ΛΟΓΙΣΤΗΣ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ...
Η εισαγωγή του διαδικτύου, των φορητών υπολογιστών και της τεχνολογίαςcloud, μας έδειξε ότι η εξαγωγή αξίας από τεχνολογίες , δεν έγκειται απλώς στην ενσωμάτωσή τους σε υπάρχουσες επιχειρηματικές διαδικασίες, αλλά στην πλήρη επανεξέταση αυτών των διαδικασιών. Από τους εξωτερικούς σκληρούς δίσκους , έχουμε μεταβεί στις τεχνολογίες νέφους , από την τηλεφωνική υποστήριξη , στα chatbot. Η ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας τα τελευταία 20 χρόνια έχει καταστήσει το καταναλωτικό κοινό πολύ απαιτητικό. Το μέλλον των επιχειρήσεων βρίσκεται στο κατώφλι ενός δραματικού μετασχηματισμού και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της επανάστασης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν τον αντίκτυπο της ΑΙ στις δραστηριότητές τους και να αγκαλιάσουν τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται. Η ΑΙ μπορεί να φέρει επανάσταση στις επιχειρηματικές διαδικασίες και τις ροές εργασίας , αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες. Αυτό σημαίνει αυξημένη αποτελεσματικότητα, ακρίβεια και παραγωγικότητα σε διάφορες επιχειρηματικές διαδικασίες , αλλά και βαθμιαία αντικατάσταση ανθρώπων από μηχανές. Φανταστείτε έναν κόσμο όπου η εξυπηρέτηση πελατών γίνεται αποκλειστικά από chatbots που μπορούν να κατανοήσουν και να επιλύσουν περίπλοκα ερωτήματα από πελάτες. Ή, όπου η ανάλυση δεδομένων πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων πιο γρήγορα από ποτέ. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ΑΙ έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει τεράστια αξία και να αλλάξει τις λειτουργίες με τρόπους που μόλις αρχίζουμε να κατανοούμε.Οι οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μηχανική μάθηση και προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για να αποκαλύψουν κρυφά μοτίβα και να λάβουν προληπτικές αποφάσεις. Αυτό οδηγεί σε μια πολύ καλύτερη κατανόηση της επιχειρηματικότητας και, ως εκ τούτου, σε δυνατότητες ραγδαίας βελτίωσης . Αυτή η προοπτική, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών, να βελτιστοποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να εντοπίζουν νέες ευκαιρίες στην αγορά.Μια καλύτερη εμπειρία προϊόντος και πελάτη συνήθως οδηγεί σε περισσότερα έσοδα και τη δυνατότητα κυριαρχίας στην αγορά.Τι γίνεται όμως με τα μειονεκτήματα της ΑΙ;Η εφαρμογή τεχνολογιών ΑΙ, μπορεί να είναι δαπανηρή, απαιτώντας σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, εκπαίδευση και τεχνογνωσία. Επίσης , τα συστήματα ΑΙ βασίζονται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Οι πληροφορίες που απαιτούνται για την εκπαίδευση αλγορίθμων είναι συχνά ευαίσθητης και προσωπικής φύσης.Είναι κρίσιμο για τις επιχειρήσεις να διασφαλίσουν το απόρρητο και την προστασία των δεδομένων για να αποφύγουν νομικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν εάν δεν παρακολουθήσουν τη χρήση των δεδομένων τους , άρα οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι πρέπει να θεσπίσουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας και να συμμορφώνονται με τους ισχύοντες κανονισμούς. Ακόμη , είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ΑΙ , δεν μπορεί να οδηγήσει σε προστιθέμενη αξία χωρίς καλή ποιότητα δεδομένων. Η κακή ποιότητα δεδομένων είναι ο νούμερο ένα εχθρός για την ευρεία, ωφέλιμη χρήση της μηχανικής μάθησης καθώς μπορεί να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα. Πράγμα που μας οδηγεί στην ηθική διάσταση του προβλήματος. Οι