Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Δημοσιογράφος

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Απελπισία, απόγνωση. Που να πάω τώρα; Που  θα βρεθώ; Θα  μείνω στο δρόμο; Άστεγο  και πεινασμένο; Θα  γίνω τροφή στους λυκάνθρωπους; Απεγνωσμένα  ερωτήματα και πόλεμος συναισθημάτων. Σφραγισμένα  χείλη, από τον φόβο. Ιδρυματισμός ή εγκλεισμός, σε Ίδρυμα προστασίας παιδιών και ανηλίκων. Κακοποιητικές συμπεριφορές και δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, χωρίς ανθρωπιά, αγάπη, χωρίς οίκτο, συμπόνια. Εγκλωβισμένα τα παιδιά στις Συμπληγάδες της αναγκαίας επιβίωσης και της αναγκαστικής παραμονής, σε Ιδρύματα. Ποιο είναι το μέλλον των δομών προστασίας, που η παρουσία τους είναι αναγκαία για εκατοντάδες απροστάτευτα παιδιά; Το καλύτερο Ίδρυμα είναι το ανύπαρκτο.    Όσα παιδιά είχαμε την δυστυχία, το αγριεμένο κύμα της ζωής, να μας  ρίξει στα βράχια ενός απρόσωπου Ιδρύματος, γνωρίζουμε καλά στο πετσί μας τι σημαίνει ίδρυμα, παιδούπολη και κατ’ επέκταση, κηδεμονία, αναδοχή, πικρή υιοθεσία.  Γενικά  ορφάνια και μοναξιά στη ζωή, που σε ρίχνει σε ξένα χέρια, κοφτερά σαν ακονισμένα μαχαίρια. Όσα παιδιά πέρασαν το κατώφλι ενός ιδρύματος, Ιδιωτικού ή Κρατικού είτε ως εγκαταλειμμένα βρέφη, στην βρεφοδόχο ενός Ορφανοτροφείου, είτε ως παρατημένα νήπια έξω από μια Εκκλησιά, είναι  παιδιά διαλυμένων ή ανύπαρκτων οικογενειών και σηκώνουν πίσω τους ένα βαρύ οικογενειακό παρελθόν, γεμάτο προβλήματα. Επίσης πάμφτωχα παιδιά μεταναστών, που βρίσκονται στο έλεος της μοίρας τους, καταλήγουν σε στέγη ιδρυμάτων.  Παιδιά που ορφάνεψαν ή που οι γονείς τους χώρισαν ή ακόμη που δεν έχουν την οικονομική δύναμη, να τα αναθρέψουν.  Παιδιά  από γονείς αλκοολικούς,  ναρκομανείς, άστεγους και  φυλακισμένους. Παιδιά που τα θεωρούν  προβληματικά, του περιθωρίου με ιδιαίτερα δύσκολο χαρακτήρα, που αναζητούν αγάπη, μια γωνίτσα ασφαλή και ένα πιάτο φαί. Παιδιά που για όπλο τους έχουν τη σιωπή, σε όσα αρνητικά και φρικτά  βλέπουν και βιώνουν, με πλημμυρίδα από ενοχές και ντροπή. Αγώνας για την επιβίωση, στον δύσκολο αυτό κόσμο. Αντί  για Χριστιανική άδολη αγάπη, ως αντίκρισμα εισπράττουν την αφόρητη μοναξιά για συντροφιά. Ζουν την καθημερινή  βία εκφρασμένη, σε ανηλεές ξυλοφόρτωμα, με το παραμικρό λάθος ή ανυπακοή, με ατέλειωτα χαστούκια και κλωτσιές. Παράλληλα βιώνουν και την λεκτική βία, κάθε στιγμή με την παραμικρή αφορμή, με ακατανόμαστες ύβρεις για τα ιδία και για τους γονείς, που τα παράτησαν. Γεύονται πικρό ψωμί, με ταπεινωτική, απαξιωτική συμπεριφορά, με τρομοκρατία και με ολοήμερη σκληρή εργασία, δυσανάλογη με την ηλικία τους. Ζουν πάντα με τον εκφοβισμό για την εξασφάλιση της σιωπής, για την ψυχική και σωματική κακοποίηση, που αδιαμαρτύρητα