Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Το Βήμα της Κω - Συνεχής Ενημέρωση

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ένα μέτρο που θεωρήθηκε πολύ επιτυχημένο και από το Υπουργίο Ανάπτυξης αλλά και από πολλούς καταναλωτές.Το καλάθι των Χριστουγέννων αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 11 Δεκεμβρίου και να παραμείνει ενεργό μέχρι τις αρχές του νέου έτους.Όπως μας πληροφορεί το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, σε αυτό οι καταναλωτές μπορούν να βρουν διάφορα είδη διατροφής, τα οποία υπάχρουν συνήθως πάνω σε ένα χριστουγεννιάτικο τραπέζι.Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, φαίνεται πως δεν θα υπάρξουν έντονες διαφφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι. Έτσι, στο καλάθι των Χριστουγέννων θα συμπεριλαμβάνονται με βεβαιότητα 6 βασικά προϊόντα: το αρνί, το κατσίκι, η γαλοπούλα, το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα.Ωστόσο, πέρα από το καλάθι για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, στις 11/12 θα κάνει πρεμιέρα και το καλάθι για το χριστουγεννιάτικο δέντρο, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, βρεφικά παιχνίδια, επιτραπέζια παζλ, κούκλες, ηλεκτρονικά και μουσικά παιχνίδια, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας. Πηγή: Reporter.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα δύο τρίτα των Βρετανών σκέφτονται να κάνουν διακοπές σε νέους προορισμούς το 2025, ως αποτέλεσμα των διαμαρτυριών των κατοίκων δημοφιλών προορισμών κατά των επιπτώσεων του υπερτουρισμού στην οικονομία και το κλίμα.Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της εταιρίας ταξιδιωτικών ασφαλίσεων InsureandGo.Το 68% των ενηλίκων από το Ην. Βασίλειο εξετάζουν εναλλακτικούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς για τις διακοπές τους το 2025, προκειμένου να αποφύγουν περιοχές με υπερτουρισμό. Οι κορυφαίοι εναλλακτικοί προορισμοί που συγκαταλέγονται στα σχέδιά τους για το 2025 είναι η Ελβετία (43%), η Νορβηγία (37%), η Σουηδία (31%), η Αυστρία (28%) και η Πολωνία (24%).Η ελκυστικότητα της εξερεύνησης νέων προορισμών μπορεί να αποβεί σε βάρος καθιερωμένων προορισμών. Η έρευνα δείχνει ότι το 53% των Βρετανών δήλωσαν διστακτικοί να επισκεφθούν πολλούς αγαπημένους προορισμούς διακοπών εξαιτίας της στάσης των κατοίκων τους απέναντι στον τουρισμό.Ανάμεσα σε όσους εκφράζουν ανησυχίες, οι 5 κορυφαίοι προορισμοί που θα δίσταζαν να επισκεφθούν το 2025 είναι η Βαρκελώνη (45%), η Βενετία (26%), η Μαγιόρκα/ Μινόρκα (35%), το Άμστερνταμ (25%) και η Marbella (25%).Πηγή: tornosnews.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυξημένο κατά 161 εκατ. ευρώ (σε σύγκριση με το 2024) θα είναι το συνολικό πλεόνασμα των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης για το 2025.Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, οι ΟΚΑ (ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ, ΔΥΠΑ, ΝΑΤ, ΟΠΕΚΑ) εκτιμάται ότι θα εμφανίσουν μικρότερο πλεόνασμα το επόμενο έτος (της τάξης των 999 εκατ. ευρώ), έναντι πλεονάσματος 1,16 δισ. ευρώ που είχε προβλεφθεί για το 2024.Η αύξηση της απασχόλησης, των ασφαλιστικών εισφορών και η άνοδος των μισθών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα «εκτόξευσαν» τα έσοδα των οργανισμών ασφάλισης στα 52,17 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,19 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2024.Το ισοζύγιο των ασφαλιστικών ταμείων για το 2025 προβλέπεται να παρουσιάσει πλεόνασμα ύψους 647 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 311 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις για το οικονομικό έτος 2024.