αλγόριθμοι ΑΙ , είναι τόσο αμερόληπτοι όσο και τα δεδομένα στα οποία εκπαιδεύονται. Χωρίς προσεκτική αξιολόγηση , μπορεί να προκύψουν προκαταλήψεις και διακρίσεις που θα επηρεάσουν τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Σκεφτείτε , ένα αλγόριθμό που θα σας λέει με βάση τα στοιχεία , ότι ένας μελλοντικός πελάτης είναι επισφαλής και δεν πρέπει να προχωρήσετε σε συναλλαγή μαζί του. Αν σας φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας , να ξέρετε ότι οι τράπεζες στις ΗΠΑ , το εφαρμόζουν ήδη. Στην παγκόσμια βιβλιογραφία υπάρχουν δικαστικές υποθέσεις που επικεντρώνονται σε αυτό το ζήτημα, όπου οι αποφάσεις τεχνητής νοημοσύνης είναι προκατειλημμένες προς άτομα ορισμένων φυλών και ηλικιών. Επιχειρήσεις έχασαν εκατομμύρια σε δικαστικούς συμβιβασμούς λόγω αποδεδειγμένης μεροληψίας στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τους.Εγχώρια , η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόζει ένα τεράστιο πρόγραμμα πάταξης της φοροδιαφυγής, μέσω του myData , των νέων ταμειακών μηχανών αλλά και της κάρτας εργασίας , που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση και θα αλλάξει επίπονα την καθημερινότητα της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και την φύση τον μελλοντικών ελέγχων. Όποιοι έχουν δει την ταινία MinorityReport , θα καταλάβουν τι εννοώ.Ποια είναι όμως η «αληθινή αξία» της τεχνητής νοημοσύνης; Ο αντίκτυπος της ΑΙ εκτείνεται πέρα από τις λειτουργικές βελτιώσεις. Έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει πλήρως τις εμπειρίες των πελατών, αφούεξατομίκευση με ΑΙ σημαίνει προσαρμογή προϊόντων, υπηρεσιών και αλληλεπιδράσεων στις μεμονωμένες προτιμήσεις των πελατών. Χρησιμοποιώντας εξατομικευμένες προτάσεις, στοχευμένες διαφημίσεις και έξυπνη υποστήριξη πελατών, η ΑΙ έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει εξαιρετικά προσαρμοσμένες και ελκυστικές εμπειρίες που οδηγούν στην αφοσίωση και την ικανοποίηση των πελατών. Αυτά θα μπορούσαν να διπλασιάσουν τις πωλήσεις σε πολλές περιπτώσεις και αποτελούν μέρος των περισσότερων ηλεκτρονικών καταστημάτων σήμερα.Όπως συνέβαινε πάντοτε στις τεχνολογικές επαναστάσεις , η υιοθέτηση της ΑΙ, συνοδεύεται από προκλήσεις. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων, τη δεοντολογία και τον αντίκτυπο στο εργατικό δυναμικό. Πρέπει να επενδύσουν σε ισχυρά πλαίσια διακυβέρνησης και ασφάλειας δεδομένωνκαι να αναβαθμίσουν τους υπαλλήλους τους για να εργαστούν παράλληλα με τις τεχνολογίες ΑΙ.Σε τρία έως πέντε χρόνια από τώρα, τα πάντα θα έχουν αλλάξει και μαζί θα έχουμε αλλάξει κι εμείς. Η ΑΙ θα αντικαταστήσει διαδικασίες , αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον παράγοντα άνθρωπο. Με άλλα λόγια, η ΑΙ και ο άνθρωπος θα εκτελούν μια εργασία μαζί, θα μαθαίνουν και θα βελτιώνουν ο ένας τον άλλον με στόχο να βελτιστοποιούν συνεχώς μια διαδικασία σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Είμαστε αναγκασμένοι να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες , νέες διαδικασίες και νέα ήθη , αν θέλουμε να έχουμε ενεργό ρόλο στην νέα πραγματικότητα που βρίσκεται προ των πυλών.Ξενοδοχειακή μονάδα χωρίς CRM& υπεύθυνο για τα προσωπικά δεδομένα , δεν γίνεται να επιβιώσει , λιανεμπόριο χωρίς καλά μελετημένοmarketingplan, δεν θα υφίσταται στο μέλλον. Η ΑΙ ήρθε για να μείνει , το ζήτημα είναι να προσαρμοστούμε έγκαιρα και με προγραμματισμό και όχι να ματαιοπονούμε και να κλαίμε την μοίρα μας.*Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας VoyiatzisGroup ,με έδρα την Κω.