υπομένουν. Ακόμη υπομένουν στωικά, απειλές, σκληρές τιμωρίες, απομόνωση σε κλουβιά, σε αποθήκες και σε σκοτεινά υπόγεια. Στέρηση στοιχειώδους ελευθερίας, φαγητού και ήσυχου ύπνου, όταν τα επισκέπτονται τις νύχτες οι παιδόφιλοι, παιδοβιαστές, λυκάνθρωποι. Και  το κερασάκι στην τούρτα, η σεξουαλική παρενόχληση, οι βιασμοί,  με τις ανάλογες ψυχικές και σωματικές κακοποιήσεις, με Μεσαιωνικό σκοταδισμό και βασανιστήρια. Πληγές  που δεν επουλώνονται ποτέ, αλλά αιμορραγούν, για το υπόλοιπο της ζωής των παιδιών και αυριανών πολιτών, της πολιτισμένης ή  διεφθαρμένης κοινωνίας. Παιδιά που ζουν στο ψέμα και την υποκρισία, ανάμεσα σε μια αγέλη, με προβατόσχημους λύκους, δίπλα σε υποκριτές, Γραμματείς και Φαρισαίους, κοντά σε Ιερωμένους Καθολικούς ή Ορθόδοξους, που δεν σεβάστηκαν το ράσο τους ή σε Μοναχές και Μοναχούς, που δεν τίμησαν το ιερό σχήμα τους.  Διότι  δυστυχώς υπάρχει και αυτό το σάπιο κομμάτι, στους κόλπους της Εκκλησίας, που καπηλεύονται τη Χριστιανική Θρησκεία. Οι απειλές τύπου, ότι θα βράζουν στα καζάνια της Κόλασης, ενώ η Κόλαση βράζει, από αυτά που περνούν τα άτυχα παιδιά. Ο  Θρησκευτικός αποπροσανατολισμός και η χειραγώγηση των παιδιών, διευκολύνουν τους θύτες, να κατασπαράξουν τα θύματά τους, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη τους για επιβίωση. Τα  παιδιά μετατρέπονται σε εύκολα θύματα, υποχείρια και υπηρέτες, στους δήθεν προστάτες τους. Η  ασέλγεια, μεταμφιέζεται σε στοργική αγάπη και ευχαρίστηση, η κακοποίηση ως μέσο για συμμόρφωση και ηθική ωρίμανση, η σμίλευμα του χαρακτήρα. Διότι  για το καλό των παιδιών, γίνονται όλα….. Παιδόφιλοι, διεστραμμένοι και καλά κρυμμένοι, πίσω από την φαινομενική μάσκα της φιλανθρωπίας και την βιτρίνα της φιλευσπλαχνίας, που σκοπό έχουν να ικανοποιήσουν τα ανομολόγητα, αισχρά και ανώμαλα πάθη τους. Τερατόμορφα ανθρωποειδή, που βιάζουν τις αθώες ψυχές και τα αγνά σώματα, των άμοιρων παιδιών, που τους τα εμπιστεύτηκε η Δικαιοσύνη και η Πολιτεία. Παιδιά δυστυχισμένα, που η μοίρα δεν τους χαμογέλασε ποτέ, αλλά από βρέφη τους έδειξε τα κοφτερά της δόντια και τα γαμψά της νύχια, στο πρόσωπο των δήθεν φιλεύσπλαχνων, ξένων κηδεμόνων τους. Παιδιά  γεννημένα κατά λάθος,  ξεφεύγοντας από την έκτρωση και εγκαταλειμμένα από άσπλαχνους γονείς και άκαρδους συγγενείς.  Παιδιά που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και γεύονται την ανισότητα και την αδικία της ζωής, με οικογένεια ή χωρίς οικογένεια.  