Ειδικότερα, τα έσοδα προβλέπεται να είναι αυξημένα κατά 206 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της αύξησης κατά 1.047 εκατ. ευρώ των εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές (συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών), γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο:στην αύξηση των μισθών και της απασχόλησης ως αποτέλεσμα του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας,στη νέα αναμενόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα εντός του 2025 καιστην αύξηση του μισθολογίου του δημόσιου τομέα από τον Απρίλιο 2025 σε συνέχεια της αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.Οι εισπράξεις και αντίστοιχα οι αποδόσεις εσόδων υπέρ τρίτων, αντίθετα, προβλέπεται να είναι μειωμένες κατά 592 εκατ. ευρώ κυρίως εξαιτίας της μείωσης κατά μία ποσοστιαία μονάδα των ασφαλιστικών εισφορών για την υγειονομική περίθαλψη που εισπράττονται και αποδίδονται υπέρ του ΕΟΠΥΥ. Το σύνολο των δαπανών σε σχέση με το 2024 προβλέπεται να είναι αυξημένο κατά 441 εκατ. ευρώ.Η δαπάνη των κύριων συντάξεων προβλέπεται να είναι αυξημένη κατά 880 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα:της αναπροσαρμογής των συντάξεων με βάση τον συντελεστή που προκύπτει από τον μέσο όρο του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του ΑΕΠ και του ποσοστού μεταβολής του μέσου ετήσιου ΓΔΤΚ του προηγούμενου έτους,της προβλεπόμενης αύξησης του ρυθμού απονομής νέων συντάξεων, γεγονός που συμπαρασύρει και τη δαπάνη για τις επικουρικές συντάξεις, η οποία αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση κατά 80 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024.Τέλος, σημειώνεται ότι κατά το 2025 ο e-ΕΦΚΑ προβλέπεται να ενισχυθεί με 240 εκατ. ευρώ από τον τακτικό προϋπολογισμό για την κάλυψη της απώλειας εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές του κλάδου επικουρικής ασφάλισης, που εκτιμάται ότι θα προκύψει εξαιτίας της λειτουργίας του ΤΕΚΑ.Δημόσια Υπηρεσία ΑπασχόλησηςΤο ισοζύγιο της ΔΥΠΑ για το 2025 προβλέπεται να ανέλθει σε πλεόνασμα ύψους 3 εκατ. ευρώ, βελτιωμένο κατά 142 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο εκτιμώμενο ισοζύγιο του 2024.Τα συνολικά έσοδα του φορέα σε ταμειακή βάση ύψους 3.614 εκατ. ευρώ προβλέπεται να είναι αυξημένα κατά 224 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024.Ειδικότερα, οι ασφαλιστικές εισφορές για το 2025, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από τη ρύθμιση οφειλών, αναμένεται να παρουσιάσουν μείωση ύψους 61 εκατ. ευρώ, υπολογιζόμενες με βάση την αναπροσαρμογή του ποσοστού των συνεισπραττόμενων εισφορών για τα λοιπά ασφαλιστικά ταμεία επί του συνόλου των εισφορών που εισπράττει ο e-ΕΦΚΑ.Επιπλέον, αύξηση κατά 335 εκατ. ευρώ προβλέπεται να παρουσιάσουν οι μεταβιβάσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό για τη διασφάλιση της κάλυψης των υποχρεώσεων του φορέα και για την απρόσκοπτη άσκηση των πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης και της στήριξης των ανέργων (επιδόματα ανεργίας, επέκταση του επιδόματος μητρότητας στους εννέα μήνες για το σύνολο των ασφαλισμένων κ.λπ.).Αντίθετα, μειωμένες κατά 57 εκατ. ευρώ προβλέπονται οι μεταβιβάσεις από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν σε 422 εκατ. ευρώ.Οι συνολικές δαπάνες της ΔΥΠΑ προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 3.611 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 82 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024, κυρίως εξαιτίας της αυξημένης δαπάνης για την υλοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ. Επίσης, προβλέπεται αύξηση των δαπανών για τα επιδόματα ανεργίας κατά 31 εκατ. ευρώ και για τις λοιπές προνοιακές παροχές κατά 18 εκατ. ευρώ.Τέλος, μειωμένες κατά 68 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024 προβλέπεται να είναι οι επενδυτικές δαπάνες του φορέα.ΟΠΕΚΑ - NATΤο ισοζύγιο του ΟΠΕΚΑ και του ΝΑΤ για το έτος 2025 ανέρχεται σε πλεόνασμα ύψους 19 εκατ. ευρώ (έναντι πλεονάσματος ύψους 17 εκατ. ευρώ για το 2024).