- 15 Μαρτίου 2024
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΠΡΩΙΝO (1)
Τι κάνει μια επιχείρηση μοναδική; Γιατί καλά μελετημένα σχέδια απέτυχαν; Γιατί όταν παίρνω μια απόφαση με σωστά κριτήρια, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πήρα και την σωστή απόφαση; Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσουμε για την σημασία της εταιρικής κουλτούρας.Η συζήτηση για τοανη εταιρική κουλτούρα είναι σημαντικότερη της στρατηγικής διαρκεί δεκαετίες , αλλά οι παραπάνω δύο έννοιες δεν χρειάζεται να λειτουργούν ανταγωνιστικά η μια στην άλλη, μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά στην επιχείρηση. Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι: η στρατηγική ενός οργανισμού , είναι ο οδικός χάρτης που θα του επιτρέψει να επιτύχει τους στόχους του, ενώ η κουλτούρα πρεσβεύει τις αξίες της επιχείρησης και πως αλληλοεπιδρούν οι άνθρωποι με αυτές.Η καλή στρατηγική , θεωρείται παραδοσιακά το κλειδί της επιχειρηματικής επιτυχίας. Στην εποχή που όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα , οι διοικούντες και οι επιχειρηματίες εστιάζουν σχεδόν δογματικά στην τέλεια στρατηγική , συχνά παραμελώντας ή ακόμη και αγνοώντας το πιο βασικό στοιχείο της επιχειρηματικής δραστηριότητας: Την κουλτούρα και τα βασικά στοιχεία του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρεται ένας οργανισμός και οι εργαζόμενοί του, όπως επίσης οι πεποιθήσεις και αρχές του. Σας φαίνεται λογικό σωστά; Τι πιο σημαντικό από τις αξίες ενός μια επιχείρησης. Και όμως, η κουλτούρα λαμβάνει συχνά λιγότερη προσοχή από το αποτέλεσμα και τη στρατηγική. Οι επιχειρηματίες , οφείλουν πρωτίστως στους εαυτούς τους , να θυμούνται ότι , ανεξάρτητα από το πόσο χρόνο και ενέργεια έχει αφιερωθεί για την τελειοποίηση της στρατηγικής, αν η κουλτούρα δεν είναι ξεκάθαρη ,δεν υπάρχει καμία πιθανότητα επιτυχίας της επιχείρησης. Η εταιρική κουλτούρα πρέπει να εξελίσσεται με επιμέλεια , όχι τυχαία.Επιχείρηση χωρίς στρατηγική μπορεί , κατά τύχη και να επιβιώσει. Χωρίς εταιρική κουλτούρα είναι καταδικασμένη να αποτύχει . Η Gen Z δηλαδή οι άνθρωποί που έχουν γεννηθεί από το 1997 και μετά , άρα εκείνοι που θα διαμορφώσουν την πορεία του κόσμου , είναι συναισθηματική και απαιτεί κοινωνική και περιβαλλοντική δικαιοσύνη από τις επιχειρήσεις. Ως αποτέλεσμα, είναι πιο εξωστρεφής, και διαφοροποιείται από τις γενιές που προηγήθηκαν. Πρέπει να γίνουν τομές στην επιχειρηματικές προσεγγίσεις. Μην πουλάτε απλά ένα προϊόν. Αντίθετα, πουλήστε μια λύση, πουλήστε μια ιδέα. Ο SimonSinek , αυτός ο εξαιρετικός σύμβουλος επιχειρήσεων και πολυγραφότατος συγγραφέας με εκατομμύρια αναγνώστες , συμβουλεύει τους επιχειρηματίες να ακολουθούν ένα τρίπτυχο ερωτήσεων πριν από κάθε εγχείρημα. Κάθε φορά που σκέφτεστε μια νέα επιχειρηματική ιδέα , ξεκινήστε πάντα με το «γιατί». Γιατί θέλετε να διευθύνετε μια επιχείρηση; Γιατί πιστεύετε ότι η επιχείρησή σας είναι διαφορετική από την επιχείρηση κάποιου άλλου; Γιατί πιστεύετε ότι οι πελάτες πρέπει να επιλέγουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας;Σύμφωνα με τον Sinek, η κατανόηση του «γιατί», είναι θεμελιώδες στοιχείο του εγχειρήματος. Μόλις καταλάβετε τα κίνητρα πίσω από την πραγματοποίηση του σκοπούσας , πρέπει να διατυπώσετε τον τρόπο, δηλαδή το «πως». Με άλλα λόγια, πώς λειτουργεί η επιχείρησή σας, πώς οι επιχειρηματικές σας δραστηριότητες υποστηρίζουν και βοηθούν στην επίτευξη των βασικών σας πεποιθήσεων. Τέλος , το «Τι» : Τι μπορείτε να κάνετε για να εκπληρώσετε τις πεποιθήσεις σας και την κουλτούρα σας .