Αυτά  τα παιδιά εκμεταλλεύονται ως θύματα, τα ανθρωπόμορφα κτήνη, που αντί να τους προσφέρουν μια αγκαλιά αγάπης και προστασίας, τους δείχνουν την θηριωδία που κρύβουν μέσα τους. Παιδιά  που έζησαν περισσότερες στιγμές λύπης και δυστυχίας, παρά χαράς και ευχαρίστησης. Και όμως αυτά τα δραματικά γεγονότα, που έζησαν τα παιδιά, την βία και την εξαθλίωση, αντί για την προστασία τα σιχάθηκαν. Αηδίασαν και δεν εύχονται, κανείς να τα ζήσει. Δεν  θέλουν ποτέ να επιστρέψουν στην κοινωνία, ό, τι μισούν και να το κάνουν στους άλλους. Θέλουν  να ξεχάσουν και να βρουν τη δύναμη, να αγκαλιάσουν τον κόσμο με σεβασμό και εμπιστοσύνη, για να βαδίσουν στη ζωή τους με αξιοπρέπεια. Καθημερινά ακούμε τόσα παράλογα και ντροπιαστικά, με θύματα τα παιδιά, που πληρώνουν βαρύ τίμημα, χωρίς να φταίνε πουθενά. Όπως  πατέρας -τέρας να βιάζει τα ίδια τα παιδιά του, μητέρα- τέρας να εκδίδει την κόρη της, πάππους να ασελγεί στα εγγόνια του, συγγενείς και φίλοι να κακοποιούν τα ευάλωτα παιδιά τους.  Πως κατάντησε έτσι  ο άνθρωπος, σε ένα  τερατόμορφο ανθρωποειδές, φορτωμένο με κτηνώδη ένστικτα, να σέρνεται στο βούρκο των παθών του, να μην ακούει τη φωνή της λογικής και μετά από τόση βρωμιά, να καταλήγει σε ένα στενό κελί της φυλακής;  Ωστόσο  τα παιδιά, συνεχίζουν να ζητούν απεγνωσμένα ένα χώρο, για να κουρνιάσουν, ένα καταφύγιο για να το εμπιστευτούν  και να παρηγορηθούν. Έτσι  ώστε να ξεχάσουν, την ηχηρά απουσία των γεννητόρων τους, γιατί τους έτυχαν  ακατάλληλοι γονείς και προστάτες, βίαιοι, πρόστυχοι, άκαρδοι, αδιάφοροι, που τα εγκατέλειψαν στην τύχη τους, αδιαφορώντας εκτός από την Πολιτεία για την ύπαρξη τους. Τα μικρά παιδιά, φωνάζουν ‘μαμά,’ όποια παιδαγωγό ή επισκέπτρια, τα πλησιάζει στα ιδρύματα, δηλώνοντας έτσι, την σημαντική και ουσιώδη απουσία της μητρικής αγάπης. Πεινούν  και διψούν για ανθρώπινη αγάπη και για οικογενειακή φροντίδα, από σωστούς ανθρώπους με συναισθήματα και όχι από κακόβουλους παλιανθρώπους.  Όσο  και αν μεγαλώσουν, ξυπνούν μνήμες και ζωντανεύουν εφιάλτες. Πίσω από τις κλειστές πόρτες, οι τοίχοι μπορεί να έχουν αφτιά, να ακούν τις κραυγές των παιδιών και μάτια να βλέπουν, την κακοποίηση τους.  Δεν  έχουν όμως γλώσσα για  να μιλήσουν, να υπερασπιστούν  και να επιβεβαιώσουν, όσα δεινά περνούν και όσα φρικτά καταγγέλλουν τα θύματα.  Γιατί  όλα όσα καταγγέλλουν τα παιδιά, είναι πέρα για πέρα αληθινά…..  Δεν θα ασχοληθώ με την ‘Κιβωτό του κόσμου’ με αυτή θα ασχοληθεί η Δικαιοσύνη. Αν  πράγματι βούλιαξε στα βρώμικα νερά της αμαρτίας, που έμπασαν από τα φινιστρίνια της δήθεν φιλευσπλαχνίας της, αναμένουμε να αποδεδειχθεί. Θα κλείσω, με μια Κέλτικη παροιμία. ‘Μπορείς  να ξεγελάσεις, πολλούς για λίγο ή λίγους για πολύ, δεν μπορείς όμως να ξεγελάσεις, τους πάντες για πάντα.’ Αφιερωμένο στα ταλαιπωρημένα παιδιά, όλου του Κόσμου.  Ευχαριστώ για την ανάγνωση.Ξανθίππη Αγρέλλη

  • 25 Νοεμβρίου 2022
  • 0 Σχόλια

Πρώην Τοπικός Σύμβουλος Δήμου Κω

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

