Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΤΟΠΙΚΑ

Η Λέσχη Ελλήνων Καταδρομέων Νήσου Κω εκφράζει τις πιο θερμές και ειλικρινείς ευχαριστίες της στον κ. Κυριάκο Ψαρομπά και την εταιρεία ARGO για την πολύτιμη προσφορά καυσίμων, η οποία ενισχύει ουσιαστικά το έργο μας στη δασοπροστασία του νησιού της Κω.Η έμπρακτη στήριξή σας αποτελεί παράδειγμα κοινωνικής ευθύνης και αποδεικνύει ότι, όταν οι τοπικές επιχειρήσεις και οι εθελοντές ενώνουν τις δυνάμεις τους, μπορούμε να προστατεύσουμε αποτελεσματικότερα τον φυσικό πλούτο και την ασφάλεια του τόπου μας.Σας ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη και τη συμπαράστασή σας. Ευχόμαστε η προσφορά σας να βρει μιμητές και να συνεχίσουμε όλοι μαζί, με συνεργασία και αλληλεγγύη, να στεκόμαστε δίπλα στην κοινωνία και στο περιβάλλον.Με εκτίμηση,Το Δ.Σ της Λ.Ε.Κ ΚΩ
  • 26 Ιουνίου 2026
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3

Όπως αποκαλύψαμε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας, τις τελευταίες ημέρες, έχει ξεκινήσει μέσω των πλοίων της ΑΝΕΜ, η μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο προς τον ΧΥΤΑ Κω, μια εξέλιξη που έχει προκαλέσει συζητήσεις και ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθείται.Επειδή το θέμα προέκυψε σε ημέρα έκδοσης, δυστυχώς δεν είχαμε το απαραίτητο χρονικό περιθώριο, ούτε να αναλύσουμε περαιτέρω το θέμα, αλλά ούτε και να περιμένουμε πότε θα είναι διαθέσιμοι για δηλώσεις, όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι, ένας από τους οποίους ήταν και ο Διευθυντής του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου κ. Χρήστος Γαμβρούδης. Μέσα στην εβδομάδα που πέρασε ωστόσο, ο χρόνος μας έδωσε την δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή μαζί του και θέτοντάς του γραπτώς συγκεκριμένα ερωτήματα, μας κατέστησε σαφές ότι ο ΧΥΤΑ Κω αδειοδοτήθηκε στις αρχές Ιουνίου, οπότε και ξεκίνησαν τα δρομολόγια μεταφοράς απορριμμάτων από την Κάλυμνο προς την Κω.Ο κ. Γαμβρούδης υπογράμμισε επίσης ότι η διαδικασία πραγματοποιείται απολύτως νόμιμα και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες υγειονομικές και περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Ερωτηθείς, ωστόσο, για ποιο λόγο δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση των Δήμων Κω και Καλυμνίων πριν από την έναρξη των μεταφορών, απάντησε ότι δεν πρόκειται για μια αιφνιδιαστική απόφαση, αλλά για μια διαδικασία που είχε δρομολογηθεί και ήταν γνωστή εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα.Αναλυτικά η μίνι συνέντευξή μας με τον κ. Γαμβρούδη:- Κύριε Γαμβρούδη, παρακολουθήσαμε τις προηγούμενες ημέρες, απορριμματοφόρα – κοντέινερ από την Κάλυμνο να έρχονται με το πλοίο της ΑΝΕΜ μέσω Μαστιχαρίου και να εναποθέτουν απορρίμματα στον ΧΥΤΑ της Κω. Έχει βγει η άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ Κω;Ναι. Ο ΧΥΤΑ Κω διαθέτει εν ισχύ άδεια λειτουργίας από την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, καθώς μιλάμε για μια εγκατάσταση που για μια δεκαετία λειτουργούσε χωρίς άδεια λειτουργίας.- Πότε ξεκίνησαν τα δρομολόγια μεταφοράς των σκουπιδιών; Οι μεταφορές ξεκίνησαν άμεσα μετά την έκδοση της άδειας λειτουργίας και πραγματοποιούνται στο πλαίσιο αποφάσεων, ενεργής σύμβασης, με οργανωμένο επιχειρησιακό σχεδιασμό και συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.