Για μια επιχείρηση, είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Χρησιμεύει ως πηγή πληροφοριών για να εξηγήσει τι μπορεί να κάνει η εταιρεία σας.Βέβαια ,εάν εστιάσετε μόνο σε αυτό, μπορεί να καταλήξετε να είστε απλά μια επιχείρηση , ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες. Άχρωμη , άοσμη ,αόρατη.Οι επιτυχημένοι οργανισμοί μέσω της κουλτούρας τους, εκφράζουν γιατί κάνουν αυτό που κάνουν, πως έχουν μια λύση σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα αντί να εστιάζουν απλά στο τι μπορεί να κάνει το προϊόνή η υπηρεσίας τους και κατ’ επέκταση τι είναι αυτό που τους κάνει τόσος ξεχωριστούς.Στην σημερινή εποχή , οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες , αλλά αγοράζουν λύσεις στα προβλήματά τους , αγοράζουν οφέλη, εμπειρίες και ευχάριστα συναισθήματα.Οι άνθρωποι λατρεύουν να δένονται με ιστορίες και να συμμετέχουν σε κάτι ανώτερο. Έτσι, οι εταιρείες πρέπει και επανατοποθετούν τον σκοπό ύπαρξής τους για να προσελκύσουν πελάτες που μοιράζονται τις θεμελιώδεις πεποιθήσεις τους , δηλαδή την κουλτούρα τους. Όλοι θέλουμε να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη, να διαχειριζόμαστε περισσότερα πράγματα πιο γρήγορα, να περιβάλλουμε τον εαυτό μας με ανθρώπους και αντικείμενα που θα μας παρακινούν και θα μας εμπνεύσουν, να δουλεύουμε λιγότερο και να απολαμβάνουμε περισσότερο τη ζωή μας. Όλοι θέλουμε να το κάνουμε, αλλά δεν ξέρουμε πώς να το κάνουμε.Οι σύγχρονες επιχειρήσεις οφείλουν να θέτουν σύγχρονους στόχους. Καθορίστε τις εγγενείς ανάγκες και τις επιθυμίες των ανθρώπων , και προσπαθήστε να τις μετατρέψετε σε λύσεις.Ωστόσο, στην εποχή της πληροφορίας , η προσοχή των ανθρώπων είναι μονίμως διασπασμένη σε χιλιάδες ερεθίσματα , ως εκ τούτου και η ικανότητα να θυμούνται πληροφορίες είναι περιορισμένη. Η αλήθεια είναι ότι πάντα υποφέραμε από διάσπαση προσοχής, απλώς τώρα έχουμε να κατηγορούμε τις οθόνες. Οι επιχειρήσεις έχουν μόνο μερικές στιγμές για να επικοινωνήσουν το μήνυμα τους και να πείσουν.Μέσω όμως της εταιρικής κουλτούρας , μπορούν να δημιουργηθούν δεσμοί με τους καταναλωτές και δυνητικά επαυξημένη πιστότητα στην μάρκα ή στην υπηρεσία.Εάν θέλετε να ξεκινήσετε μια επιχείρηση , ή είστε ήδη ιδιοκτήτης μιας και θέλετε να αυξήσετε την αξία της επιχείρησης σας , να ξεκινάτε πάντα με το Γιατί. Σκεφτείτε, γιατί κάνετε αυτό που κάνετε, πώς μπορεί να εξυπηρετήσει τους άλλους, ποια προβλήματα των καταναλωτών επιλύει η επιχείρησή σας και γιατί οι πελάτες πρέπει να σας επιλέξουν εσάς. Ποια είναι η θέση της επιχείρησης ηθικά και κοινωνικά και αν επιστρέφετε πίσω στο κοινωνικό σύνολο , μέσω των δράσεων σας. Επικοινωνήστε στο καταναλωτικό κοινό τις πεποιθήσεις σας , τις αρχές σας , την κουλτούρα σας. «Ξεκινήστε με το Γιατί.Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτό που κάνετε , αγοράζουν γιατί το κάνετε» (2)*Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας VoyiatzisGroup , με έδρα την Κω.1. Peter Drucker , (2006)2. Simon Sinek , (2011)
