Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Μ. Κιάρης στο "ΒτΚ": Έκλεισαν τον κύκλο τους Δύναμη Αλλαγής & Ισχυρή Κως - Αναγκαία η δημιουργία μίας νέας παράταξης

22/03/2025
1018 Εμφανίσεις
12 Σχόλια

Έναν περίπου χρόνο, μετά την ανεξαρτητοποίησή του από τη Δύναμη Αλλαγής, ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Μηνάς Κιάρης, λύνει την σιωπή του και μιλάει για όλους και για όλα.

Ο κ. Κιάρης, ο οποίος στις δύο τελευταίες εκλογικές διαδικασίες, εκλέχθηκε πρώτος σε ψήφους από την παράταξη της Μειοψηφίας, αναφέρεται στα αίτια που τον οδήγησαν στην απόφασή του αυτή, τονίζοντας ότι διαφώνησε με το μοντέλο δυαρχίας που επελέγη, εκφράζοντας την άποψή του, ότι η επιλογή επικεφαλής έπρεπε να γίνει από τη βάση, κάτι που αν είχε συμβεί, ίσως να έθετε και υποψηφιότητα για την αρχηγία.

Υπογραμμίζει ότι διατηρεί καλές προσωπικές σχέσεις, τόσο με τον κ. Γ. Κυρίτση, όσο και με τον κ. Η. Σιφάκη, ωστόσο τονίζει ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει στην παράταξη, άλλωστε θεωρεί ότι τόσο η πρώην παράταξή του, όσο και η «Ισχυρή Κως» έκλεισαν τον κύκλο τους, θεωρώντας δεδομένο και αναγκαίο την δημιουργία νέων σχημάτων, γιατί είναι πολλοί αυτοί που βλέπουν ότι υπάρχει πολιτικό κενό και χώρος για κάτι νέο.

Αποκλείει κάθε σενάριο συνεργασίας του με την Δημ. Αρχή, τονίζοντας ότι έχει τεράστιες πολιτικές διαφωνίες με τον Δήμαρχο, ενώ όσον αφορά το μέλλον του, επισημαίνει ότι δεν σκέφτεται να αποσυρθεί και έχει όρεξη για δουλειά, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να είναι υποψήφιος με κάποια νέα παράταξη, καθώς στόχος του, από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκε με τα κοινά, αποτελεί το να είναι χρήσιμος στους συμπολίτες του.

Κατηγορεί την Δημ. Αρχή για στασιμότητα και οπισθόδρομηση, αναφέροντας ότι δεν έχει να περιμένει πολλά πράγματα μέχρι το τέλος της θητείας της, πέρα από απλή διαχείριση με έντονα ρουσφετολογικά στοιχεία, μήπως και σώσει την παρτίδα.

Τονίζει ότι ο κ. Νικηταράς, ως Δήμαρχος, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του και ότι όσα μεγάλα ζητήματα κλήθηκε να διαχειριστεί, περισσότερο τα μπλόκαρε, παρά τα έβαλε σε τροχιά υλοποίησης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «με ότι ασχολείται, το καίει».

Εκφράζει την ανησυχία του για την οικονομική πορεία του Δήμου, ενώ όσον αφορά την ΔΕΥΑΚ, αναφέρει ότι εκείνος, ως Πρόεδρος της Επιχείρησης, την παρέδωσε με 6,2 εκ. ευρώ ταμείο, 17 παραπάνω υπαλλήλους και 35 εκ. ευρώ ενταγμένα έργα, ενώ σήμερα 6 χρόνια μετά, βλέπει ότι πολλά από αυτά τα έργα έχουν βαλτώσει, αναφέροντας ότι αν δεν αλλάξει πολιτική η επιχείρηση, θα βρεθεί σε "κίνδυνο" τα επόμενα χρόνια.

Για το μεταναστευτικό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πυλί, εξέφρασε και πάλι την αντίθεσή του στην δημιουργία της δομής, τονίζοντας ότι ο αγώνας πρέπει να είναι διαρκής, ώστε η Κως να βγει έξω από τον χάρτη των hot spot, επισημαίνοντας ότι κάποιοι που διαμαρτύρονταν στο Λινοπότη να μην γίνει η δομή, αργότερα κατάπιαν την γλώσσα τους.

Κλείνοντας, αναφέρεται στην στήριξη που χρειάζονται, αλλά δεν έχουν από την Δημ. Αρχή οι πολιτιστικοί Σύλλογοι, ενημερώνοντας ότι ο ΑΠΕΛΛΗΣ, το επόμενο διάστημα θα ανοίξει μία μεγάλη συζήτηση για τον πολιτισμό στο νησί μας, στο «1ο συνέδριο πολιτιστικής ανάπτυξης της νήσου Κω», που θα γίνει, ενταγμένο στις εκδηλώσεις για τα 45 χρόνια του ΑΠΕΛΛΗ.

Αναλυτικά η συνέντευξη στον Στάθη Πιτση:

- Κύριε Κιάρη, κλείνουμε σχεδόν ένα χρόνο, από τότε που ανεξαρτητοποιηθήκατε από την Δύναμη Αλλαγής, μια παράταξη που στηρίξατε και υπηρετήσατε πιστά για πολλά χρόνια. Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν σε μια τέτοια απόφαση, λίγους μόλις μήνες μετά την επανεκλογή σας ως Δημοτικός Σύμβουλος και μάλιστα με τις περισσότερους ψήφους στην παράταξη;

Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος με τιμά με την ψήφο του σε 4 συνεχές εκλογικές αναμετρήσεις και μάλιστα στις δύο τελευταίες, με εκλέγει πρώτο Σύμβουλο της Μειοψηφίας. Αυτό αυξάνει την ευθύνη μου απέναντι στον κόσμο. Ξέρετε, με τους δημότες έχω μία ιδιαίτερη σχέση που στηρίζεται όλα αυτά τα χρόνια σε 2 πράγματα, στο ότι λέω καθαρές κουβέντες και στο ότι αναλαμβάνω απέναντί τους, καθαρές δεσμεύσεις.