Τα συνολικά έσοδα προβλέπεται να είναι αυξημένα κατά 40 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024 εξαιτίας των αυξημένων μεταβιβάσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό για την καταβολή των προνοιακών παροχών και των οικονομικών ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΑ.Αντίστοιχα, οι δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 38 εκατ. ευρώ. Η μεταβολή αυτή αποτυπώνει:- την προβλεπόμενη αύξηση κατά 181 εκατ. ευρώ της δαπάνης για την καταβολή των προνοιακών παροχών και οικονομικών ενισχύσεων που έχουν ήδη νομοθετηθεί και υλοποιούνται, όπως:η παροχή σε ανασφάλιστους υπερήλικες,το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων,το επίδομα παιδιού,το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα,η επιδότηση στέγασης,οι προνοιακές παροχές σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία,το επίδομα γέννησης,το πρόγραμμα «Σχολικά γεύματα»,το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία»το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός» καιλοιπά προγράμματα και δράσεις που αφορούν σε προνοιακές πολιτικές,- την καταβολή έκτακτων παροχών συνολικού ύψους 143 εκατ. ευρώ κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2024 σε δικαιούχους επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ και ειδικότερα, σε δικαιούχους του επιδόματος παιδιού, των επιδομάτων ατόμων με αναπηρία και του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος καθώς και σε ανασφάλιστους υπερήλικες.Επισημαίνεται ότι στις ανωτέρω προβλέψεις έχει ενσωματωθεί και η αναμενόμενη επίπτωση της μεταρρύθμισης σε προνοιακά επιδόματα προς την κατεύθυνση της αύξησης των ποσών των παροχών και της εφαρμογής στοχευμένων κριτηρίων για τη χορήγησή τους.insider.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την προκήρυξη 324 θέσεων γιατρών σε Κέντρα Υγείας ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας, «στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ιατρικού προσωπικού». Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες (βλ. αναλυτικό πίνακα παρακάτω).«Το υπουργείο Υγείας συνεχίζει την ενίσχυση του ΕΣΥ με την πρόσληψη νέων γιατρών, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας για όλους τους πολίτες» σημειώνει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο, επισημαίνοντας παράλληλα πως, ενόψει και του νόμου για τον Προσωπικό Γιατρό, που προβλέπει πως όλοι οι πολίτες θα πρέπει να εγγραφούν υποχρεωτικά έως την 1η Ιουνίου του 2025, οι παθολόγοι και οι γενικοί γιατροί των Κέντρων Υγείας αναλαμβάνουν και ρόλο «προσωπικού γιατρού».Σύμφωνα με το υπουργείο, για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας προβλέπονται 2.000 προσλήψεις ιατρών, νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού.«Ενδυναμώνουμε το ΕΣΥ, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας και στην ενίσχυση της προληπτικής φροντίδας. Δεν αφορά μόνο τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας, αλλά και την ενίσχυση του ρόλου του Προσωπικού Γιατρού, ο οποίος αποτελεί την πρώτη επαφή του πολίτη με το σύστημα υγείας», δήλωσε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη.Η προκήρυξη για τις 324 θέσεις ξεκινά με την υποβολή αιτήσεων από τις 28 Νοεμβρίου ώρα 12.00μ.μ. έως και τις 12 Δεκεμβρίου ώρα 12.00μ.μ. στην πλατφόρμα https://esydoctors.moh.gov.gr.Πηγή: kathimerini.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η νέα αύξηση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση αναμένεται να επιφέρει αποτελέσματα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων όσο και τα δημόσια έσοδα σε βάθος χρόνου», προειδοποιεί ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στις παρατηρήσεις του επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις».