Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ένα σημαντικό βήμα προς την επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος που απασχολεί χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ο Ιωάννης Παππάς, βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας.Με την πρόσφατη ψήφιση του άρθρου 75 του Ν. 5261/12-12-2025, παρατείνονται ουσιαστικές πολεοδομικές και χωροταξικές προθεσμίες, δίνοντας την απαραίτητη «ανάσα» για την ομαλή προσαρμογή ιδιοκτητών και επαγγελματιών σε νέες συνθήκες.Ειδικότερα, ο βουλευτής σε δήλωσή του αναφέρει τα εξής:«Ύστερα από διαδοχικές και ουσιαστικές συναντήσεις με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου και τον υφυπουργό Νίκο Ταγαρά, ένα χρόνιο και απολύτως δίκαιο αίτημα των πολιτών, των μηχανικών και της πραγματικής οικονομίας βρίσκει τη θεσμική του απάντηση.Με το Άρθρο 75 του Ν. 5261/12-12-2025, παρατείνονται κρίσιμες πολεοδομικές και χωροταξικές προθεσμίες, δίνοντας ανάσα ασφάλειας δικαίου, χρόνο προσαρμογής και ρεαλιστικές λύσεις σε χιλιάδες ιδιοκτήτες, επαγγελματίες και επενδύσεις που είχαν εγκλωβιστεί σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα.Δεν πρόκειται για μια τυπική παράταση.Πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική επιλογή που σέβεται:-την ιδιοκτησία-τη νομιμότητα-τον ρόλο του μηχανικού-την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου.Ευχαριστώ τον φίλο και υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρο Παπασταύρου, τον υφυπουργό κ. Νίκο Ταγαρά και την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη συνεργασία και τη διάθεση να δοθούν ουσιαστικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα.»
  • 18 Δεκεμβρίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση με άμεσα ωφελούμενους όσους πήραν δάνειο σε ελβετικό φράγκο.Ο Μάνος Κόνσολας είχε προχωρήσει σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα από τον περασμένο Ιούνιο, προτείνοντας:- Την ένταξη δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο που τα δάνειά τους είναι «κόκκινα» και μη εξυπηρετούμενα στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών.- Τη μετατροπή των δανείων από ελβετικό φράγκο σε ευρώ με «κούρεμα» οφειλών, αλλά και νέα συμφωνία για το ύψος της οφειλής.Η νομοθετική ρύθμιση για το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί ουσιαστική παρέμβαση και ανάσα για χιλιάδες δανειολήπτες.Ειδικότερα:- Όσοι έχουν κάνει ρύθμιση και είναι συνεπείς στην αποπληρωμή του δανείου θα τύχουν μετατροπής του δανείου σε ευρώ, με «κούρεμα» της συναλλαγματικής ισοτιμίας από 15% έως και 50%, ανάλογα με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.Μετά τη μετατροπή, το δάνειο θα αποκτήσει σταθερό επιτόκιο για όλη τη διάρκεια αποπληρωμής, ενώ θα μπορεί να επιμηκυνθεί και η διάρκεια αποπληρωμής του δανείου.- Όσοι δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο έχουν μη εξυπηρετούμενο δάνειο, μπορούν να ενταχθούν στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών, με υποχρέωση τραπεζών και funds να αποδεχθούν τη ρύθμιση που θα καθορίσει ο Μηχανισμός και με βάση τις δυνατότητες του δανειολήπτη.Υπενθυμίζεται ότι ο Μάνος Κόνσολας στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον περασμένο Ιούνιο είχε επισημάνει το μέγεθος του προβλήματος, τονίζοντας ότι οι ελληνικές τράπεζες χορηγούσαν δάνεια σε ελβετικό φράγκο που την περίοδο πριν το 2008 είχαν χαμηλότερο επιτόκιο γεγονός που τα καθιστούσε πιο ελκυστικά από τα δάνεια σε ευρώ για τους δανειολήπτες.Η ανατίμηση, όμως, του ελβετικού φράγκου έναντι του ευρώ από το 2008, στο πεδίο των συναλλαγματικών ισοτιμιών, οδήγησε σε αδιέξοδο χιλιάδες δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο, αφού αυξήθηκε το ποσό της δόσης που έπρεπε να καταβάλουν αλλά και η οφειλή τους.
