Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Τα παράπονα των επιχειρηματιών της φετινής σαιζόν, από την πληθώρα των τουριστών

22/09/2022
18 Εμφανίσεις
0 Σχόλια


Πολλά τα παράπονα που συγκεντρώσαμε εφέτος για τους επισκέπτες του νησιού μας. Τα ίδια παράπονα ακούγονται στην Ιταλία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία, όπου οι άνθρωποι έχουν αγανακτήσει, με την επέλαση των Βορείων και ‘αγρίων’.

Τώρα με τις κάμερες ασφαλείας, σε Ξενοδοχεία και καταστήματα, όλα καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια.

Γιατί ο πελάτης μπορεί να έχει πάντα δίκιο, αλλά υπάρχει και το δίκιο των σκληρά εργαζομένων. Σαν φιλήσυχοι και φιλόξενοι, εργαζόμενοι κάτοικοι του πανέμορφου νησιού μας ανεχθήκαμε πολλά και καθημερινά ανεχόμαστε περισσότερα, από τους περιηγητές κάθε είδους φυλής και κουλτούρας.

Εκτός από την παρουσία των τουριστικών τραινακιών, που παρακωλύουν την κυκλοφορία, κάνοντας τους δρόμους ασφυκτικά μπλοκαρισμένους, έχουμε και τα κάθε είδους ενοικιαζόμενα μεγάλα και μικρά οχήματα, όπως “γουρούνες”, “μπάγκι” κλπ, που συνεχώς προκαλούν ατυχήματα και εμφράγματα στους δρόμους. Είναι πολλά τα προβλήματα και από τους στενούς ποδηλατοδρόμους, που θέτουν σε κίνδυνο πεζούς, ποδηλάτες και μικρά παιδιά, αφού οι ποδηλάτες τρέχουν πολύ και μάλιστα απρόσεκτα σε διαβάσεις και διασταυρώσεις δρόμων, ιδίως κάτω από την γέφυρα της Λεωφόρου των Φοινίκων. Επίσης οι ποδηλάτες, ξεπετιούνται από παντού, παραβιάζουν τους μονόδρομους, δεν σέβονται τον κόκκινο σηματοδότη, τα ‘stop’ και γενικά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Το ίδιο κάνουν, μερικοί απρόσεκτοι νέοι και με τα διαθέσιμα πατίνια. Έτσι έχουμε ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο με ποδήλατα, μηχανάκια, λεωφορεία τουριστικά και αστικά, ταξί και ιδιωτικά οχήματα, σε μια στενάχωρη νησιώτικη πόλη.

Όσο για τους φωτεινούς σηματοδότες, τους ρυθμιστές της κυκλοφορίας, αυτοί λειτουργούν όποτε ‘θέλουν’.

Από τα καταστήματα, συγκεντρώσαμε τα παρακάτω παράπονα.

Οι τουρίστες όταν μπαίνουν στα εποχιακά μαγαζιά, που έχουν κύκλο εργασιών πέντε μήνες και πληρώνουν μεγάλη φορολογία, θεωρούν τους καταστηματάρχες και τους υπαλλήλους δούλους τους.

Σαφέστερα, κρατούν το κινητό τηλέφωνο και φωτογραφίζουν τις τιμές των αγαθών και αναψυκτικών, μήπως και πετύχουν αλλού κανένα πεντάλεπτο φθηνότερα. Αυτή την προσβλητική συμπεριφορά, την έχουν κάνει συνήθεια.

Ζητούν έκπτωση και παζάρια, λες και βρίσκονται στην Ανατολίτικη λαϊκή αγορά του “Αχαλίλη” και όχι σε τουριστικά εποχιακά μαγαζιά. Πολλοί από αυτούς δεν έχουν την οικονομική άνεση να ψωνίσουν, αφού έρχονται με τουριστικά κουπόνια και κρατικές επιδοτήσεις, για αυτό και μοιράζονται ένα αναψυκτικό ή ένα νερό, δυο -τρία άτομα.

Αφού ανακατέψουν τα ράφια, παρατάνε ευαίσθητα προϊόντα, όπως σαλάμια, βούτυρα, τυριά, παγωτά, όπου θέλουν εκτός των ψυγείων, αν διαπιστώσουν ότι δεν τους φθάνουν τα χρήματα. Μερικές φορές δε, τρώνε κρυφά τα κρουασάν και τις σοκολάτες και αφήνουν τα άδεια χαρτιά στο ράφι. Είναι αγενείς και δεν ζητάνε ποτέ ένα προϊόν που δεν το βλέπουν και μετά απαιτούν, γιατί δεν το βρήκαν. Όταν προσφερθεί ο υπάλληλος να τους βοηθήσει, δεν του δίνουν σημασία, τον στραβοκοιτάζουν και φέρονται ενοχλημένοι, επιθετικοί και απρεπείς.

Χρησιμοποιούν την τουαλέτα, όσων καταστημάτων τους την διαθέτουν και μετά την αφήνουν σε βρώμικη και άθλια κατάσταση.

Κλέβουν τα αντηλιακά και βάζουν στη θέση τους, τα δικά τους άδεια μπουκάλια, ή αντικαθιστούν τα παλιά γυαλιά τους με κλεμμένα καινούργια.

Επίσης κλέβουν μαζί με αναπτήρες και μικροαντικείμενα, τους χάρτες, τα περιοδικά και τις εφημερίδες και όταν ο υπάλληλος τους ρωτήσει αν τα πλήρωσαν, ισχυρίζονται ότι τα είχαν πάρει από άλλο διπλανό κατάστημα.