Όπως τονίζει ο ΣΕΤΕ, η χρηματοδότηση του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το Πρόγραμμα Φυσικών Καταστροφών, δεν μπορεί να είναι ευθύνη μόνο ενός κλάδου και εάν απαιτείται ενίσχυση των δημόσιων εσόδων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αυτή δεν μπορεί να βασίζεται σε τέλη που στερούνται ουσιαστικής ανταποδοτικότητας και επιβαρύνουν αποκλειστικά έναν συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας.Σε σχέση με την αύξηση του τέλους της κρουαζιέρας,  ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι θα επιφέρει αποτελέσματα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων όσο και τα δημόσια έσοδα σε βάθος χρόνου.   Η θέση του συνδέσμου είναι ότι η επιβολή τελών που δεν συνοδεύεται από τις απαραίτητες  επιχειρησιακές παρεμβάσεις στους λιμένες  και τη λειτουργία των προορισμών δεν αποτελεί αποτελεσματικό μέτρο.Σε ό,τι αφορά τους περιορισμούς στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο ΣΕΤΕ καταγγέλλει ότι οι περιορισμοί σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση αλλά και οι έλεγχοι σε καταλύματα που λειτουργούν υπό τον μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ενώ θα έπρεπε να διαθέτουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας δεν έχουν εφαρμοστεί στην πράξη έως τώρα.Επίσης, ο ΣΕΤΕ προτείνει, μεταξύ άλλων, να εφαρμοστούν και τα εξής:Η προβλεπόμενη απαλλαγή από ΦΠΑ του εισοδήματος που αποκτάται, από φυσικά πρόσωπα, από τη βραχυχρόνια μίσθωση μέχρι δύο ακινήτων, να εφαρμόζεται εφόσον το εισόδημα αυτό δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ.Να οριστεί ρητά πως σε περίπτωση που εντός ενός καταλύματος διεξάγεται οποιασδήποτε μορφής παροχή υπηρεσιών ή διαμεσολάβηση για παροχή υπηρεσιών, τότε το ακίνητο θα πρέπει να θεωρείται τουριστικό κατάλυμα.Οι παρατηρήσεις του ΣΕΤΕ για το νομοσχέδιο Επί του άρθρου 21, «Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Τροποποίηση άρθρου 53 ν. 4389/2016»Με το άρθρο 30 του Ν.5073/2023 από την 1η Ιανουαρίου 2024, ο φόρος διαμονής – ένα μέτρο προσωρινό καθαρά εισπρακτικού και δημοσιονομικού χαρακτήρα – αντικαταστάθηκε από το, αυξημένο κατά ποσοστό 150-200%, Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση.Πριν συμπληρωθεί ένα έτος από την εφαρμογή του συγκεκριμένου τέλους, και χωρίς να έχει αποδοθεί απολογισμός για τα έσοδα που εισπράχθηκαν και την ανταποδοτικότητα σε έργα και δράσεις στα οποία αυτά διοχετευθήκαν, το συγκεκριμένο τέλος αυξάνεται περαιτέρω.Η αύξηση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση, αποφασίστηκε με τον ίδιο τρόπο που αυτό  θεσπίστηκε. Χωρίς διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς να έχουν μελετηθεί οι συνέπειες που η συγκεκριμένη επιβάρυνση θα έχει μακροπρόθεσμα στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος και τα αντισταθμιστικά μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν, προκειμένου αυτές να αντιμετωπιστούν.Επαναλαμβάνεται, πως αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την αποκατάσταση των ζημιών από τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν και θα εξακολουθούν να πλήττουν τη χώρα ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής.Ωστόσο η χρηματοδότηση του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το Πρόγραμμα Φυσικών Καταστροφών, δεν μπορεί να είναι ευθύνη μόνο ενός κλάδου της ελληνικής οικονομίας.Η ολοένα αυξανόμενη επιβάρυνση που υφίστανται οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων (σημειώνεται πως μόλις πρόσφατα προβλέφθηκε η δυνατότητα αύξησης του τέλους διαμονής παρεπιδημούντων έως 50%), πλήττει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού και εξανεμίζει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που η χώρα μας είχε αποκτήσει λόγω της θετικής διαχείρισης της κρίσης της πανδημίας.Η νέα αύξηση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση αναμένεται να επιφέρει αποτελέσματα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων όσο και τα δημόσια έσοδα σε βάθος χρόνου.