  • 18 Δεκεμβρίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βασίλη Κικίλια είχε ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντη, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, κατά την οποία τέθηκαν καίρια ζητήματα που αφορούν τη νησιωτική συνοχή, την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση και τις αναπτυξιακές ανάγκες της Δωδεκανήσου.Ο Βασίλης Α. Υψηλάντης υπογράμμισε την ανάγκη επίσπευσης και ολοκλήρωσης των διαδικασιών έγκρισης των δρομολογίων και χρηματοδότησης των ακτοπλοϊκών γραμμών δημοσίου συμφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση στις γραμμές που εξυπηρετούν τα Δωδεκάνησα. Τόνισε την ανάγκη για τη διασφάλιση της τακτικής και αξιόπιστης σύνδεσης των νησιών.Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην αναγκαιότητα καθιέρωσης σταθερού ακτοπλοϊκού δρομολογίου που θα διασυνδέει τις Κυκλάδες με τα Δωδεκάνησα, συνδέοντας παράλληλα τα τέσσερα διεθνή αεροδρόμια των δύο νησιωτικών συμπλεγμάτων:•      Μύκονος•      Σαντορίνη•      Κως•      ΡόδοςΟ Βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε ότι η συγκεκριμένη διασύνδεση, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση των μικρότερων νησιών, θα ενισχύσει τη διαπεριφερειακή συνοχή, τον τουρισμό, την κινητικότητα κατοίκων και επισκεπτών και τη συνολική αναπτυξιακή δυναμική του Νοτίου Αιγαίου.Κατά τη συνάντηση, ο Υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση των σχετικών δαπανών από τις αρμόδιες υπηρεσίες.Ειδικότερα:•      Για τους κατοίκους των νησιών, καταβάλλεται ποσό 12.273.674,92 ευρώ σε 126.984 δικαιούχους, για ακτοπλοϊκά και αεροπορικά ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν από 1 Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024.•      Για τις νησιωτικές επιχειρήσεις (1.788 συνολικά), προβλέπεται η καταβολή ποσού 9.886.614,87 ευρώ, που αφορά αιτήσεις της Β’ Φάσης επιλεξιμότητας δαπανών για τη μεταφορά εμπορευμάτων από 1 Ιουλίου 2022 έως 31 Δεκεμβρίου 2022.Ο Βασίλης Α. Υψηλάντης  επισήμανε τη σημασία του Μεταφορικού Ισοδύναμου ως δομικού εργαλείου άμβλυνσης των ανισοτήτων της νησιωτικότητας, ζητώντας τη συνέχιση και περαιτέρω ενίσχυσή του.Έμφαση ο Βουλευτής Δωδεκανήσου έδωσε,  παρουσία και του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής Μάνου Κουτουλάκη,  στην  εξεύρεση τρόπου ώστε απευθείας το Κράτος να χρηματοδοτεί τις μετακινήσεις των νησιωτών και των εμπορευμάτων με πλοία μειώνοντας έτσι άμεσα το κόστος μεταφοράς τους.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης έδειξε για την Ναυτική Εκπαίδευση και την πορεία λειτουργίας Σχολής Μηχανικών στην Α.Ε.Ν Καλύμνου.Τέλος, τέθηκε το ζήτημα του λιμανιού του Αγαθονησίου, για το οποίο ο Βουλευτής υπογράμμισε ότι η ένταξη και υλοποίησή του αποτελεί εθνική ανάγκη, τόσο για λόγους ασφάλειας και εξυπηρέτησης των κατοίκων όσον και για λόγους εθνικής παρουσίας και συνοχής στην ακριτική Ελλάδα.Ο Βασίλης Α. Υψηλάντης  σημείωσε ότι η συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας παραμένει στενή και ουσιαστική, με στόχο ισχυρές, αξιόπιστες και βιώσιμες νησιωτικές συνδέσεις, που θα στηρίζουν έμπρακτα τα Δωδεκάνησα και το σύνολο της νησιωτικής χώρας.
  • 17 Δεκεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για τα πολιτικά της χώρας

Όλες οι εξελίξεις στην πολιτική σκηνή της χώρας είναι εδώ! Πρόκειται για αμιγώς πολιτικά θέματα που εμπεριέχουν δηλώσεις ή εμφανίσεις πολιτικών προσώπων, της Κεντρικής Διοίκησης, της Αυτοδιοίκησης και της Αντιπολίτευσης, καθώς και πληροφορίες - αναλύσεις νέων αποφάσεων και μέτρων που πρόκειται να τεθούν σύντομα σε εφαρμογή.Τα πολιτικά νέα γίνονται συχνά αιτίες ρήξης και διχασμού μεταξύ πολιτών, ωστόσο «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» τηρεί τις δημοσιογραφικές αρχές με το να διερευνά όλες τις πολιτικές εξελίξεις και να τις μοιράζεται με τον κόσμο, διατυπώνοντας όλα τα γεγονότα και τα λεγόμενα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία. Ταυτόχρονα, οι πολίτες είναι ελεύθεροι να εκφράσουν – με κόσμιο πάντα τρόπο – τις απόψεις τους είτε δημοσιεύοντας τα σχόλιά τους κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας μας είτε επικοινωνώντας μαζί μας.

ΕΞΟΔΟΣ