Την Δύναμη Αλλαγής, την υπηρέτησα πιστά για πολλά χρόνια και έδωσα ότι καλύτερο μπορούσα. Πολλές φορές μάλιστα, στις δύσκολες περιόδους, έβαλα πλάτη υπέρ του δέοντος, όπως και άλλοι συνάδελφοι βέβαια, για να υπερβεί τις δυσκολίες και να προχωρήσει.

Τον Οκτώβριο του 2024, η παράταξη βγήκε από μία βαριά εκλογική ήττα, τη δεύτερη κατά σειρά και τη βαρύτερη της ιστορίας της. Έπρεπε λοιπόν να γίνουν συγκεκριμένα πράγματα, προκειμένου να ανακάμψει το συντομότερο δυνατόν, να συσπειρώσει δυνάμεις και να μπορεί να κάνει αντιπολίτευση, γιατί αυτή την εντολή πήρε από τον κόσμο και βέβαια να μπουν οι προϋποθέσεις, ώστε να διεκδικήσει με αξιώσεις μια νέα θητεία στις εκλογές του 2028. Έπρεπε λοιπόν να γίνει απολογισμός του εκλογικού αποτελέσματος, να ληφθούν τα μηνύματα των εκλογών και συλλογικά και προσωπικά για τον καθένα, να δρομολογηθούν διαδικασίες, ώστε να καταλήξει σε νέα οργανωτική δομή, να επικαιροποιήσει πολιτικές θέσεις, να χαράξει σχέδιο αντιπολιτευτικής τακτικής και το κυριότερο, να δρομολογήσει την εκλογή επικεφαλής από τη βάση της, το οποίο για εμένα, ήταν αδιαπραγμάτευτο. Και αυτό, γιατί έπρεπε για την επιλογή του νέου επικεφαλής, να έχουν άποψη όλοι όσοι όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν μάχες για την παράταξη. Όταν κάποιος όλα αυτά τα χρόνια είναι υποψήφιος ξανά και ξανά, όταν είναι παρών σε όλα τα προσκλητήρια, δεν μπορεί να μην έχει δικαίωμα λόγου για την επόμενη ημέρα.

Αντί όλων αυτών, επελέγη το μοντέλο της δυαρχίας, δηλαδή άλλος επικεφαλής της παράταξης και άλλος επικεφαλής της δημοτικής ομάδας, ως άτυπο, προσωρινό και μεταβατικό στάδιο, με το οποίο εγώ διαφώνησα, αλλά το αποδέχτηκα.

Ξέρω, στην πολιτική ότι όποιος διαφωνεί θέτει τον εαυτό του εκτός των συλλογικών οργάνων, στα οποία συμμετέχει, όποια και αν είναι αυτά. Αποστασιοποιήθηκα στην αρχή και είδα ότι δεν υπάρχει διάθεση για όλα αυτά που σας περιέγραψα νωρίτερα ή παραπέμπονται στο διηνεκές και έτσι, συναντήθηκα με τον επικεφαλής της δημοτικής ομάδας κ. Ηλίας Σιφάκη και του ανακοίνωσα την αποχώρησή μου. Πολιτικοί λοιπόν, οι λόγοι της ανεξαρτητοποίησής μου, που είχαν να κάνουν με την οπτική γωνία που έβλεπα το μέλλον της παράταξης και δεν σχετίζονται με τίποτα προσωπικό.


- Στις διεργασίες για την επόμενη ημέρα της παράταξης, μετά το αποτυχημένο εκλογικό αποτέλεσμα, υπήρξαν πληροφορίες ότι θα ήσασταν υποψήφιος για την ηγεσία. Ισχύει αυτό και αν ναι, γιατί τελικά δεν καταθέσατε την υποψηφιότητά σας;

Χαίρομαι που το ρωτάτε γιατί ακούστηκαν πολλά εκείνη την περίοδο και οφείλω να το ξεκαθαρίσω. Εγώ ποτέ δεν κατέθεσα υποψηφιότητα για να ηγηθώ της παράταξης. Με ενδιέφερε πρωτίστως το πολιτικό πλαίσιο, μέσα από το οποίο έπρεπε να κινηθεί και μετά όλα τα άλλα. Βέβαια, αν άνοιγαν διαδικασίες εκλογής επικεφαλής από τη βάση, όπως ήταν η άποψή μου ότι έπρεπε να γίνει, εγώ θα επανατοποθετούμουν στα πράγματα, στηρίζοντας συγκεκριμένο υποψήφιο ή μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να σκεφτόμουν την κατάθεση δικής μου υποψηφιότητας. Αυτό όμως είναι πλέον παρελθόν και δεν νομίζω ότι έχει νόημα να επιμείνουμε.


- Ποια η σημερινή σας σχέση με την παράταξη και με τον επικεφαλής της κ. Ηλία Σιφάκη; Συζητήσατε μαζί του ή με τον κ. Κυρίτση, πριν καταθέσετε την ανεξαρτητοποίησή σας;

Σε προσωπικό επίπεδο, οι σχέσεις μας και με τους δύο είναι καλές. Με τον κ. Σιφάκη άλλωστε γνωριζόμαστε χρόνια, συνεργαστήκαμε άψογα μια 5ετία στη διοίκηση του Δήμου, δώσαμε μάχες. Σχετικά με την ανεξαρτητοποίησή μου, θεσμικά είχα υποχρέωση να τον ενημερώσω και αυτό έκανα. Ο κ. Κυρίτσης, γνώριζε τις αντιρρήσεις μου για την “πορεία” της παράταξης, τις οποίες ανέφερα παραπάνω, οπότε δεν είχαμε επικοινωνία σχετικά με την ανεξαρτητοποίησή μου.