- 09 Μαρτίου 2024
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Καταλαβαίνοντας πραγματικά τα έσοδα…
Τα έσοδα είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα, κακοδιαχειριζόμενα και παραμελημένα μεγέθη στις επιχειρήσεις. Κατά συνέπεια, πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να βασίζονται στο ένστικτο τους και όχι στα δεδομένα , για να λάβουν αποφάσεις για τα έσοδα , συχνά καταστρέφοντας την αξία της επιχείρησης, στη διαδικασία.Μπορεί να νομίζετε ότι έχετε τουλάχιστον , μια γενική εικόνα με τα έσοδα της επιχείρηση σας. Αλλά αναρωτηθείτε τα παρακάτω : Πόσο κοστίζει η αύξηση των εσόδων στην επιχείρησή σας κατά 1%; Ποιοι παράγοντες -διαφήμιση, προωθητικές ενέργειες πωλήσεων, άμεσο μάρκετινγκ, καινοτομία προϊόντων- έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στην αύξηση των εσόδων; Εάν δεν μπορείτε να απαντήσετε με λεπτομέρεια, η εταιρεία σας στερείται βασικής αριθμητικής εσόδων.Για να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τα έσοδα τους , οι εταιρείες χρειάζονται μια σταθερή πληροφορία τριών δεικτών γύρω από τα έσοδα.Δείκτες σχετικά με τις πηγές και το μέγεθος των εσόδων για κάθε προϊόν, πελάτη και ομάδα πωλήσεων. Δείκτες σχετικά με τις μεταβολές των εσόδων συναρτήσει παραγόντων όπως η τιμή, τα χαρακτηριστικά προϊόντος ή η διαφήμιση. Δείκτες σχετικά με τα οριακά έσοδα όταν οι καταναλωτές δεν αγοράζουν με τον ίδιο ρυθμό , οι τάσεις αλλάζουν ή η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών φθίνει.Οι επιχειρηματίες συχνά υποθέτουν ότι οι λογιστές και οι εξελιγμένες τεχνολογίες μπορούν να τους διαφωτίσουν για τα έσοδά τους. Φυσικά και μπορούν , αλλά με μια επισήμανση: Τα έσοδα και τα κόστη συμπεριφέρονται θεμελιωδώς διαφορετικά. Τα κόστη προκαλούν άμεσα, μελλοντικά αποτελέσματα. Η σχέση του όγκου πωλήσεων με το κόστος των αγαθών είναι γενικά γραμμική και τα περισσότερα προγράμματα έχουν την τάση να χρησιμοποιούν γραμμικές εξισώσεις για τον υπολογισμό των σχέσεων κόστους-εσόδων.Αντίθετα, τα έσοδα είναι το παθητικό και συχνά έμμεσο αποτέλεσμα μια παρελθοντικής δραστηριότητας, επομένως η κατανόησή τους περιλαμβάνει την αναδρομή στο χρόνο , στα πολλά γεγονότα που επηρέασαν τις τρέχουσες πωλήσεις και τις μη γραμμικές σχέσεις που τα διέπουν. Για παράδειγμα, μια αρχική αύξηση 10% στις δαπάνες για το μάρκετινγκ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση εσόδων μόνο κατά 1% αλλά οι συνεχιζόμενες αυξήσεις 10% δεν θα αποφέρουν απαραίτητα επακόλουθες αυξήσεις 1%. Όταν οι φθίνουσες αποδόσεις μπαίνουν στο παιχνίδι, η καμπύλη κορεσμού - είναι κρίσιμο για τον προσδιορισμό του ιδανικού ποσού που πρέπει να δαπανηθεί για τη μεγιστοποίηση των κερδών.