Ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο, που αλλάζει τα δεδομένα στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας, θέτει σε εφαρμογή το υπουργείο Υγείας μέσα στο επόμενο διάστημα.
Η νέα πρωτοβουλία θα δίνει στους ασθενείς τη δυνατότητα να καταθέτουν την εμπειρία τους για την ποιότητα των υπηρεσιών που έλαβαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους, φέρνοντας τη φωνή τους στο επίκεντρο των αποφάσεων. Τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα αξιοποιούνται για τη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), με στόχο τη διαμόρφωση μιας πιο αποτελεσματικής και διαφανούς διαδικασίας παροχής φροντίδας.
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα αξιολόγησης
Κάθε ασθενής που παίρνει εξιτήριο από νοσοκομείο του ΕΣΥ θα λαμβάνει ένα SMS με έναν σύνδεσμο που θα τον καλεί να συμπληρώσει ένα σύντομο και στοχευμένο ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις καλύπτουν όλους τους βασικούς άξονες της εμπειρίας του ασθενή, συμπεριλαμβανομένων της προσβασιμότητας, της οργάνωσης και συντονισμού της φροντίδας, της ποιότητας των υπηρεσιών, της καθαριότητας, της επικοινωνίας και της στάσης του προσωπικού, καθώς και της συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων.
«Για πρώτη φορά, οι ασθενείς θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν την εμπειρία τους με άμεσο, απλό και δομημένο τρόπο. Πρόκειται για μια αυτονόητη εξέλιξη για την εποχή μας, καθώς στόχος μας είναι ένα σύστημα υγείας που ακούει και μαθαίνει από τον πολίτη», αναφέρει στο Insider η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη. Και προσθέτει:
«Σε αυτήν την πρώτη φάση, η εφαρμογή του εργαλείου επικεντρώνεται στους εσωτερικούς ασθενείς – δηλαδή όσους νοσηλεύτηκαν και έλαβαν εξιτήριο. Ωστόσο, πρόκειται για έναν δυναμικό μηχανισμό, που έχει σχεδιαστεί με στόχο την ευρύτερη εφαρμογή του: σε ειδικές κατηγορίες νοσοκομείων όπως τα παιδιατρικά, αλλά και στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), μόλις διασφαλιστεί η πλήρης επιχειρησιακή του ετοιμότητα».
Ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων
Το σύστημα θα εφαρμόζεται σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία και θα καλύπτει ολόκληρη τη διαδρομή του ασθενούς στο σύστημα υγείας, από την εισαγωγή στα Επείγοντα έως την έξοδο από τη νοσηλευτική μονάδα.
«Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα μένουν ανεκμετάλλευτα. Κάθε επίπεδο του συστήματος – από το νοσοκομείο και τις Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ), μέχρι το Υπουργείο Υγείας – θα έχει ενεργό ρόλο στην ανάλυση και αξιοποίησή τους. Τα νοσοκομεία θα μπορούν να εντοπίζουν αδυναμίες και να επανασχεδιάζουν τις διαδικασίες τους με στόχο τη βελτίωση. Οι ΥΠΕ θα αποκτούν πλήρη εικόνα για τις μονάδες ευθύνης τους, σχεδιάζοντας στοχευμένες παρεμβάσεις», επισημαίνει η κ. Βιλδιρίδη.
Το υπουργείο Υγείας θα έχει τον επιτελικό και συντονιστικό ρόλο, προκειμένου να εξασφαλίζει ότι τα αποτελέσματα οδηγούν σε ουσιαστική βελτίωση της απόδοσης του ΕΣΥ.
«Με αυτό το εργαλείο, η φωνή του πολίτη αποκτά θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο. Δεν πρόκειται απλώς για μια ακόμη έρευνα ικανοποίησης, αλλά για έναν σύγχρονο μηχανισμό ανατροφοδότησης, πάνω στον οποίο χτίζουμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο αποτελεσματικό, πιο ανθρωποκεντρικό και πιο διαφανές», τονίζει η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας.
Διαφάνεια στη διαχείριση των αποτελεσμάτων
Για την πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο, οι ασθενείς θα ταυτοποιούνται μέσω των κωδικών Taxisnet. Εντούτοις, οι απαντήσεις τους θα παραμένουν ανώνυμες, προκειμένου να μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς φόβο επιπτώσεων.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, κάθε νοσοκομείο θα έχει πρόσβαση αποκλειστικά στις δικές του αξιολογήσεις, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει στο τέλος του έτους τη δημοσίευση από το υπουργείο Υγείας μιας συνολικής έκθεσης με τις παρεμβάσεις που έγιναν βάσει των απόψεων των πολιτών.
Η πρωτοβουλία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Πηγή: insider.gr