- Μπορεί η Δύναμη Αλλαγής, με τη σημερινή της δομή και μορφή, να διεκδικήσει με αξιώσεις τον Δήμο, στις επόμενες εκλογές; Έχει μέλλον η παράταξη;

Έχω την αίσθηση, ότι ο ιστορικός κύκλος και των 2 μεγάλων παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου, έχει κλείσει. Τουλάχιστον, με την μορφή και την ανθρωπογεωγραφία που τις ξέρουμε μέχρι σήμερα. Αν θα καταφέρουν το επόμενο διάστημα να συσπειρώσουν δυνάμεις, η κάθε μία για λογαριασμό της, να κινητοποιήσουν τα στελέχη τους, να εντάξουν στους κόλπους τους νέα πρόσωπα, να χαράξουν πολιτική και να αποκτήσουν δυναμική τέτοια, ώστε να διεκδικήσουν τον Δήμο με αξιώσεις το 2028, είναι και για εμένα ένα ζητούμενο. Όπως ζητούμενο, είναι και το πώς θα εκφραστεί όλος αυτός ο κόσμος που αναζητά κάτι νέο και ελπιδοφόρο.


- Ποιο το πολιτικό μέλλον του Μηνά Κιάρη; Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε ξανά με την “φανέλα” της Δύναμης Αλλαγής (και υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε να συμβεί αυτό) ή το κεφάλαιο αυτό έχει κλείσει οριστικά για εσάς;

Όσοι με γνωρίζουν, ξέρουν πολύ καλά, ότι δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός. Ασχολούμαι με τα κοινά από νεαρή ηλικία και ένας ήταν ο στόχος μου όλα αυτά τα χρόνια. Να είμαι χρήσιμος. Αν υποθέσουμε ότι κάθε άνθρωπος κατά τη διάρκεια του βίου του πρέπει να ασχοληθεί μία περίοδο με τις κοινές υποθέσεις, εγώ αυτό το χρέος μου, απέναντι στην κοινωνία, θεωρώ ότι το έχω κάνει. Όλα αυτά τα χρόνια στην πολιτική, τουλάχιστον από αυτά που μου μεταφέρουν οι συνδημότες μου, μάλλον θετικό πρόσημο έχω, παρά αρνητικό. Πάντως έχω ακόμα όρεξη για δουλειά και δεν σκέφτομαι για την ώρα να αποσυρθώ. Για την περίοδο 2024-2028, η εντολή που πήρα από τον κόσμο, είναι να μείνω στο Δημοτικό Συμβούλιο και να προσπαθήσω για το καλύτερο. Γι’ αυτό και δεν παραιτήθηκα, αλλά ανεξαρτητοποιήθηκα. Το τι θα γίνει στη συνέχει εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Πάντως, για τον πυρήνα του ερωτήματός σας, όταν κάποιος αποχωρεί από μία παράταξη, δεν βάζει αστερίσκο ότι μπορεί να ξαναγυρίσει.

- Έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο να σας δούμε υποψήφιο με κάποια από τις υπόλοιπες Δημοτικές παρατάξεις ή ενδεχομένως και με κάποια νέα που θα προκύψει;

Η επόμενη περίοδος, φαίνεται ήδη, θα είναι μία περίοδος έντονων πολιτικών ζυμώσεων. Σας είπα ήδη την άποψή μου για τις 2 μεγάλες παρατάξεις. Θεωρώ δεδομένο ότι θα δημιουργηθούν νέα σχήματα για τις εκλογές του 2028, γιατί προφανώς είναι πολλοί αυτοί που βλέπουν ότι υπάρχει πολιτικό κενό και χώρος για κάτι νέο.

Αν υπάρξει νέα αυτοδιοικητική πρόταση από ανθρώπους που γνωρίζω ή μπορώ να συνεργαστώ, δεν το αποκλείω να είμαι υποψήφιος. Για μένα το κρίσιμο, είναι να δημιουργηθεί ένας πυρήνας ανθρώπων που γνωρίζουν από αυτοδιοίκηση και προσανατολίζονται στο να δραστηριοποιηθούν. Το ζητούμενο για μένα, είναι να επιστρέψει η πολιτική στο προσκήνιο που πραγματικά λείπει από την Κω τα τελευταία χρόνια. Σε αυτήν την περίπτωση θα τοποθετηθώ στα πράγματα, με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.


- Βλέπουμε ότι μετά από αρκετά χρόνια, οι Δημοτικές παρατάξεις που έλαβαν μέρος στις εκλογές ήταν μόλις 3. Έχετε κάποια ερμηνεία για το ότι εμφανίζεται μειωμένο το ενδιαφέρον για την διεκδίκηση του δημαρχιακού θώκου;

Δεν συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχει μειωμένο ενδιαφέρον. Ο εκλογικός νόμος με τον οποίο διεξήχθησαν οι προηγούμενες εκλογές και εννοώ τον αριθμό των υποψηφίων που απαιτούνταν για την κάθοδο στις εκλογές, δεν έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν και άλλα σχήματα. Αν το πλαίσιο ήταν πιο ευέλικτο, θα βλέπαμε περισσότερους διεκδικητές. Μου δίνετε όμως την ευκαιρία να πω ότι δεν είναι μόνο ο εκλογικός νόμος το ζητούμενο. Αυτό είναι το μόνο που απασχολεί όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά γι’ αυτό η αυτοδιοίκηση έφτασε εδώ που έφτασε. Πιστεύω ότι για να αποκτήσει κύρος η αυτοδιοίκηση και να έρθει πιο κοντά στον δημότη, πρέπει να γίνουν σοβαρές διαρθρωτικές αλλαγές που έχουν να κάνουν με την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ, την κατανομή πόρων, την εκχώρηση αρμοδιοτήτων μέσα από ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία τους. Μόνο έτσι ο δημότης θα αποκτήσει ενδιαφέρον για τα δημοτικά πράγματα και βέβαια, θα υπάρξει και ενδιαφέρον για την διεκδίκηση του δημαρχιακού θώκου.