Για να κατανοήσουν πλήρως τα έσοδά τους, οι επιχειρηματίες πρέπει αφενός να τα καταχωρίζουν σε δεδομένα και αφετέρου να μάθουν να τα ερμηνεύουν ή να προσλάβουν ειδικούς να το κάνουν για λογαριασμό τους. Τα δεδομένα , η τεχνολογία και η κατάρτιση μπορεί να σας δώσει λύσεις που δεν φαντάζεστε. Οι λογιστές ή οι οικονομικοί σας σύμβουλοι μπορούν να σας εφοδιάζουν με λεπτομερείς αναφορές εσόδων, αλλά τα άτομα που διαμορφώνουν την στρατηγική μιας επιχειρήσεις , δηλαδή οι επιχειρηματίες, πρέπει να μάθουν πώς να τις χρησιμοποιούν. Για να το κάνουν αυτό, θα πρέπει να βγουν από την ρουτίνα τους και να συνειδητοποιήσουν ότι ο καλός επιχειρηματίας είναι ο πληροφορημένος επιχειρηματίας*Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας Voyiatzis Group , με έδρα την Κω.Πηγή: So You Think You Understand Revenues, Harvard Business Review , May 2007
- 02 Μαρτίου 2024
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Κως όπως Αγαθονήσι όσον αφορά το “επίπεδο” Υγείας…
Δεν ξέρω αν πρέπει κανείς να χαίρεται ή να λυπάται, με αφορμή το γεγονός των προληπτικών ιατρικών εξετάσεων που έγιναν πρόσφατα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Υγεία για όλους», στο κτίριο του Κέντρου Υγείας Αντιμάχειας, όπου εξετάστηκαν 264 άτομα (ενήλικες, έφηβοι και παιδιά).Εάν ήμασταν σε κάποιο απομακρυσμένο νησί, όπως π.χ. στο πανέμορφο ακριτικό Αγαθονήσι (και αναφέρομαι στο Αγαθονήσι, γιατί για πρώτη φορά μετά από 60 χρόνια, το νησί έμεινε χωρίς γιατρό) τότε όλα θα ήταν καλά και νορμάλ.Όταν όμως αναφερόμαστε στην Κω, σε έναν εκ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών της χώρας, αυτές οι εξετάσεις καταδεικνύουν την κατάσταση που έχει φτάσει το επίπεδο της δημόσιας υγείας και στην Κω. Είναι δυνατόν να περιμένουμε τέτοιες ιατρικές αποστολές, για να μπορούν να κάνουν προληπτικές εξετάσεις οι κάτοικοι του νησιού;Κάτι δηλαδή που έπρεπε να θεωρείται δεδομένο, δηλαδή κάποιες προληπτικές εξετάσεις, εμείς να το αναγάγουμε σαν μέγα θέμα.Έρχεται παιδίατρος στο νοσοκομείο για 10 ημέρες και το κάνουμε θέμα... Πόσο χαμηλά θα πέσουμε ακόμα!Είναι δυνατόν το νησί του Ιπποκράτη που προσφέρει οικονομικά τόσα πολλά στην χώρα να τυγχάνει αυτής της αντιμετώπισης, με ένα νοσοκομείο τραγικά υποστελεχωμένο, εδώ και χρόνια, με μία ΤΟΜΥ (στο Πλατάνι) ουσιαστικά κλειστή και με ένα Κέντρο Υγείας στην Αντιμάχεια, επίσης τραγικά υποστελεχωμένο…Και θα επιμείνω στο Κέντρο Υγείας Αντιμάχειας, καθώς οι εξετάσεις αυτές που έγιναν θα μπορούσαν άνετα να γίνονταν επί μονίμου βάσεως εκεί, εάν υπήρχε η ελάχιστη στήριξη και στελέχωσή. Αντ’ αυτού τι έχουμε; Πλήρη αδιαφορία από την Κεντρική εξουσία, που έχουν αφήσει εκεί έναν γιατρό και εθελοντές να μάχονται καθημερινά για την λειτουργία του, ώστε να παραμείνει ανοιχτό και να προσφέρει τις δωρεάν υπηρεσίες του στους κατοίκους.Πότε επιτέλους θα παλέψουμε ουσιαστικά σαν κοινωνία, για να βελτιωθούν οι δομές υγείας στο νησί μας; Πότε θα ασχοληθεί σοβαρά με αυτό το θέμα, ένας δικός μας αιρετός;Η σεζόν ανοίγει σε λίγο, κόσμος θα έρθει περισσότερος, όμως εμείς βρισκόμαστε ίσως στην χειρότερη κατάσταση που έχουμε υπάρξει ποτέ και τα δύσκολα είναι μπροστά μας…Αν περιμένουμε πάλι από τους άλλους για να μας δώσουν λύση... ζήτω που καήκαμε!!!!