Εάν απαιτείται ενίσχυση των δημόσιων εσόδων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αυτή δεν μπορεί να βασίζεται σε τέλη που στερούνται ουσιαστικής ανταποδοτικότητας και επιβαρύνουν αποκλειστικά έναν συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας.Επί του άρθρου 24, «Τέλος κρουαζιέρας»Η κρουαζιέρα αποτελεί ένα προϊόν με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η θέση του ΣΕΤΕ είναι ότι η επιβολή τελών που δεν συνοδεύεται από τις απαραίτητες  επιχειρησιακές παρεμβάσεις στους λιμένες  και τη λειτουργία των προορισμών δεν αποτελεί αποτελεσματικό μέτρο. Περαιτέρω τα όποια ποσά εισπράττονται από τα τέλη κρουαζιέρας πρέπει να διοχετεύονται στην αναβάθμιση των υποδομών και της λειτουργίας των προορισμών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Επιπλέον, λόγω  της διαφορετικότητας  των ζητημάτων που συνδέονται  με τις διαφορετικές μορφές κρουαζιέρας (διαφορετικοί τύποι σκαφών και πλοίων, ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές, δυνατότητα επιλογής αποβίβασης ή μη σε προορισμούς κ.α.) αλλά και του μεσοπρόθεσμου διαστήματος προγραμματισμού που προηγείται (συνήθως διετία), προτείνεται η εφαρμογή του μέτρου να μετατεθεί από το 2025 στο 2026, ώστε να υπάρξει επαρκής χρόνος για ουσιαστική διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και για την κατάλληλη προετοιμασία του κλάδου.Επί του άρθρου 26, «Προσωρινοί περιορισμοί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις – Προσθήκη παρ. 2Α και τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 111 ν. 4446/2016»Ο ΣΕΤΕ έχει καταθέσει αναλυτικές προτάσεις, σχετικά με τις αναγκαίες τροποποιήσεις στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της βραχυχρόνιας μίσθωσης.Ορισμένες από τις εν λόγω προτάσεις ενσωματώθηκαν στη σχετική νομοθεσία (άρθρο 111 του ν.4446/2016) με το άρθρο 28 του  ν. 5073/2023.Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία των ρυθμίσεων που τελικώς υιοθετήθηκαν περιορίζονται στη φορολογική αντιμετώπιση της συγκεκριμένης δραστηριότητας και όχι στη θέση συγκεκριμένων κανόνων για τη λειτουργία της. Παράλληλα, η ρύθμιση της παρ.8 του άρθρου 111 του ν.4446/2016 περί δυνατότητας με Κ.Υ.Α. να καθοριστούν γεωγραφικές περιοχές, όπου, για λόγους που σχετίζονται με την προστασία της κατοικίας, θα ισχύουν περιορισμοί στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση, παραμένει ανενεργή από το χρόνο θέσπισης της μέχρι σήμερα. Ομοίως η πρόβλεψη της παρ. 3.α. του ίδιου άρθρου σύμφωνα με την οποία «Αν το σύνολο των διαμερισμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνιες μισθώσεις, η εν λόγω πολυκατοικία ή συγκρότημα θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και οφείλει να διαθέτει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) ή να έχει υποβάλει γνωστοποίηση.», η οποία μπορεί να συμβάλλει στην προστασία του τουριστικού προϊόντος της χώρας και να διασφαλίσει ορισμένους βασικούς κανόνες υγειούς ανταγωνισμού με τις δανειοδοτημένες επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, παραμένει ανεφάρμοστη, μιας και  εξ όσων γνωρίζουμε δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι σχετικά με την εφαρμογή της.Πέραν των ανωτέρω δύο μέτρων, δηλαδή:Της ενεργοποίησης της διάταξης της παρ.8 του άρθρου 111 του ν.4446/2016 περί θέσεως περιορισμών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση, για λόγους που σχετίζονται με την προστασία της κατοικίας, καιΤης πραγματοποίησης ελέγχων βάσει της παρ. α. του άρθρου 111 του ν.4446/2016 σε καταλύματα που λειτουργούν υπό τον μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ενώ θα έπρεπε να διαθέτουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας ή Γνωστοποίηση ΛειτουργίαςΠροτείνουμε και τα εξής:Η προβλεπόμενη απαλλαγή από ΦΠΑ του εισοδήματος που αποκτάται, από φυσικά πρόσωπα, από τη βραχυχρόνια μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων, να εφαρμόζεται μόνο εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής δύο προϋποθέσεις: α.