- Πιστεύετε ότι υπάρχει χώρος για την δημιουργία μίας νέας παράταξης;

Σαφέστατα ναι. Το τέλμα στο οποίο έχει οδηγήσει τα πράγματα η Δημ. Αρχή και η δυσαρέσκεια την οποία συγκεντρώνει, η τοξικότητα του δημοσίου βίου των τελευταίων μηνών, που είναι ντροπή για την αυτοδιοίκηση και εννοώ την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο Βαθμών αυτοδιοίκησης, έχει οδηγήσει τον κόσμο να αισθάνεται απογοήτευση και να αναζητά κάτι νέο και υγιές. Τώρα αν θα εκφραστεί όλη αυτή η δυσαρέσκεια μέσα από μία νέα παράταξη ή όχι, μένει να το δούμε τους υπόλοιπους μήνες. Πάντως είναι σαφές για μένα και αναγκαιότητα θα έλεγα, να υπάρξει μία νέα αυτοδιοικητική πρόταση που να συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά που σας είπα πριν.


- Πώς κρίνετε το έργο της Δημοτικής Αρχής; Πού τα έχει πάει καλά και πού όχι;

Δύο λέξεις χαρακτηρίζουν κατά την άποψή μου την πορεία της Δημ. Αρχής, στασιμότητα και οπισθοδρόμηση. Θα περίμενε κανείς διανύοντας τον 6ο χρόνο θητείας της, να έχει βρει τον βηματισμό της και να παράγει έργο σε όλους τους τομείς. Αυτό που βλέπουμε είναι παντού στασιμότητα, βαλτωμένα έργα παντού, εργολάβοι που λύουν τις συμβάσεις και μένουν έργα χωρίς ανάδοχο, παράδειγμα το 3ο Δημ. Σχολείο Κω και τα ασφαλτικά στην Κέφαλο, έργα ανολοκλήρωτα όπως τα ασφαλτικά στο Πυλί, στον κεντρικό δρόμο, που έμειναν 300 μέτρα πριν τελειώσουν, ξεσηκωμός στη σχολική κοινότητα γιατί δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα αναλώσιμα, προβλήματα με τη διαχείριση των απορριμμάτων και βέβαια σε επίπεδο μελετών, ώστε να πει κανείς ότι κάτι θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα, απέραντη έρημος.

Υπάρχει λοιπόν πρόβλημα γενικευμένο σε όλους τους τομείς. Αν συνυπολογίσει κανείς και τα προβλήματα συντονισμού που έχει και είναι περισσότερο από εμφανή, δύσκολα θα βρει μία νότα αισιοδοξίας. Το λέω ευθέως, δεν έχω να περιμένω πολλά πράγματα μέχρι το τέλος της θητείας της. Απλή διαχείριση θα κάνει με έντονα ρουσφετολογικά στοιχεία, μήπως σώσει την παρτίδα. Προγραμματισμός, μελέτες, αναπτυξιακή προοπτική, αποτελούν γι’ αυτήν άγνωστες λέξεις.


- Θεωρείτε ότι ο κ. Θεοδόσης Νικηταράς τα “καταφέρνει” στο ρόλο του Δημάρχου;

Ο κ. Νικηταράς είναι ήδη 6 χρόνια Δήμαρχος. Λάθη και παραλείψεις έπρεπε να είχαν εντοπιστεί και να διορθωθούν. Αντί αυτού, τον πρώτο χρόνο της νέας Δημοτικής περιόδου, τα πάει ακόμα χειρότερα. Φαίνεται ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του και αυτό έχει τις αιτίες του. Καταρχήν, έχει υιοθετήσει ένα μοντέλο διοίκησης με 9 Αντιδημάρχους και μία Γενική Γραμματέα, στην οποία έχει εκχωρήσει το σύνολο σχεδόν των αρμοδιοτήτων του. Υπάρχουν Διευθύνσεις στο Δήμο που έχουν δύο πολιτικούς προϊστάμενους και βέβαια, αντί να αυξάνουν το βήμα τους, οπισθοδρομούν. Στα μεγάλα ζητήματα με τα οποία έχει ασχοληθεί, μάλλον τα μπλοκάρισε, παρά τα έβαλε σε τροχιά υλοποίησης. Η ρήση των συμπολιτών μας, ότι με ότι ασχολείται το καίει, δεν είναι καθόλου τυχαία. Η αδυναμία του να συντονίσει την Δημοτική του ομάδα, είναι περισσότερο από εμφανής. Τα αποτελέσματα, στασιμότητα και οπισθοδρόμηση σε όλους τους τομείς.


- Σε περίπτωση που ο Δήμαρχος σας ανέθετε έναν αναβαθμισμένο ρόλο (π.χ. την Προεδρία κάποιας επιχείρησης), χωρίς αυτό να σημαίνει και την προσχώρησή σας στην παράταξή του, θα το “σκεφτόσασταν”;

Καλά κάνετε και το ρωτάτε, γιατί όταν ανεξαρτητοποιήθηκα, πολλοί ήταν αυτοί που το σκέφτηκαν. Δεν με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Με τον κ. Νικηταρά έχουμε πολλές και σαφείς πολιτικές διαφορές. Ανάληψη θέσης ευθύνης, σημαίνει αυτόματα αποδοχή της λειτουργίας της Δημ. Αρχής και ταύτιση μαζί της. Εγώ πήρα εντολή για αντιπολίτευση και έλεγχο στο έργο της Δημ. Αρχής και όχι εντολή συμπόρευσης. Θεωρώ ότι έχουμε μία κάκιστη Δημ. Αρχή που πρέπει να φύγει, ως εκ τούτου, δεν υπάρχει ενδεχόμενο συμπόρευσης.