49 χρόνια συμπληρώθηκαν από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.Πρόκειται για επέτειο, όπου από το 1974 εορτάζεται επιβλητικά κάθε χρόνο. Όλα τα διαθέσιμα μέσα χρησιμοποιούνται γι’ αυτήν. Δήμοι και κοινότητες είναι γεμάτες με πλατείες και δρόμους Ηρώων του Πολυτεχνείου. Για καμία άλλη Εθνική Επέτειος δεν έχει δαπανηθεί τόσος χρόνος και θόρυβος. Ο περίβολος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου γίνεται κάθε χρόνο τόπος προσκυνήματος, μία υπερμεγέθη πέτρινη κεφαλή του Νικολάου Σβορώνου, ο οποίος παραδόξως δεν βρισκόταν καν στην Ελλάδα τότε και ζούσε υγιέστατος μέχρι το 1989.Στο παρελθόν ο Δήμος Ζωγράφου ανέσκαπτε τα νεκροταφεία του για να βρουν ομαδικούς τάφους της “σφαγής” χωρίς αποτέλεσμα. Ένας Υπουργός (Γ.Α. Μαγκάκης) εξήγγειλε τιμητικές συντάξεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στις οικογένειες των νεκρών του Πολυτεχνείου, χωρίς τελικά να βρεθεί κανείς να τις διεκδικήσει. Στις 17/11/84 θεμελιώθηκε στο χώρο του Πολυτεχνείου, στήλη αφιερωμένη στους φοιτητές που έδωσαν την ζωή τους για ιδανικά της Εθνικής Αντίστασης (1941-1944) δηλαδή πρόκειται για στήλη με νεκρούς του ‘41-44 και όχι του Νοεμβρίου του 1973. Γιατί άραγε όλα αυτά; Πού τελικά βρίσκεται η αλήθεια; Πολλοί περισσότεροι από αυτή των ηρώων του 1984, του 1912, 1913 του Μικρασιατικού μετώπου ή του 1940-41.Τι ακολούθησε τα γεγονότα του ΠολυτεχνείουΟι συνέπειες των επεισοδίων του Πολυτεχνείου υπήρξαν τραγικές για την Ελλάδα και την Κύπρο. Συγκεκριμένα τορπίλισε μία μεταπολίτευση που οδηγούσε στην αποκατάσταση το δημοκρατικό θεσμό και έδωσε το πρόσχημα εγκαθιδρύσεως μιας πραγματικής και πολύ σκληρότερης χούντας. Κρήμνισε το χρονοδιάγραμμα εγκαθιδρύσεως ενός νέου πολιτικού βίου, ακύρωσε την πορεία προς τις πρώτες εθνικές εκλογές, μετά από μία ολόκληρη δεκαετία το 1964 και αντί να γίνουν στις 10/2/74, έγιναν στις 17/11/1974, 9 κρισιμότατους μήνες μετά. Οδήγησε έμμεσα σε τραγικά γεγονότα, όπως η εισβολή στην Κύπρο και η επανάκαμψη του παλαιοκομματισμού. Δηλαδή εδώ θέλω να πω, αυτό το οποίο συνέβη τότε στο Πολυτεχνείο, είναι συνεπακόλουθο με την τραγική κατάσταση που έγινε το 1974 στην Κύπρο. Όπως είδαμε, τα γεγονότα έγιναν 40 περίπου ημέρες μετά την απόσυρση της 21ης Απριλίου. Το Πολυτεχνείο λοιπόν δεν εστράφη κατά της δικτατορίας, αλλά κατά της πορείας προς τις εκλογές. Η καθοδηγούμενη μάζα που το προκάλεσε δεν ξεπέρασε ποτέ τα 10.000 άτομα. Ο λαός δεν το στήριξε, δεν κινήθηκε, δεν κατέβηκε στους δρόμους. Η ελπίδα των υποκινητών να ακολουθήσει λαϊκή εξέγερση διεψεύθη οικτρά. Ο Κώστας Λαλιώτης, παραδέχθηκε ότι οι μάζες δεν είχαν καμία διάθεση για αγωνιστική κινητοποίηση, όπως γράφει στο πόρισμά του ο Εισαγγελέας Δημήτρης Τσεβάς, οι πάντες πλην των φοιτητών, εξεκμεταλλεύτησαν το λεγόμενο σπουδαστικό κίνημα. Το πολυτεχνείο το υπεκίνησαν αρχικών οι πολιτικοί με συγκεκριμένο σχέδιο εισόδου των πολιτικών νεολαιών, που ήλεγχαν.