωση 49 χρόνων κατοχής, από εκείνη την αποφράδα ημέρα της 2ης Ιουλίου 1974 για την Κύπρο μας.Δυστυχώς όμως δεν θα είναι η πρώτη φορά, όπου ένας πόλεμος που κερδήθηκε στα πεδία των μαχών, χάθηκε σε συμπληγάδες της διπλωματίας και της πολιτικής, οι οποίες με τη συνθήκες Ζυρίχης και Λονδίνου νόθευσαν την νίκη και έκαναν συμμέτοχο στην αυτοδιάθεση του Κυπριακού Ελληνισμού το γενοκτόνο Μογγόλο του Κεμαλισμού.Εδώ είναι που ξεκινάει η υποθήκευση και προδοσία της Κύπρου που κορυφώνεται με την Τουρκική εισβολή του Αττίλα Ι και την επέλαση του Αττίλα ΙΙ, που βρήκε την Κύπρο να «κείται μακράν» για τους ίδιους νεκροθάφτες.Ένα λοιπόν ελάχιστο φόρο τιμής στους πεσόντες Ελλαδίτες και Ελληνοκύπριους αξιωματικούς και οπλίτες, άμαχους καθώς επίσης και τους χιλιάδες αγνοούμενους, μέχρι σήμερα.ΥΓ1: Ιδιαιτέρως παρακαλώ τους αγαπητούς φίλους στρατιωτικούς που υπηρετούν και βρίσκονται στο νησί μας, να μας τιμήσουν με την παρουσία τους.Επίσης, όσοι εκ των φίλων συμπατριωτών έρθουν, αν μπορέσουν να έχουν μαζί τους την Ελληνική σημαία μας.ΥΓ2: Και τέλος να προσθέσω εδώ δύο λόγια του αείμνηστου μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου που έλεγε «οι Κύπριοι είναι αδέρφια μας, σάρκα από την σάρκα μας και αίμα από το αίμα μας».Θα σας περιμένω
- 12 Ιουλίου 2023
- 0 Σχόλια