- Έχετε κάνει αρκετές αναφορές στο Δημ. Σ/λιο για την οικονομική κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος. Είναι στα αλήθεια τόσο κακή η κατάσταση; Έχετε κάποια στοιχεία που να πιστοποιούν τους ισχυρισμούς σας;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια, η περικοπή των ενισχύσεων των Δήμων από το Κράτος, έχει φέρει πολλούς Δήμους σε δύσκολη θέση. Ταυτόχρονα, η επιπλέον επιβάρυνση και του δικού μας δήμου με 3.5 εκ. ευρώ ετησίως, για το τέλος ταφής απορριμμάτων, δυσχεραίνει κατά πολύ την οικονομική διαχείριση. Επιπλέον, ο μεγάλος αριθμός των απ’ ευθείας αναθέσεων αλλά και κρούσματα εξωλογιστικής διαχείρισης, όπως η παραγγελία αιθουσών προκάτ, της τάξεως των 170.000 ευρώ, που δεν ολοκληρώθηκαν ακόμα και ένας Θεός ξέρει πως θα πληρωθούν, οι λειτουργικές δαπάνες του Δήμου που εμφανίζονται αυξημένες, το κόστος ενέργειας που επίσης εκτοξεύτηκε στα ύψη είναι θέματα για τα οποία μάλλον πρέπει να ανησυχούν κάποιον, παρά να τον κάνουν να εφησυχάζει. Περιμένω καλύτερο έλεγχο σε όλα τα παραπάνω θέματα και βελτίωση των οικονομικών μεγεθών, όπως αυτά αποτυπώνονται στις 3μηνιαίες εκθέσεις. Επίσης, ο τελευταίος ισολογισμός που ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο, μάλλον ανησυχία πρέπει να προκαλεί παρά επανάπαυση. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης αλλά και οι προϋποθέσεις, μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του Δήμου να επιστρέφεται, πολλαπλασιαστικά πίσω στην κοινωνία.


- Ως πρώην Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, γνωρίζετε πολύ τις δυνατότητες της επιχείρησης, αλλά και τις “αντοχές” των υδάτινων πόρων του Νησιού. Ιδιαίτερα τη σεζόν που μας πέρασε, δημιουργήθηκαν αρκετά προβλήματα με την έλλειψη νερού, ενώ συχνά τίθεται θέμα για την φέρουσα ικανότητα του Νησιού. Πιστεύετε ότι υπάρχει κίνδυνος να χειροτερέψει η κατάσταση; Μπορεί να κάνει κάτι ο Δήμος ή η ΔΕΥΑΚ, είτε ως αντισταθμιστικό μέτρο (έργα υποδομής) είτε με τον περιορισμό της υπερκατανάλωσης για να "αναχαιτίσουμε" το πρόβλημα πριν να είναι πολύ αργά;

Πίστευα και πιστεύω ότι με σωστή διαχείριση και ορθολογική χρήση, η Κως αντέχει για αρκετά χρόνια ακόμα να έχει επάρκεια σε νερό. Ταυτόχρονα πρέπει να προχωρήσουν γρηγορότερα τα έργα επανάχρησης νερού από τους Βιολογικούς, οι αλλαγές των δικτύων, ο περιορισμός των απωλειών. Η θέση μου ήταν και εξακολουθεί να είναι ότι στην Κω, πρέπει να προχωρήσουμε στην ίδρυση φορέα διαχείρισης του νερού, με όλους συμμέτοχους, ΔΕΥΑΚ, αγρότες, ιδιώτες, ξενοδοχεία. Πρέπει να σας πω ότι η εγκατάσταση αφαλατώσεων ως λύση στο πρόβλημα, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Αυτοί που προωθούν ή μεθοδεύουν εντέχνως αυτές τις λύσεις πρέπει ταυτόχρονα να πουν στους δημότες, ότι θα πληρώνουν τουλάχιστον 10 φορές ακριβότερο νερό και ταυτόχρονα θα έχουν σκληρούς περιορισμούς στην κατανάλωσή του.


- Είστε ικανοποιημένος από τα πεπραγμένα του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ κ. Κ. Ζαχαρού; Υπάρχει κάποιο έργο που σας εξέπληξε θετικά και με τι δεν συμφωνείτε καθόλου; Tι θα είχατε ως προτεραιότητα, αν ήσασταν στη θέση του σήμερα;

Παρέδωσα μία ΔΕΥΑΚ με 6,2 εκ. ευρώ ταμείο, 17 παραπάνω υπαλλήλους και 35 εκ. ευρώ ενταγμένα έργα, κάποια σε φάση εκτέλεσης, άλλα σε φάση δημοπράτησης. Σήμερα 6 χρόνια μετά, βλέπω ότι πολλά από αυτά έχουν βαλτώσει, όπως το αποχετευτικό στο Μαστιχάρι και στην Κέφαλο. Σε άλλα υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις και άλλα βέβαια, όπως ο Βιολογικός της Κω, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος με την συνολική πορεία. Χρειάζεται περισσότερη δουλειά και μέριμνα σε πολιτικό επίπεδο, σε πολλά θέματα. Αν δεν προσεχθούν ιδιαίτερα τα οικονομικής φύσεως θέματα, όπως ο ισολογισμός που κλείνει με ζημιές της τάξεως των 1,2 εκ. ευρώ ετησίως, το ενεργειακό κόστος που είναι πλέον δυσβάστακτο, ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών, η αύξηση του αριθμού των συνδέσεων με τα δίκτυα αποχέτευσης, ο έλεγχος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, η επιχείρηση μπορεί να βρεθεί σε "κίνδυνο" τα επόμενα χρόνια. Περιμένω μεγαλύτερη προσοχή και μέριμνα από την πλευρά της διοίκησης γι’ αυτά τα θέματα.


- Βλέπουμε το τελευταίο διάστημα την έντονη κόντρα ανάμεσα στην Δημ. Αρχή και την Περιφερειακή Αρχή. Ποια είναι η άποψή σας όσον αφορά το θέμα της μεταφοράς των σκουπιδιών από την Κάλυμνο στην Κω; Είστε υπέρ της απόφασης αυτής; Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για να εξομαλυνθούν οι σχέσεις των δύο Αρχών;

Είναι αλήθεια ότι η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί μελανό σημείο για το νησί και για την απορρόφηση κονδυλίων, αλλά και σε επίπεδο αποτελεσματικότητας των πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη των στόχων που μπαίνουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο δήμος μας αλλά και η χώρα μας είναι πολύ πίσω.