- 23 Φεβρουαρίου 2024
- 0 Σχόλια
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ
Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός
“Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός” είναι θεατρική κωμωδία του Ιρλανδού συγγραφέα Όσκαρ Ουάιλντ που σατιρίζει με ανατρεπτικό χιούμορ , μεταξύ άλλων ,τον καθωσπρεπισμό της Βικτωριανής Αγγλίας, τις βικτωριανές παραδόσεις και τα κοινωνικά έθιμα. «Verba volant, scripta manent» , αναφέρει η λατινική παροιμία , η οποία μεταφράζεται ως "τα λόγια πετούν , τα γραπτά μένουν". Στις επιχειρήσεις , επιτρέψτε μου, πρέπει να αποτελεί αξίωμα. Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσουμε , για την σημασία των έγγραφων συμφωνιών στην επιχειρηματικότητα , σε πείσμα των καιρών και της παράδοσης της «πιάτσας» που δείχνει να μην τα προτιμά , αλλά να βασίζεται στις προφορικές συμφωνίες. Ωστόσο , δεν θα εστιάσουμε στην νομική διάσταση αυτών , αλλά στα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ο επιχειρηματίας από την ορθή χρήση τους. Δεν σας κρύβω ότι είμαι θιασώτης των συμφωνητικών και γενικά της έγγραφης αποτύπωσης μιας συμφωνίας. Έχω την γνώμη , ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους και οι πολύ καλοί λογαριασμοί τους πολύ καλούς κοινώς «Κάλλιο γαϊδουρόδενε , παρά γαϊδουρογύρευε».Ας δούμε όμως συνοπτικά μερικά οφέλη που αποκομίζει μια επιχείρηση με το να συνάπτει έγγραφες συμφωνίες.Αρχικά η σύνταξη έγγραφων συμφωνιών ελαχιστοποιεί τις συγκρούσεις και μετριάζει τους κινδύνους (οικονομικούς ή νομικούς) αφού αποτυπώνονται οι εκάστοτε συμφωνίες εγγράφως και περιορίζεται η πιθανότητα παρερμηνειών και ως εκ τούτου ενισχύεται η αποτελεσματικότητα.Οι επιχειρηματικές συμβάσεις , για να το διατυπώσουμε και διαφορετικά , δημιουργούν ένα αξιόπιστο γραπτό αρχείο των υποχρεώσεων των μερών που εμπλέκονται σε μια συναλλαγή, είτε πρόκειται για εκτέλεση έργου, τήρηση προθεσμίας ή πληρωμή συγκεκριμένου χρηματικού ποσού σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Έτσι κάθε μέρος αποδεικνύει με την υπογραφή του , ότι σκοπεύει να τηρήσει τη συμφωνία και στη συνέχεια και οι δύο πλευρές μπορούν να λογοδοτήσουν για τους όρους της σύμβασης. Τα συμβόλαια συμβάλλουν στη διασφάλιση της ασφάλειας και της ψυχικής ηρεμίας και στη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Επίσης το γραπτό αρχείο συνεπάγεται ότι κάθε συμβαλλόμενο μέρος μπορεί να ανατρέξει στην σύμβαση ανά πάσα στιγμή. Τα συμφωνητικά , οι συμβάσεις , τα συμβόλαια , αναδεικνύουν τις απαραίτητες λεπτομέρειες και προσδοκίες μιας συμφωνίας , είτε πρόκειται για σύμβαση εργασίας ή έργου. Εν μέρει λοιπόν , καθορίζουν τη σχέση εργασίας και πόσο καιρό αναμένεται να διαρκέσει , υπογραμμίζουν τα καθήκοντα κάθε συμβαλλόμενου μέρους, πώς πρέπει να εκτελούνται και πώς θα παρακολουθούνται και θα αποτυπώνονται σε χρόνο ή χρήμα. Εκτός από το πώς πρέπει να