ένα από τα δύο ακίνητα που εκμισθώνονται θα πρέπει να έχει δηλωθεί ως ακίνητο στο οποίο ιδιοκατοικεί ο εκμισθωτής και β. το συνολικό ετήσιο εισόδημα του από τη βραχυχρόνια μίσθωση δεν υπερβαίνει τις δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση στο εισπραττόμενο μίσθωμα θα πρέπει να επιβάλλεται Φ.Π.Α..Προκειμένου τα ακίνητα που εκμισθώνονται βραχυχρόνια να διαχωρίζονται από τις νόμιμα αδειοδοτημένες επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, θα πρέπει να οριστεί ρητά πως σε περίπτωση που εντός του καταλύματος διεξάγεται οποιασδήποτε μορφής παροχή υπηρεσιών ή διαμεσολάβηση για παροχή υπηρεσιών, τότε το ακίνητο θα πρέπει να θεωρείται τουριστικό κατάλυμα, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας ή Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 4 του Ν.4276/2014.Να προβλεφθούν συγκεκριμένες βασικές προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να πληρούν τα καταλύματα που εκμισθώνονται βραχυχρόνια.Να παρέχεται το δικαίωμα στους ΟΤΑ Α’ βαθμού να ορίζουν, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τους, το μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης ανά δημοτικό διαμέρισμα. Η απόφαση αυτή θα πρέπει να λαμβάνεται κατόπιν προηγούμενης δημόσιας διαβούλευσης, να αιτιολογείται με βάση σχετική επιστημονική μελέτη, ενώ θα πρέπει να συνεκτιμάται και ο αριθμός των κενών ακινήτων που βρίσκονται εντός του συγκεκριμένου δημοτικού διαμερίσματος.Ο ΣΕΤΕ ουδέποτε ζήτησε την απαγόρευση της δραστηριότητας της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ωστόσο, υπογραμμίζεται για άλλη μια φορά ότι, όσο η συγκεκριμένη δραστηριότητα συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς κανονιστικό πλαίσιο, τα μέτρα που θα κληθεί να λάβει η Πολιτεία για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων που προκύπτουν από την ανεξέλεγκτη λειτουργία της, καθώς και του αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των αδειοδοτημένων τουριστικών επιχειρήσεων, θα είναι αναπόφευκτα πιο αυστηρά.Πηγή: MoneyReview
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 1 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Με κάθε λεπτομέρεια καθορίζεται κι εφέτος η διαδικασία συλλογής καυσόξυλων από τα δάση του νομού μας, από τη διευθύντρια Δασών Δωδεκανήσου κα Κατερίνα Μπαλατσούκα.Με τη διάταξη αυτή δρομολογείται η προβλεπόμενη διαδικασία για όσους θα ήθελαν να προχωρήσουν στη συγκέντρωση καυσόξυλων, με συγκεκριμένους όρους και σχετική εποπτεία.Αναλυτικά, αναφέρεται στην Απόφαση:«Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ ΕΡυθμίζουμε τη συλλογή και την υλοτομία με σκοπό την καυσοξύλευση στην περιοχή ευθύνης της υπηρεσίας μας κατά χώρο, χρόνο και τρόπο ως κάτωθι:Α. Επιτρέπουμε τη συλλογή και την υλοτομία ατελώς, ως ακολούθως: Επιτρέπεται η υλοτομία, συλλογή και διαμόρφωση καυσόξυλων από τους κατοίκους των Δημοτικών / Τοπικών Κοινοτήτων όλων των δήμων του Νομού Δωδεκανήσου.Τα καυσόξυλα θα προέρχονται από κατακείμενα, ασθενή, στρεβλά, κουφαλερά άτομα, δένδρα που έχουν πάρει κλίση κι είναι επικίνδυνα για υποδομές και δρόμους, κ.λπ. σε ξερή ή χλωρή κατάσταση και δευτερευόντως (εφόσον υπάρχει η δυνατότητα) από ιστάμενα δέντρα που είναι ακατάλληλα για την παραγωγή τεχνικής ξυλείας, από όλα τα δασοπονικά είδη υπό τον έλεγχο και τις ακριβείς οδηγίες και μετά από ενημέρωση και υπόδειξη υπαλλήλων της Υπηρεσίας μας και προσήμανση των ιστάμενων δένδρων με δασοπονική σφύρα (Υ), απαγορευομένης της καταστροφής ή υλοτομίας δένδρων τα οποία κρίνεται ότι είναι σημαντικά για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τη διατήρηση και ανάπτυξη της άγριας πανίδας.