Αυτή τη στιγμή, στο νησί δεν λειτουργεί κυκλική οικονομία, όπως λέγεται ο όρος που περιγράφει συνολικά τη διαχείριση απορριμμάτων. Ούτε αποκομιδή σε ικανοποιητικό επίπεδο έχουμε, ούτε ανακύκλωση, ούτε ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ και υγειονομική ταφή. Στις σύγχρονες οικονομίες δε, η διαχείριση απορριμμάτων, είναι η πιο πλουτοπαραγωγική πηγή και το κύριο εργαλείο ανάπτυξης. Το πρόβλημα ξεκίνησε κατά την άποψή μου, όταν με νόμο δόθηκε η δυνατότητα στην Περιφέρεια να ιδρύσει ΦΟΔΣΑ και να αναλάβει την διαχείριση. Ο Δήμος Κω έπρεπε να αντιδράσει τότε σθεναρά και να το αποτρέψει. Αντί αυτού, θεώρησε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να ξεφορτωθεί τον ΧΥΤΑ, γιατί ήταν αδύναμος να τον διαχειριστεί και γιατί υπήρχαν τέτοιες φωνές στην παράταξή του και να που φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

Το ΦΕΚ δε, (2703/ 9 Μαϊου 2024) που περιγράφει την κατάσταση στον ΧΥΤΑ Κω, είναι πραγματικά καταπέλτης και για τον ίδιο τον Δήμαρχο, αλλά και για τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, αφού πραγματικά σε εκείνο το χώρο δεν λειτουργούσε τίποτα σωστά.

Αν υπήρχε στοιχειώδης πολιτική ευθιξία, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος έπρεπε να παραιτηθεί ή να αποπεμφθεί. Η κατάληξη όλων αυτών, είναι ο Δήμος να απωλέσει δημοτική περιουσία, αφού ο ΧΥΤΑ είναι περιουσία του, μία πλουτοπαραγωγική πηγή που μπορούσε να φέρει έσοδα στο Δήμο και να μειώσει τα τέλη Καθαριότητας. Τελικά πέρασε μέσω ΦΟΔΣΑ στους μεγαλοεργολάβους και οι δημότες θα πληρώνουν περίπου 4 εκ. ευρώ παραπάνω ετησίως. Γιατί αν συνυπολογίσει κανείς την ετήσια συνδρομή στο ΦΟΔΣΑ, το τέλος ταφής και τον εργολάβο που έχει ο Δήμος στην Καθαριότητα, αυτό είναι το κόστος ετησίως.

Το ερώτημα λοιπόν, εύλογο. Πληρώνουμε 4 εκ. ευρώ ετησίως παραπάνω, έχουμε καλύτερες υπηρεσίες από ότι το 2019; Η Δημ. Αρχή δεν έχει ευθύνη γι αυτό; Τώρα εγώ κατέθεσα την πρότασή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνοπτικά είναι η εξής:

- Ο Δήμος να ζητήσει να εξαιρεθεί από το άρθρο 93 του Ν. 4685/2020 και να διαχειριστεί μόνος του τα απορρίμματά του

- Έστω και την τελευταία στιγμή να μην παρέδιδε τον ΧΥΤΑ στο ΦΟΔΣΑ

- Να διαχειριστεί από μόνος του τα απορρίμματα στο πλαίσιο μίας ολιστικής προσέγγισης συμβατής με το νομοθετικό πλαίσιο και τις κοινοτικές οδηγίες προς όφελος και του Δήμου και των Δημοτών.

Σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσε να αποφασίζει ο ίδιος αν θα δεχθεί απορρίμματα απ’ έξω και από πού θα είναι και τι είδους θα είναι. Και απαντώ στο ερώτημά σας. Ο κ. Νικηταράς κλώτσησε αυτήν την ευκαιρία, ψήφισε τα πάντα στο ΦΟΔΣΑ ή δεν πήρε είδηση τι συνέβαινε και τώρα, κλαίει πάνω στα δικά του αποκαΐδια. Προφανώς διαφωνώ με την μεταφορά απορριμμάτων από άλλο νησί, αλλά φοβάμαι ότι δεν θα το αποφύγουμε. Όσο για την κόντρα των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης, σας είπα προηγουμένως, το ύφος, το ήθος και η έκτασή της, αποτελούν ντροπή για την Αυτοδιοίκηση.


- Ως Δημοτικός Σ/λος εκλεγμένος στη Δημ. Ενότητα Δικαίου, ποια πιστεύετε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής;

Στη συζήτηση στο Δημ. Σ/λιο για το τεχνικό πρόγραμμα του 2025 προσπάθησα να αναδείξω το γεγονός ότι η Δημοτική Ενότητα Δικαίου είναι αδικημένη από την κατανομή των έργων που πρόκειται να εκτελεστούν, αν και όποτε εκτελεστούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή, στο Πυλί, δεν υπάρχει ούτε ένα έργο σε φάση εκτέλεσης, ούτε ένα έργο σε φάση δημοπράτησης, αλλά ούτε ένα έργο που να έχει μελέτη. Άρα ότι γίνει, θα ξεκινήσει το νωρίτερο μετά από 15 μήνες, δηλαδή μέσα στο 2025 δεν θα γίνει τίποτα. Από τα χρηματοδοτούμενα έργα δε, για την Δ.Ε. Δικαίου δεν υπάρχει ούτε ένα. Το έργο της ασφαλτόστρωσης του κεντρικού δρόμου στο Πυλί, με πόρους του Ταμείου Αλληλεγγύης, δεν φτάνει που έγινε όπως έγινε, αλλά σταμάτησε και 300 μέτρα πριν ολοκληρωθεί. Το αναφέρω ως χαρακτηριστικό παράδειγμα για να αντιληφθείτε πως έχει η κατάσταση. Όλα αυτά μόνο θλίψη και απογοήτευση μπορούν να προκαλούν. Στη Δημοτική Ενότητα Δικαίου χρειάζονται στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλους τους τομείς. Στις διευθετήσεις ρεμάτων, στις ασφαλτοστρώσεις, στην ανάδειξη του ορεινού όγκου και στην προστασία του, στην αναβάθμιση των παραλιακών οικισμών. Παρεμβάσεις που χρειάζονται πολιτική βούληση πρωτίστως, πόρους και προτεραιοποίηση. Η Δημ. Αρχή φαίνεται ότι τίποτα από αυτά τα τρία, δεν είναι διατεθειμένη να διαθέσει.