λειτουργεί η συμφωνία, η σύμβαση περιγράφει επίσης τι θα συμβεί εάν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. Για παράδειγμα, τι γίνεται εάν ο εργολάβος που έχει αναλάβει την ανακαίνιση της επιχείρησης σας , δεν μπορεί να τηρήσει την προθεσμία για την ολοκλήρωση των εργασιών λόγω κακών καιρικών συνθηκών και εσείς δεν έχετε συντάξει κάποιο συμφωνητικό συνεργασίας που να προβλέπει ρήτρα έγκαιρης εκτέλεσης; Σκεφτείτε πόσα χρήματα θα χάνετε καθημερινά αν δεν μπορείτε να προσφέρετε τις υπηρεσίες εντός του πλαισίου που υπολογίζατε.Ακόμη , τα συμβόλαια μπορούν να βοηθήσουν στην διασφάλιση της δημιουργίας εσόδων , αφού ένα ισχυρό συμβόλαιο εγγυάται ότι θα λάβετε πληρωμή σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία, επομένως οι ταμειακές ροές σας θα είναι προϋπολογισμένες και θα μπορείτε να λαμβάνετε επιχειρηματικές αποφάσεις ανάλογα. Επιπρόσθετα , ένα συμφωνητικό που θα συνοδεύεται με τα νόμιμα παραστατικά , μπορεί να σας διασφαλίσει την πληρωμή σας , από έναν πελάτη που παρουσιάζει μεγάλη επισφάλεια. Ένα άλλο πλεονέκτημα , είναι ότι οι έγγραφες συμβάσεις διασφαλίζουν αυξημένο απόρρητο και εμπιστευτικότητα , αφού ορισμένες επιχειρήσεις ζητούν από το άλλο μέρος να υπογράψει αποκλειστική σύμβαση, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να συνάψουν σχέσεις με άλλους παρόχους ή ανταγωνίστριες εταιρείες. Μια σύμβαση που περιλαμβάνει ρήτρες εμπιστευτικότητας θα πρέπει να αναφέρει τι συμβαίνει εάν κάποιος παραβιάζει τη σύμβαση και τις νομικές επιπτώσεις της συμφωνίας. Απόρροια όλων των παραπάνω είναι ότι μια σύμβαση μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη συμμόρφωση σας με τους νόμους και τους κανονισμούς , όπως και να απολαμβάνετε της εκτίμησης της αγοράς , ως άψογοι επαγγελματίεςΣυμπερασματικά , τα οφέλη από την χρήση έγγραφων συμβολαίων είναι πολλά και σημαντικά , αλλά δεν αποτελούν το φάρμακο για όλα τα προβλήματα. Ένα πολύ καλό συμβόλαιο, δεν εμποδίζει τους εμπλεκόμενους να αγνοούν ή να παραβιάζουν τους όρους μιας σύμβασης. Όπως συνηθίζω να λέω στους πελάτες μου , τα συμβόλαια φέρουν και το βάρος της υπογραφής των ανθρώπων που τα υπογράφουν. Ωστόσο ένα καλό συμβόλαιο, διασφαλίζει ότι έχετε αρκετές λύσεις , εάν συμβεί το χειρότερο δυνατό σενάριο. Μην περιμένετε να σας πει ο σύμβουλος σας ότι υποχρεούστε να συντάξετε ένα συμφωνητικό , να το επιδιώκετε , ακόμη και όταν δεν είναι υποχρεωτικό βάσει φορολογικών διατάξεων. Η νομική και φορολογική καθοδήγηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επιχειρηματικότητας. Δεν πάνε όλα πάντα κατ’ ευχή , οπότε μην περιμένετε να την πάθετε για να μάθετε. Το ζήτημα είναι να συμβουλευτείτε τον σύμβουλο σας , πριν και όχι αφού , έχετε να διαχειριστείτε ένα ατυχές γεγονός. *Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας VoyiatzisGroup , με έδρα την Κω.
- 23 Φεβρουαρίου 2024
- 0 Σχόλια