Σ’ αυτό εισήλθαν κατόπιν, οι αριστεριστές, με συνθήματα αναρχικά, ανθρωποφαγικά, χίπικα και αρκετά τρελά. Ακολούθησε η ΑΝΤΙ-ΕΦΕΕ και ο «Ρήγας Φεραίος» του ΚΚΕ, το οποίο όμως αποχώρησε στις 16/11/73 καταδικάζοντας την κατάληψή του. Στη συνέχεια μπήκαν πράκτορες μυστικών υπηρεσιών προκειμένου να το ποδηγετήσουν. Υπήρξαν κάποιοι, οι οποίοι υποστήριξαν ότι το Πολυτεχνείο, το άφησαν να εξελιχθεί ο ίδιος ο Παπαδόπουλος, για να αποκομίσει πολιτικά οφέλη και να αναλάβει τις εκλογές. Την απάντηση την έδωσε ο ίδιος: Πολλοί ίσως επεδίωξαν και πέτυχαν και το Πολυτεχνείο και τα θύματά του και φοβούμαι ότι αυτοί δεν ήσαν μόνο οι ανεύθυνοι έναντι του λαού. Ο οιοσδήποτε μπορεί να ήντλησε πολιτικά και ηθικά οφελήματα από το Πολυτεχνείο, εκτός εμού και της Κυβερνήσεώς μου. Τούτο υπήρξε έκτοτε ασφαλές και επιβεβαιωμένο».Τι ακριβώς εορτάζουμε κάθε 17 Νοέμβρη; Μάλλον η ερώτηση απαντάται από το Θεοφύλακτο Παπακωνσταντίνου που έγραψε: θα έρθει όμως κάποτε η ώρα, που η υπόθεση πολυτεχνείο θα μελετάται από τους ιστορικούς τους κοινωνιολόγους και τους ψυχιάτρους ως μίας από τας χαρακτηριστικοτέρας αποδείξεις της ηθικής και της πραγματικής καταπτώσεως της εποχής μας.Υ.Γ.1: Τι γίνεται και που βρίσκονται οι πρωταγωνιστές του Πολυτεχνείου;Πού βρίσκεται η Μαρία Δαμανάκη; Τι κάνει ο Σκανδαλίδης, ο Μπίστης, ο Τζουμάκας, ο Λαφαζάνης, ο Παπαχρήστος, που είναι όλοι εκείνοι που εξεγέρθηκαν για να πέσει η Χούντα και αντί να φέρουν την Δημοκρατία, έγιναν το άλλοθι των πρακτόρων και των προβοκατόρων και έφεραν μια δεύτερη πιο σκληρή και αδυσώπητη δικτατορία που μας οδήγησε στην τραγωδία της Κύπρου; Μετά από 49 χρόνια πιστεύουν ότι ήταν σωστή εκείνη τους η πολιτική; Γιατί δεν δέχθηκαν την πολιτικοποίηση της δικτατορίας με όποιες αδυναμίες και γιατί αρνήθηκαν τις εκλογές;Aναρωτήθηκαν ποτέ, μήπως άθελά τους, εξυπηρέτησαν εκείνους που θέλησαν να μας οδηγήσουν στην διχοτόμηση της Κύπρου;Μερικές φορές οι άνθρωποι δεν θέλουν να ακούσουν την αλήθεια, διότι δεν θέλουν να καταστρέψουν τις ψευδαισθήσεις τους.Υ.Γ2: Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για τα ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου ας προμηθευτούν το βιβλίο του Μάνου Χατζιδάκι εκδόσεις Πέλασγος Ιωάννου Χρήστου Γιαννάκαινα.

  • 18 Νοεμβρίου 2022
  • 0 Σχόλια

Νομικός - Ιστορικός συγγραφέας