- Με ποια συχνότητα γίνονται και τι ποσότητες μεταφέρονται; Η συχνότητα καθορίζεται από τις επιχειρησιακές ανάγκες και τον σχεδιασμό της σύμβασης. Σε κάθε περίπτωση, για τη συγκεκριμένη μεταβατική φάση (έως την ολοκλήρωση των μόνιμων υποδομών), οι ποσότητες περιγράφονται και προβλέπονται ρητά στην εν ισχύ περιβαλλοντική αδειοδότηση της εγκατάστασης, η οποία θέτει συγκεκριμένα ανώτατα όρια και όρους λειτουργίας.- Είναι νόμιμη η διαδικασία, αφού εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγήτου Δήμου Κω; Ναι είναι απολύτως νόμιμη. Υπάρχει ενεργή σύμβαση, όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις, αδειοδοτήσεις και καμία δικαστική απόφαση που να αναστέλλει την εκτέλεσή της.- Γιατί δεν είχαν ενημερωθεί για την μεταφορά, τόσο ο Δήμαρχος Κω, όσο και ο Αντιδήμαρχος Καλυμνίων κ. Τρικοίλης, οι οποίοι μας δήλωσαν άγνοια όταν τους ρωτήσαμε σχετικά;Πρόκειται για μια διαδικασία που συζητείται και εξελίσσεται εδώ και πολλούς μήνες, μέσα από θεσμικές και δημόσιες διαδικασίες, διαγωνισμούς, αποφάσεις οργάνων και συμβάσεις. Δεν πρόκειται για κάτι που αποφασίστηκε αιφνιδιαστικά.- Τηρούνται οι υγειονομικές προδιαγραφές για την μεταφορά των σκουπιδιών (γιατί στις φωτογραφίες, στο πίσω και κάτω μέρος του απορριμματοφόρου φαίνονται κάποια σημάδια, σαν από υγρά που έτρεξαν); Τα συγκεκριμένα ειδικά όπως φαίνεται οχήματα σφραγίζουν το “περιεχόμενο” μέσα ή ενδέχεται να υπάρχουν “διαρροές” κατά την κίνησή τους;Τηρούνται απολύτως οι υγειονομικές προδιαγραφές. Η μεταφορά γίνεται με ειδικό σύγχρονο εξοπλισμό και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές τόσο για την χερσαία όσο και για την θαλάσσια μεταφορά.Μέχρι σήμερα η πραγματικότητα δεν έχει επιβεβαιώσει καμία από τις ανακρίβειες που διατυπώθηκαν περί διαρροών κατά τη μεταφορά.Χρησιμοποιείται ειδικός, σύγχρονος κλειστός εξοπλισμός μεταφοράς, για τον οποίο τηρούνται αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί, σχεδιασμένος ακριβώς για την ασφαλή μεταφορά απορριμμάτων τόσο οδικώς όσο και ακτοπλοϊκά.  ..........................................* Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Κω παρά το ότι ήταν κάθετα αντίθετος με την μεταφορά των απορριμμάτων από την Κάλυμνο στον ΧΥΤΑ Κω, για το οποίο μάλιστα προσέφυγε και στο ΣτΕ, επτά ημέρες μετά το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας, δεν έχει δώσει ακόμα επίσημη απάντηση, ούτε έχει βγάλει κάποιο σχετικό δελτίο τύπου.Εμείς ως οφείλαμε, κάναμε με διάφορους τρόπους την προσπάθεια να επικοινωνήσουμε με τον Δήμαρχο Κω για να μας κάνει μία δήλωση σχετικά με το θέμα και εάν θα αντιδράσει με κάποιο τρόπο, όμως άφαντος ο κ. Νικηταράς.Έχουμε και λέμε λοιπόν... Αρχικά, για μέρες πηγαινοέρχονταν τα απορριμματοφόρα μέσω της ΑΝΕΜ (που θυμίζουμε ότι είναι μεγαλομέτοχος ο Δήμος Κω), διέσχιζαν (στην αρχή) όλη την Κω, (διότι ήταν κλειστό το λιμάνι του Μαστιχαριού) για να πάνε μέχρι τον ΧΥΤΑ Κω και κανένας από τον Δήμο δεν πήρε χαμπάρι τίποτα, ενώ αφότου αποκαλύψαμε με κάθε λεπτομέρεια ότι αυτό συμβαίνει, σφυρίζουν για μέρες αδιάφορα... Είναι τελικά αδιαφορία όλο αυτό ή μήπως σιωπή εν συνειδήσει; (δεν ξέρουμε πιο από τα δύο είναι χειρότερο).Και καθώς δεν έχουμε επίσημη δήλωση του Δημάρχου για το θέμα, αναγκαστικά θα ανατρέξουμε σε μια παλαιότερη του και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2024, όπου σε συνέντευξη που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: “θα βρεθώ μαζί με τους συμπολίτες μου εκεί που πρέπει και όχι στα μετόπισθεν”.Αγαπητοί μας συμπολίτες... Μάταια κοιτάτε γύρω σας! Αν ψάχνετε για απαντήσεις σχετικά με το θέμα, παρακαλούμε πολύ μεταβείτε στα... "μετόπισθεν"!(Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση του "ΒτΚ" στις 23/6)
  • 26 Ιουνίου 2026
  • 1 Σχόλια