Η υλοτομία και απόληψη των καυσόξυλων της παραπάνω παραγράφου παύει οποτεδήποτε κρίνει η υπηρεσία μας ότι δεν υπάρχουν πλέον κατάλληλα προς διάθεση καυσόξυλα ή έχουν προκληθεί ζημιές στο δάσος χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση και χωρίς από το γεγονός αυτό να αξιώνει, οποιοσδήποτε, οιασδήποτε φύσεως αποζημίωση ή άλλου είδους αξίωση. Η έγκριση για την υλοτομία και αποκομιδή των καυσόξυλων αυτών θα γίνει με κριτήριο την κάλυψη πρωτίστως των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών, αρχής γενομένης από τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.Καυσόξυλα που προκύπτουν σαν προϊόντα εκτάκτων καρπώσεων (διανοίξεις δρόμων, ζωνών πυρασφάλειας, καθαρισμούς παρόδιων ζωνών και προληπτικής απομάκρυνσης βλαστήσεως για λόγους πυροπροστασίας, ανεμοθλασίες κ.λπ.), όταν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των ατομικών – οικιακών αναγκών των υλοτομούντων, και μέχρι του ποσού των πέντε χωρικών κυβικών μέτρων (χ.κ.μ.) ανά ενδιαφερόμενο μέσα στην περιφέρεια ευθύνης της υπηρεσίας και με την προϋπόθεση ότι δεν προβλέπεται διαφορετικά από τις σχετικές μελέτες των εν λόγω έργων ή τις σχετικές αποφάσεις εκτάκτων καρπώσεων ή τους πίνακες υλοτομίας.Επιτρέπεται η συλλογή και διαμόρφωση υπολειμμάτων υλοτομιών στις περιοχές που διενεργήθηκαν υλοτομίες σε εφαρμογή ετήσιου προγράμματος εκμετάλλευσης των δασών και πάντοτε με την υπόδειξη και επίβλεψη του αρμόδιου δασικού οργάνου της περιοχής.Β. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ:Οι μόνιμοι κάτοικοι της περιφέρειας αρμοδιότητας της υπηρεσίας μας, μετά από αίτημα και έγγραφο αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας {άρθρο 188 “Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας”, του ν. 4764/2020 (Α’ 256)}.Τα καυσόξυλα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για οικιακή τους χρήση, απαγορευμένης της πώλησής τους, καθώς και της μεταφοράς τους σε χώρους επιχειρήσεων εμπορίας ξύλου.Η επιτρεπόμενη ποσότητα των υλοτομούμενων και συλλεγόμενων καυσόξυλων για κάθε οικογένεια ορίζεται μέχρι της ποσότητας των πέντε χ.κ.μ.Γ. Χρονικοί περιορισμοί – Μεταφορά - ΔιακίνησηΗ υλοτομία, συλλογή, διαμόρφωση και μεταφορά των καυσόξυλων θα διενεργείται κατά τους μήνες Δεκέμβριο – Ιανουάριο – Φεβρουάριο - Μάρτιο.Η υλοτομία των καυσόξυλων πραγματοποιείται τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες 07:00 έως 16:00, ενώ η μεταφορά τους τις ίδιες ημέρες και ώρες 07:00 έως 18:00. Η φόρτωση των δασικών προϊόντων στο δάσος γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.Στην προκειμένη περίπτωση της συλλογής ή της υλοτομίας από τους κατοίκους δεν εφαρμόζεται το κ.δ. του 1941 όπως ισχύει, περί δελτίων μεταφοράς, διότι οι διατάξεις αυτού αναφέρονται σε μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων ξυλείας που προορίζονται για εκμετάλλευση.Δ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣΑπαγορεύεται:α) Κάθε υλοτομία και συλλογή δασικών προϊόντων κατά παράβαση των ανωτέρω, καθώς και η μεταφορά πέραν των διοικητικών ορίων των δήμων του Νομού Δωδεκανήσου (ακόμα και σε εκείνους που είναι δημότες ενός δήμου του Νομού Δωδεκανήσου, αλλά διαμένουν μόνιμα σε άλλο δήμο αυτού).β) Η εμπορία των κατά τους ανωτέρω τρόπους υλοτομημένων ή συλλεγομένων δασικών προϊόντων, καθώς και η μεταφορά τους σε χώρους επιχειρήσεων εμπορίας ξύλου.γ) Η υλοτομία σε εκτάσεις που χρήζουν προστασία από διάβρωση καθώς και περιμετρικά χώρων δασικής αναψυχής, πηγών, υδραγωγείων, ιερών και αρχαιολογικών χώρων, κτηριακών, κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και ορίων οικισμών και σε ακτίνα 100 μέτρων.δ) Η υλοτομία στα πρανή των δρόμων χωρίς την υπόδειξη αρμόδιου δασικού οργάνου καθώς και η εγκατάλειψη των υπολειμμάτων της υλοτομίας στο κατάστρωμα αυτών.ε) Η υλοτομία μέσα σε χείμαρρους ή στις όχθες αυτών, εφόσον τα φυόμενα άτομα της δασικής βλάστησης ασκούν προστατευτικό χαρακτήρα.στ) Η υλοτομία και το κλάδεμα πλατάνων, ακόμα και ξερών, χωρίς την άδεια και τις οδηγίες της Υπηρεσίας µας.