Φέρονται με απρέπεια στα καταστήματα, εκδηλώνοντας ζωώδεις και επαίσχυντες, ανάρμοστες συμπεριφορές. Στο ταμείο καπνίζουν παρά τις συστάσεις του καταστηματάρχη, βήχουν φταρνίζονται, φτύνουν και ‘αερίζονται’ με περισσή απρέπεια. Δεν δέχονται να καταβάλουν το τίμημα της πλαστικής σακούλας, αν και ο καταστηματάρχης τους λέει πως αυτό αποδίδεται στο Κράτος και είναι οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης λόγω της θανατηφόρας, Παγκόσμιας Πανδημίας, πολλοί δεν τηρούσαν τα μετρά προστασίας, όπως μάσκες, απολυμαντικό, σειρά προτεραιότητας και αναμονής. Νευριάζουν όταν αποδειχθεί ότι η πιστωτική τους κάρτα είναι άδεια, την οποία επιχειρούν με πονηριά να περάσουν. Επίσης προσπαθούν να πληρώσουν με χαρτονομίσματα αμφιβόλου προέλευσης, πλαστά ή κάλπικα κέρματα.

Αν δεν τους επιστρέψουν πίσω ένα σωσίβιο που οι ίδιοι κρατούσαν τόσες μέρες και το τρύπησαν ή ένα άλλο αγαθό, που το φέρνουν μετά από πολλές ημέρες, αρχίζουν να βρίζουν στη γλώσσα τους.

Πολλές φορές δεν κρατάνε την σειρά προτεραιότητας στο ταμείο, φορτώνουν τον πάγκο με διάφορα ψώνια και μπερδεύουν τους υπόλοιπους πελάτες και τον ταμία. Πετάνε σε δρόμους, σε αυλές, σε πάρκα, σε μαγαζιά και σε ανοιχτούς χώρους, από αποτσίγαρα, μέχρι άδεια μπουκάλια νερού, μπύρας, κουτιά αναψυκτικών  και πλήθος πλαστικών, χωρίς να χρησιμοποιούν τους ανάλογους κάδους απορριμμάτων, που βρίσκονται παντού. Την ίδια συμπεριφορά έχουν και στην παραλία, αφήνοντας μικρούς σκουπιδότοπους. Όταν μεθύσουν φέρονται σαν ζώα, αφοδεύουν παντού, κάνουν εξαγωγές εμετού όπου βρουν, και κάνουν μεγάλη φασαρία με φωνές και καυγάδες, τις ώρες κοινής ησυχίας. Επίσης, δεν σέβονται στον χώρο της πισίνας και τους άλλους λουόμενους τουρίστες.

Όσο για την εμφάνιση, είναι σαν να βγήκαν από τις πρωτόγονες φυλές του Αμαζονίου. Φορτωμένοι με τρομακτικά τατουάζ, κατατρυπημένοι παντού, μερικοί βυθισμένοι στις ‘ουσίες και στα οινοπνεύματα’, κυκλοφορούν αλλοπρόσαλλοι, πολύ βρώμικοι και κακοντυμένοι. Ελάχιστοι είναι αυτοί που προσέχουν την συμπεριφορά και την εμφάνιση τους.

Στα Ξενοδοχεία και στα Ενοικιαζόμενα δωμάτια, στρώνουν τα σεντόνια κάτω και τα λερώνουν, πετάνε πλήθος σκουπίδια, χάπια, βρώμικα εσώρουχα, και χρησιμοποιημένα προφυλακτικά, κάτω από τα κρεβάτια, αντί να τα ρίχνουν στην τουαλέτα, αδιαφορώντας για τον κόπο που καθημερινά κάνουν οι καθαρίστριες, για να τους παραδώσουν πεντακάθαρα και τακτοποιημένα τα δωμάτια. Άραγε στο σπίτι τους έτσι συμπεριφέρονται;

Αυτά λοιπόν είναι μερικά από τα παράπονα και σε γενικές γραμμές αυτό είναι το προφίλ των Ευρωπαίων και άλλων τουριστών, μέσα από τα παράπονα που συγκεντρώσαμε, των καταστηματαρχών και των Ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Αψευδείς μάρτυρες, οι κάμερες ασφαλείας. Αλλά και από τους φίλους οδηγούς Λεωφορείων και Ταξί, ακούσαμε πολλά παράπονα, ιδίως σε θέματα κυκλοφορίας, συμπεριφοράς, καθαριότητας, εμφάνισης και χειρισμού σκουπιδιών.

Τα συμπεράσματα δικά σας. Πολιτισμένος δεν λέγεσαι επειδή με λιγοστά χρήματα, πήρες το φθηνό Αεροπορικό εισιτήριο, έκλεισες ένα οικονομικό δωμάτιο σε “all inclusive” Ξενοδοχείο και ουσιαστικά άφραγκος, παριστάνεις τον τουρίστα. Αλλά γιατί έχεις πολιτισμένη, ευπρεπή και ανθρώπινη συμπεριφορά. Γιατί είσαι ευπαρουσίαστος και ευγενικός, εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή ή άλλη χώρα σου, από όπου και αν προέρχεσαι και κυρίως σέβεσαι την φιλόξενη χώρα που επισκέπτεσαι.

Βέβαια υπάρχουν και οι λαμπρές εξαιρέσεις πολιτισμένων τουριστών, με αξιοπρέπεια και με σωστή τουριστική συμπεριφορά και συνείδηση.

Εμείς να πούμε ως επίλογο ‘και τα καλά δεχόμενα και τα κακά, ‘ουδέν καλόν αμιγές κακού’ (όπως έλεγαν και οι Αρχαίοι Έλληνες, σοφοί πρόγονοί μας.) Ο Τουρισμός είναι μια ‘δουλειά,’ που από αυτήν ζει σχεδόν όλο το νησί και αποτελεί την ναυαρχίδα, της Τοπικής και Εθνικής οικονομίας μας.

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