  • ΤΟΠΙΚΑ

Μετά την επιστολή Μαύρου, απαντά ο δήμαρχος για τα απορρίμματα-Προαναγγέλλει ειδική συνεδρίαση παρουσία του Γιώργου ΧατζημάρκουΝέα διάσταση λαμβάνει η δημόσια συζήτηση γύρω από το μείζον ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Κάλυμνο, μετά την επιστολή του επικεφαλής της παράταξης « Η Κάλυμνος Αλλάζει», Γιώργου Μαύρου προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρη Μαραγκό, με την οποία ζητούσε τη σύγκληση ειδικής συνεδρίασης για την πλήρη ενημέρωση του Σώματος και της τοπικής κοινωνίας σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα.Στην παρέμβασή του, ο κ. Μαύρος είχε επισημάνει την ανάγκη άμεσης και επίσημης ενημέρωσης για ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τους πολίτες, εκφράζοντας προβληματισμό για την έλλειψη πληροφόρησης και δημόσιου διαλόγου το προηγούμενο διάστημα. Σήμερα, η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος Καλυμνίων Γιάννης Μαστροκούκος απαντούν με δελτίο Τύπου, υποστηρίζοντας ότι ουδέποτε υπήρξε πρόθεση αποφυγής της συζήτησης και γνωστοποιώντας ότι επίκειται ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και προέδρου του ΦοΔΣΑ Γιώργου Χατζημάρκου, προκειμένου να παρουσιαστούν οι μέχρι σήμερα ενέργειες και ο σχεδιασμός για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.Ακολουθεί το πλήρες δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής: Κύριε Μαύρο,Η Δημοτική Αρχή αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη σοβαρότητα κάθε πρωτοβουλία που αφορά την ενημέρωση, τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων γύρω από τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την Κάλυμνο.Πιστεύουμε βαθιά ότι το Δημοτικό Συμβούλιο αποτελεί τον κορυφαίο θεσμικό χώρο δημοκρατικού διαλόγου, συνεργασίας, λογοδοσίας και σύνθεσης προτάσεων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό, όχι μόνο δεν αποφεύγουμε τη συγκεκριμένη συνεδρίαση, αλλά επιθυμούμε και εμείς την πραγματοποίησή της.Από την πρώτη ημέρα ανάληψης της διοίκησης του Δήμου, η Δημοτική Αρχή εργάζεται μεθοδικά και αδιάκοπα για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που ταλαιπωρεί την Κάλυμνο εδώ και πολλά χρόνια. Στο διάστημα αυτό έχουν ήδη δρομολογηθεί σημαντικές εξελίξεις τόσο για τη μεταβατική όσο και για τη μόνιμη διαχείριση των απορριμμάτων, με μοναδικό γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και του συμφέροντος του νησιού.Στο πλαίσιο αυτό, η ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Η ημερομηνία της συνδέεται με την επιθυμία του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και Προέδρου του ΦοΔΣΑ, κ. Γιώργου Χατζημάρκου, να παραστεί προσωπικά, προκειμένου να ενημερώσει το Σώμα για τις τελευταίες εξελίξεις και τον συνολικό σχεδιασμό γύρω από τη διαχείριση των απορριμμάτων. Για τον λόγο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη ο απαραίτητος συντονισμός, ώστε να οριστεί άμεσα η ημερομηνία της συνεδρίασης.Είμαστε βέβαιοι ότι η παρουσία του Περιφερειάρχη, υπό τη διπλή του ιδιότητα ως Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και Προέδρου του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, θα συμβάλει ουσιαστικά στην πληρέστερη ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου και της τοπικής κοινωνίας, δίνοντας τη δυνατότητα να παρουσιαστούν αναλυτικά οι ενέργειες που έχουν ήδη υλοποιηθεί, οι σημαντικές εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί, καθώς και τα επόμενα βήματα μέχρι την οριστική επίλυση του ζητήματος.Η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει να πορεύεται με υπευθυνότητα, διαφάνεια και συνεργασία, γιατί πιστεύει ότι μόνο μέσα από τον θεσμικό διάλογο, τη λογοδοσία και τη συνεννόηση μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον της Καλύμνου.ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΛΚΙΤΗnews-politics.gr
  • 26 Ιουνίου 2026
  • 2 Σχόλια

Μάθε όλα τα τοπικά νέα γρήγορα και με εγκυρότητα

Αν θέλεις να μαθαίνεις αμέσως τα τελευταία νέα και τις εξελίξεις για όλα τα θέματα που συμβαίνουν ή που αφορούν άμεσα την Κω και τα γύρω νησιά, είσαι στον σωστό ιστότοπο. Οι έμπειροι δημοσιογράφοι, ρεπόρτερ και αρθρογράφοι της εφημερίδας μας ερευνούν, τρέχουν και ρωτούν για όλα τα θέματα που διαδραματίζονται στον τόπο μας και επιδρούν – είτε θετικά είτε αρνητικά – στον τρόπο διαβίωσης των πολιτών σε όλη την περιφέρεια. Ύστερα από εκτενή έρευνα, οι δημοσιογράφοι μας εμπλουτίζουν τις ψηφιακές σελίδες μας με άρθρα που διακρίνονται για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία τους. Πέρα όμως από το δημοσιογραφικό στοιχείο, η φωνή των νησιωτών γίνεται ακόμα πιο δυνατή, χάρη στους ενημερωμένους πολίτες που μοιράζονται και ανταλλάσουν απόψεις, σχολιάζοντας κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας είτε στέλνοντας τους προβληματισμούς τους σε εμάς.

ΕΞΟΔΟΣ