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Η νεώτερη Ελληνική Ιστορία έχει καταγράψει τις σημαντικότερες πράξεις διαμαρτυρίας και απόπειρες ανατροπής του καθεστώτος της εφτάχρονης δικτατορίας των Συνταγματαρχών (Παπαδόπουλου, Πατακού και Μακαρέζου). Μιας δικτατορίας, που κατήργησε την κοινοβουλευτική δημοκρατία θέτοντάς την στον «γύψο», οδήγησε τους μεν κοινοβουλευτικούς άνδρες σε περιορισμό, τους δε πολιτικούς της αριστεράς ακόμα και του κέντρου καθώς και χιλιάδες άλλους αντιφρονούντες σε συλλήψεις, απάνθρωπα βασανιστήρια, φυλακίσεις και εξορίες. Η πρώτη απόπειρα ανεπιτυχούς ανατροπής εκείνου του καθεστώτος, έγινε από τον κυρίως υπεύθυνο για το ξέσπασμα αυτής της δικτατορίας βασιλιά Κωνσταντίνο και μερικούς βασιλόφρονες αξιωματικούς στις 13 Δεκεμβρίου 1967. Μια άλλη ανεπιτυχής απόπειρα ανατροπής της χούντας έγινε πολύ αργότερα από αξιωματικούς και ναύτες, με το κίνημα του Πολεμικού Ναυτικού στις 23ης Μαΐου 1973. Σε αυτό συμμετείχε και ο ήρωας Σπύρος Μουστακλής, τον οποίον βασάνισαν και κατέστησαν ανάπηρο. Ανάμεσα στις πολλές πράξεις διαμαρτυρίας κατά του δικτατορικού καθεστώτος ξεχώρισε η παλλαϊκή εκείνη στην κηδεία του Γεωργίου Παπανδρέου στις 3 Νοεμβρίου 1968, για να ακολουθήσουν οι δυναμικές κινητοποιήσεις της νεολαίας, των φοιτητών, σημαντικών ανθρώπων του πνεύματος και καλλιτεχνών.Το αποκορύφωμα όμως των μαζικών και δυναμικών κινητοποιήσεων κυρίως των φοιτητών όλων των Ανωτάτων Σχολών, με έντονη, μάλιστα, και τη λαϊκή συμμετοχή, το βλέπουμε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβρη του 1973 με τα επαναστατικά συνθήματα: «κάτω η χούντα», «κάτω ο Παπαδόπουλος», «έξω οι Αμερικάνοι» και «ψωμί, παιδεία, ελευθερία». Η εξέγερση του Πολυτεχνείου υπήρξε τελικά η πιο γενναία πράξη αντίστασης κατά της δικτατορίας, η οποία συνέβαλε στην ανατροπή του δικτάτορα Παπαδόπουλου. Ακολούθησε, ωστόσο, μια άλλη πιο σκληρή δικτατορία, αυτή του Ιωαννίδη με αρκετές συλλήψεις, βασανιστήρια, εξορίες, ακόμη και θανάτους νεαρών Ελλήνων πολιτών. Η δημοκρατία θα αποκατασταθεί τελικά στην Ελλάδα μετά το μοιραίο πραξικόπημα του Ιωαννίδη το 1974 εναντίον του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, οπότε και η χούντα του Ιωαννίδη θα υποστεί την οριστική αποσύνθεσή της. Η διχοτόμηση της Μεγαλονήσου συνετέλεσε επίσης στην πλήρη κατάρρευση των υπολειμμάτων του δικτατορικού καθεστώτος και όλοι οι πρωταίτιοι καθώς και όσοι στρατιωτικοί υπηρέτησαν πιστά την ξενοκίνητη, άφρονα και φασιστική εφτάχρονη τυραννία θα οδηγηθούν το καλοκαίρι του 1975 σε δίκη, σε καθαίρεση από τα αξιώματά τους και σε καταδίκη εγκλεισμού τους στις φυλακές.[Για τη στάση ειδικά του Ιωαννίδη, τον ρόλο των Αμερικανικών Υπηρεσιών στην παγίδα της Κύπρου και για άλλα ενδιαφέροντα εθνικά θέματα καλό είναι να διαβάσετε το βιβλίο του δημοσιογράφου Αλέξη Παπαχελά: «Ένα σκοτεινό δωμάτιο 1967-1974», από τις εκδόσεις Μεταίχμιο 2021, που μας παρέχει άγνωστα ντοκουμέντα και νέες αποκαλυπτικές μαρτυρίες των πρωταγωνιστών εκείνων των συγκλονιστικών γεγονότων.] 