- Είναι γνωστή η θέση σας, ενάντια της δημιουργίας του hot spot στο Πυλί και βλέπουμε ότι στο χωριό που ζήσατε για πολλά χρόνια και δραστηριοποιείστε επαγγελματικά, συχνά – πυκνά, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα Τι ενέργειες πρέπει να γίνουν και από ποιους, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση;

Επαναλαμβάνω την θέση μου: η δημιουργία του hot spot στο Πυλί, έγινε με τις ευλογίες κάποιων, προκειμένου κάποιοι άλλοι να έχουν την ησυχία τους. Είδατε τι έγινε πρόσφατα, όταν η Κυβέρνηση ψέλλισε ότι σκέπτεται να κάνει hot spot σε άλλο νησί. Η δημιουργία hot spot σε ένα τουριστικό νησί, είναι λάθος. Ο αγώνας πρέπει να είναι διαρκής, ώστε η Κως να βγει έξω από τον χάρτη των hot spot. Προσωπικά, στη συνείδησή μου, αυτή τη λειτουργία δεν θα την νομιμοποιήσω ποτέ. Και έχω ήσυχη την συνείδησή μου. Άλλοι ήταν αυτοί που διαδήλωναν μαζί μας στο Λινοπότη για να μη γίνει το hot spot ενάντια στην Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και μετά χειροκροτούσαν τους υπουργούς της Κυβέρνησης ΝΔ που το επέβαλε και το γιγάντωσε. Άλλοι ήταν αυτοί που κατέβαζαν απορριμματοφόρα στο λιμάνι για ψύλλου πήδημα και όταν ο πρωθυπουργός τους είπε στην αίθουσα του Δημ. Σ/λίου, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με το μεταναστευτικό στην Κω, γι’ αυτό και δεν το αναφέρουν, κατάπιαν την γλώσσα τους.

Με το μεταναστευτικό, δυστυχώς, δεν τελειώσαμε. Οι τελευταίες εξελίξεις στην Ευρώπη δείχνουν ότι θα έχουμε επιδείνωση του προβλήματος. Στο Πυλί υπάρχουν λόγω του Μεταναστευτικού, προβλήματα ασφάλειας, κοινωνικής συνοχής, καθαριότητας και υποβάθμιση του επιπέδου ζωής. Μόνο ένας τυφλός δεν τα βλέπει. Χρειάζεται μια στιβαρή Δημ. Αρχή προκειμένου σε συνεννόηση με τα Υπουργεία, να δώσει λύση σε όλα αυτά. Υπάρχει; Κατά την άποψή μου, δεν υπάρχει.

Θα σας πω το τελευταίο, όταν παρέδωσα την ΔΕΥΑΚ άφησα έτοιμη μελέτη για σύνδεση και των 2 δομών στο Πυλί με το δίκτυο αποχέτευσης, με την προϋπόθεση, ότι τα εμπλεκόμενα υπουργεία, θα πλήρωναν το κόστος. Κατηγορήθηκα από τον κ. Νικηταρά ότι τότε που έβρεχε λεφτά δεν μπόρεσα να τα απορροφήσω. Σημειωτέον τότε δεν είχε γίνει η επέκταση και λειτουργούσαν οι compact βιολογικοί των δομών, χωρίς να ρυπαίνουν.

Έξι χρόνια μετά, τα λύματα πάνε στο ποτάμι, ο κ. Νικηταράς πάει και έρχεται από την Αθήνα, μήπως και καταφέρει και επικαιροποιήσει την μελέτη και πληρώσουν τα υπουργεία το κόστος όμως δεν έχει γίνει τίποτα.

Κάθε φορά που επιστρέφει, βγάζει και ένα δελτίο τύπου ότι θα λύσει το πρόβλημα και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Τόσο αποτελεσματικός είναι…

Όσο δε για τις χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Αλληλεγγύης ως αντισταθμιστικά οφέλη προς τους Δήμους που φιλοξενούν δομές, ο Δήμος Κω, είναι τελευταίος σε απορροφήσεις. Οπότε τι να περιμένει κανείς;


- Τα τελευταία χρόνια ασχολείστε ενεργά και στον χώρο του Πολιτισμού, όντας μέλος του Δ.Σ. του ΑΠΕΛΛΗ. Οι Σύλλογοι έχουν την ανάλογη στήριξη από τον Δήμο ή την Περιφέρεια, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν στα πολιτιστικά δρώμενα του Νησιού; Πως βλέπετε γενικά το μέλλον των συλλόγων του Πολιτισμού, που δίνουν “αγώνα” για να κρατήσουν ζωντανά τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου;

Ξεχάσατε τον ΑΟ Πυλίου, που επίσης είμαι μέλος του Δ.Σ. Ξεκινώντας από τον ΑΟ Πυλίου λοιπόν, να σας πω ότι τον τελευταίο χρόνο γίνεται σοβαρή δουλειά από το νέο Δ.Σ. και τον Πρόεδρο, προκειμένου το Σωματείο όχι μόνο να μείνει ενεργό, πράγμα το οποίο δεν ήταν και τόσο σίγουρο, αλλά να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του και κυρίως γίνεται σοβαρή δουλειά με τις ακαδημίες που είναι το μέλλον του σωματείου αλλά και του Πυλίου. Εγώ με τις δυνάμεις μου, βοηθώ όπου μπορώ.