  • 14 Νοεμβρίου 2022
  • 0 Σχόλια

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Ως Διαιτητικές ίνες ορίζονται τα βρώσιμα μέρη των φυτικών τροφών, που δε μπορούν να διασπαστούν από τα ένζυμα του λεπτού εντέρου αλλά μπορούν να υποστούν ζύμωση από τους μικροοργανισμούς του παχέος εντέρου. Τα προϊόντα αυτής της ζύμωσης, είναι πολύ σημαντικά για τον οργανισμό και σχετίζονται με την υγεία του ανθρώπου. Στις τροφές που είναι υψηλές σε διαιτητικές ίνες, ανήκουν τα δημητριακά κυρίως τα ολικής άλεσης, τα όσπρια τα φρούτα και τα λαχανικά.  Οι διαιτητικές ίνες, διακρίνονται κυρίως βάση της διαλυτότητάς στο νερό σε διαλυτές και αδιάλυτες. Λόγω της ικανότητάς τους να συγκρατούν το νερό, συμβάλλουν στη ρύθμιση ενεργειακής πρόσληψης και του βάρους προσδίδοντας το αίσθημα κορεσμού και πληρότητας. Η υψηλή κατανάλωση διαιτητικών ινών σχετίζεται με την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας, την καλή ρύθμιση της γλυκόζης και την ευαισθησία στην ινσουλίνη, την μείωση χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα και φαίνεται να μειώνουν δείκτες που σχετίζονται με τη φλεγμονή. Μια δίαιτα που είναι υψηλή σε διαιτητικές ίνες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης αρκετών μορφών καρκίνου που εμφανίζονται στο πεπτικό σύστημα.Η πρόσληψη πρέπει να είναι πάνω από 25 γρ. φυτικών ινών ημερησίως για τους ενήλικες. Οι φράουλες, το ακτινίδιο και το αχλάδι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ από λαχανικά πρώτα στη λίστα είναι το παντζάρι, οι αγκινάρες και ο αρακάς.Πώς θα φτάσεις αυτή την πρόσληψη;Κατανάλωσε τουλάχιστον 3 μερίδες φρούτων την ημέρα.Προτίμησε τα προϊόντα σίκαλης, πολύσπορα και ολικής άλεσης αντί για τα «λευκά».Βάλε στη διατροφή σου τους ξηρούς καρπούς. O λιναρόσπορος και τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα λαχανικά σε κάθε κύριο γεύμα είναι απαραίτητα. Προτίμησέ τα ωμά.Πολύ σημαντική πηγή διαιτητικών ινών είναι τα όσπρια. Η κατανάλωσή τους πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Μπορείς επίσης να τα προσθέτεις βρασμένα στη σαλάτα σου.Όσον αφορά τα συσκευασμένα προϊόντα, ένα προϊόν για να χαρακτηριστεί υψηλό σε φυτικές ίνες πρέπει να περιέχει παραπάνω από 5γρ. φυτικών ινών ανά 100 γρ.Παρακάτω θα βρεις δύο ημέρες παρόμοιες σε θερμίδες.Δες πόσο διαφέρουν στις φυτικές ίνες. ΠΡΩΙΝΟ2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης2 κ.γ φυστικοβούτυρο1 μπανάνα2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης2 κ.γ φυστικοβούτυρο1 μπανάναΔΕΚΑΤΙΑΝΟ1 μεγάλο μήλο1 μεγάλο μήλοΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ120 γρ. κοτόπουλο240 γρ. ρύζι άσπρο βρασμένο200 γρ. σαλάτα ντομάτα μαρούλι300 γρ. ρεβίθια200 γρ. σαλάτα ντομάτα μαρούλιΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ1 γιαούρτι30 γρ. δημητριακά πρωινού απλού τύπου1 γιαούρτι30 γρ. δημητριακά πρωινού απλού τύπουΒΡΑΔΙΝΟ200 γρ. σαλάτα ντομάτα μαρούλι2 παξιμάδια ολικής από κριθάρι200 γρ. σαλάτα ντομάτα μαρούλι2 παξιμάδια ολικής από κριθάριΣΥΝΟΛΟ Διαιτητικών Ινών29γρ.67γρ.

  • 10 Νοεμβρίου 2022
  • 0 Σχόλια

Νομικός - Ιστορικός συγγραφέας

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Παίρνω αφορμή από την πρόσφατη επίσημη επισφράγιση της αδελφοποίησης των δήμων της Κω και της Λάρισας, για να επισημάνω δυο σπουδαία γεγονότα, που συνέβησαν τον 3ο αιώνα π. Χ., τα οποία έχω ήδη περιγράψει και σε άλλα δημοσιεύματά μου. Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική αδελφοποίηση της Κω με τις αρχαίες πόλεις της Θεσσαλίας, που έγινε πριν από 24 αιώνες και την οποία οι επιγραφές του νησιού αλλά και οι αρχαίοι συγγραφείς επιβεβαιώνουν.Και αρχίζω από τις επιγραφές. Από αυτές μαθαίνουμε ότι το νησί, εξαιτίας του υπερπληθυσμού του τον 3ο π. Χ. αιώνα  αντιμετώπισε πρόβλημα «σιτοδείας», που ανάγκασε τους Κώους να στείλουν πρέσβεις για να διαπραγματευτούν με πόλεις της Θεσσαλίας την προμήθεια σιτηρών. Οι Θεσσαλοί ανταποκρίθηκαν, πράγματι, με προθυμία στο αίτημα των Κώων και η «αυτάρκεια» αποκαταστάθηκε στο νησί. Γι αυτό και ο δήμος των Κώων μνημονεύοντας «την υπάρχουσα φιλίαν και συγγένειαν Θεσσαλών και Κώων», εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του με ανάλογα τιμητικά ψηφίσματα (Βλ.Mario Segre, “Grano di Tessaglia a Coo”,  στο Rivista di Filologia, XII, 1934,σσ 171, 175).Ας δούμε όμως και τους αρχαίους συγγραφείς. Από την Ελληνική Μυθολογία γνωρίζουμε ότι ο Ασκληπιός, ο πρώτος μεγάλος θεραπευτής που θεοποιήθηκε για τα θαυμαστά κατορθώματά του και λατρεύτηκε σ’ ολόκληρη της Ελλάδα, γεννήθηκε στην Τρίκκη (σημερινά Τρίκαλα) της Θεσσαλίας. Πατέρας του ήταν ο Απόλλωνας, που γεννήθηκε στην Δήλο από τον Δία και την Λητώ. Ο θρύλος θέλει την Λητώ να γεννιέται στην Κω από την Φοίβη. Μητέρα του Ασκληπιού ήταν η Κορωνίδα, θυγατέρα του βασιλιά της Θεσσαλίας Φλεγύα. Σύζυγος του Ασκληπιού ήταν η Ηπιόνη, θυγατέρα του Μέροπα, του πρώτου μυθικού βασιλιά της Κω, ή, κατ’ άλλους, θυγατέρα του Ηρακλή.Σαφή αναφορά στο πιο πάνω μυθολογικό υπόβαθρο των σχέσεων της Κω με την Θεσσαλία βρίσκουμε στον Ηρώνδα (μίμος II, στ.95-98), που αναφέρεται στο νησί  με την ακόλουθη φράση σε μετάφραση: «Τώρα να δείξετε τη δύναμη της Κω και του Μέροπα, και ποιά δόξα είχε ο Θεσσαλός και ο Ηρακλής και γιατί ήρθε εδώ ο Ασκληπιός από την Τρίκκη και για ποιο λόγο γέννησε εδώ η Φοίβη τη Λητώ».  Οι απόγονοι του Ασκληπιού, οι ιερείς που ασκούσαν ως διάδοχοί του και την ιατρική, ονομάστηκαν «Ασκληπιάδες» και ειδικά ο Ιπποκράτης, γόνος Ασκληπιάδων ιερέων της Κω, θεωρείται απ’ ευθείας απόγονος του Ασκληπιού από τον πατέρα και απ’ ευθείας απόγονος του Ηρακλή από την μητέρα, όπως μαρτυρούν κυρίως οι βιογράφοι του Σωρανός ο Εφέσιος (2ος αι. μ. Χ.) και Ιωάννης Τζέτζης (12ος αι.).Αλλά και στα ίδια τα έργα της Ιπποκρατικής Συλλογής και μάλιστα στις ποικίλες «Επιστολές» γίνεται ευρύτατη υπόμνηση στην καταγωγή του Ιπποκράτη από τον Ασκληπιό. Απτή απόδειξη της σχέσης του Ιπποκράτη με τον Ασκληπιό μαρτυρεί στις μέρες μας και το περίφημο μωσαϊκό της άφιξης του Ασκληπιού στο νησί, όπου τον υποδέχεται λευκοντυμένος ο Ιπποκράτης καθήμενος επί βράχου κι ένας Κώος, μωσαϊκό που εκτίθεται στο περιστύλιο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Κω.Απ’ όλα τα παραπάνω διαπιστώνεται απερίφραστα ο γενεαλογικός σύνδεσμος του Ιπποκράτη με την Θεσσαλία, που επισφραγίζεται τελικά και με τον θάνατό του στην ίδια περιοχή. Στην αρχαιότητα, λοιπόν, ανάγεται αυτή η ξεχωριστή φιλία και συγγένεια της Κω με την Θεσσαλία, που ολοκληρώθηκε επιτέλους με την πρόσφατη αδελφοποίηση των δυο Δήμων, της Λάρισας και της Κω.  ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΒασίλη Χατζηβασιλείου, Ιστορία της νήσου Κω, 1990, σελ. 82 σημ.72,86-87,129.Του ιδίου: History of the island of Kos, 2015,σελ.86 σημ. 72, 89, 93-94,132.Του ιδίου: Η τελευτή του Ιπποκράτη στη Θεσσαλία. Σχέσεις Κώων & Θεσσαλών, στα «Κωακά», τόμος Ε΄, Αθήνα 1995, σελ.110-117.

  • 07 Νοεμβρίου 2022
  • 0 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