Στον ΑΠΕΛΛΗ τώρα που με ρωτήσατε, πραγματικά το έχουμε πάει σε άλλο επίπεδο και ο Σύλλογος παράγει έργο μετρήσιμο στην κοινωνία. Όσοι ασχολούμαστε με τους Συλλόγους ενεργά, πραγματικά απογοητευόμαστε κάποιες φορές και θέλουμε να αποχωρήσουμε, όμως η αγάπη μας, γι’ αυτό που κάνουμε, μας κρατά πάντα εκεί. Γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους όσους ασχολούνται εθελοντικά με τους συλλόγους σε όλο το νησί. Ειδικά δε, οι πολιτιστικοί σύλλογοι πραγματικά συμβάλλουν τα μέγιστα στην πολιτιστική ανάπτυξη του νησιού και ειδικά τα τελευταία χρόνια, αποτελούν όαση μέσα στην πολιτιστική έρημο που επικρατεί στο νησί, γιατί από την πλευρά του Δήμου γίνονται ελάχιστα πράγματα.

Πράγματι, οι σύλλογοι, τα πιο ζωντανά κύτταρα της κοινωνίας μας, χρειάζονται στήριξη. Από την Περιφέρεια, θα έλεγα ότι μέσα στο πλαίσιο που προβλέπει η νομοθεσία, υπάρχει στήριξη. Ο Δήμος όμως μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα και στο επίπεδο της στέγασης των συλλόγων και στο επίπεδο της βελτίωσης των εγκαταστάσεων, αλλά και της μεγαλύτερης συνδρομής στην διεξαγωγή εκδηλώσεων και δράσεων. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΑΠΕΛΛΗ, που είναι άστεγος εδώ και 5 χρόνια μετά την κατάρρευση του ακινήτου όπου στεγαζόταν και παρά τις υποσχέσεις της Δημ. Αρχής για λύση στο θέμα της στέγασης, ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Είναι όμως καιρός να συζητήσουμε συνολικά στο νησί, για την πολιτιστική ανάπτυξη και να συμφωνήσουμε, σύλλογοι, Δήμος και Περιφέρεια, για το πλαίσιο λειτουργίας και την περαιτέρω πορεία. Εμείς στον ΑΠΕΛΛΗ θα ανοίξουμε τη συζήτηση μέσα από τη διοργάνωση του 1ου συνεδρίου πολιτιστικής ανάπτυξης της νήσου Κω, το οποίο ήδη ετοιμάζουμε και προσδιορίζουμε χρονικά το επόμενο τρίμηνο, ενταγμένο στις εκδηλώσεις για τα 45 χρόνια του ΑΠΕΛΛΗ.

Κλείνοντας, να σας ευχαριστήσω κ. Πίτση για τη φιλοξενία. Ήταν μια ζωντανή κουβέντα που μου έδωσε την ευκαιρία να εκφράσω τις απόψεις μου.

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 12
Φιλικά
Φιλικά 24/03 - 12:29
Περί κύκλων
Τον κύκλο του, προ πολλού, έχει κλείσει και το ΠΑΣΟΚ του οποίου είσαι στέλεχος από παιδάκι (κομματικός σωλήνας) και εξακολουθείς φανατικά να στηρίζεις. Αυτό άραγε τι σημαίνει για σένα ; Τροφή για σκέψη και αυτοκριτική
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 22:42
Συμπερασμα
Φυγετε ολοι να μεινει μονος ο ΜΗΝΑΣ. Βρε παιδια τι αλλο θα ακουσουμε. Ειναι και καθηγητης!
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 17:31
ΧΑ ΧΑ ΧΑ
Κορυφαίο σχόλιο ο "ΚΩΣ" μα τι Μηνάς είσαι! Φύγετε όλοι να γυρίσει ο Μηνάς! Χαχαχααχχα με έπιασε νευρικό γέλιο
Η δύναμη άλλαγης.... Έκλεισε τον κύκλο της
Η δύναμη άλλαγης.... Έκλεισε τον κύκλο της 23/03 - 17:19
Η ισχυρή κως.... Μόλις τον άνοιξε
Και έχει τουλάχιστον 2,3 4ετιες........... ΑΚΟΜΑ
Νεολαία
Νεολαία 23/03 - 16:39
Θέλουμε κάτι καινούργιο
Δρόμο ολοι
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 16:10
Κως
Το ρεζουμε ειναι, να φυγουν ολοι της ισχυρης κω και της δυνανης αλλαγης, που ειναι ξεπερασμενοι, και να γυρισει ο Μηνας. Μα τι Μηνας εισαι!!
Μπραβο
Μπραβο 23/03 - 15:42
μπραβο
Μπραβο Μηνα. Ειπες αληθειες. Γιαυτο τρελαινονται τα τρολ του ενος κ τα αλλουνου. Προχωρα.....
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 15:10
Διπολικοι
Ναι πιάστε από τώρα τον καυγά.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 15:10
Εκ της Δευακ
Άστο Μηνά άστο μην ανοίξουμε το στόμα μας! Άστο να το πάρει το ποτάμι ο χειρότερος πρόεδρος που πέρασε! Άστο λέμε ήθελες να γίνεις και δήμαρχος παραλίγο να καταστρέψεις όλη την υπηρεσία και το προσωπικό της με τις πρακτικές σου
Ανώνυμος
Ανώνυμος 23/03 - 13:55
Κωος
Απο τους πλέον ανίκανους του ΚυριτσηΕίναι τόσο άσχετος σε τεχνικά έργα Κακός χαρακτήρας ΠροκλητικόςΥπερόπτηςΤο χειρότερο δε ειναι αχάριστος σε όσους τον ανέδειξαν απο την αφάνεια που είναι...

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