ζ) Η υλοτομία εντός εκτάσεων που έχουν θεσμοθετηθεί ως προστατευόμενες στα πλαίσια του ν.1650/1986, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και για τις οποίες στις σχετικές πράξεις θεσμοθέτη-σης δεν προβλέπονται υλοτομίες, καθώς και στις αναδασωθείσες εκτάσεις για τις οποίες είναι σε ισχύ Δασικές Απαγορευτικές Διατάξεις.Η Υπηρεσία μας επιφυλάσσεται όσον αφορά την ικανοποίηση όλων των ενδιαφερομένων αιτούντων, εφόσον διαπιστωθεί από έλεγχο των οργάνων της η έλλειψη ή η ανεπαρκής ποσότητα συλλεγόμενων καυσόξυλων.Οι συμμετέχοντες στις υλοτομικές εργασίες υποχρεούνται να τις πραγματοποιήσουν λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία προστατευτικά μέτρα για την ασφαλή διεξαγωγή τους (κράνη, γάντια, προστατευτικά γυαλιά, κατάλληλα υποδήματα κ.λπ.) και οι απαραίτητες εργασίες να γίνουν σύμφωνα με τις υποδείξεις των δασικών υπαλλήλων, ώστε να αποφευχθεί ζημία ή φθορά στη δασική βλάστηση. Επίσης, υποχρεούνται να μην αφήσουν ξερούς κλάδους ή άλλα υπολείμματα των υλοτομιών μέσα στο δάσος, προκειμένου να αφαιρεθεί επικίνδυνη για τυχόν δασική πυρκαγιά καύσιμη ύλη ή άλλως να τα τεμαχίσουν επιμελώς και να τα τοποθετήσουν παράλληλα με τις ισοϋψείς του εδάφους.Κάθε εγκεκριμένη υλοτομία σύμφωνα µε τα παραπάνω, θα διενεργείται από τον υλοτομούνται κατ’ εφαρμογή των αρχών της απόλυτης ατομικής και αστικής ευθύνης του, θα λαμβάνονται δηλαδή όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας του ιδίου και του συνόλου.Ε. ΚΥΡΩΣΕΙΣΟι κυρώσεις στις περιπτώσεις αθέτησης των όρων της παρούσας ΔΑΔ και των περί της συλλογής και υλοτομίας δασικών προϊόντων διατάξεων της δασικής νομοθεσίας, προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 268 - 271 του ν.δ. 86/1969 (Α’ 7), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν. Κάθε άλλη προγενέστερη διάταξη που ρυθμίζει κατ’ άλλο τρόπο την καυσοξύλευση στην περιοχή ευθύνης της υπηρεσίας μας καταργείται.Η παρούσα ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της και λήγει την 31η-03-2025.Με την παρούσα καταργείται κάθε προηγούμενη σχετική διάταξη.Η εφαρμογή και τήρηση της παρούσας ρυθμιστικής διάταξης καυσοξύλευσης ανατίθεται στα όργανα της Δασικής Υπηρεσίας, της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και σε κάθε φιλόνομο πολίτη.Η διευθύντρια ΔασώνΔωδεκανήσου, Αικατερίνη Μπαλατσούκα,δασολόγος MSc».rodiaki.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε ότι το όνομα του κόμματος του θα είναι Κίνημα Δημοκρατίας στην εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.Ο ίδιος ζήτησε από τα μέλη του νέου κόμματος: «Πάρτε το στα χέρια σας, μεγαλώστε το, το Κίνημα Δημοκρατίας είναι η Ιστορία που χτίζουν οι πολλοί όταν σπάνε τον τοίχο που τους έχτισαν οι λίγοι». in.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 1 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στη χορήγηση έκτακτου οικονομικού βοηθήματος ενόψει των εορτών προχωρά ο Δήμος Τήνου, προκειμένου να βοηθήσει τους δημότες που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες να ανταπεξέλθουν στις έκτακτες οικονομικές απαιτήσεις της εποχής.Βασικές προϋποθέσεις για τους δικαιούχους είναι να είναι δημότες Τήνου και το ετήσιο  εισόδημά τους να μην υπερβαίνει  τα 6.000 € προσαυξανόμενο με 1.600 € για κάθε προστατευόμενο μέλος. Σημειώνεται ότι τα παραπάνω εισοδήματα προσαυξάνονται για οικογένειες που έχουν μέλος με αναπηρία 67% και άνω, κατά 3.000€.Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά ή με προκαθορισμένο ραντεβού από την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έως την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά που καλούνται να προσκομίσουν με την αίτησή τους οι ενδιαφερόμενοι καθώς και επιπλέον πληροφορίες, έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Τήνου.ertnews.gr
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Δηλώσεις έκανε στην κάμερά μας η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Ματίνα Βουκελάτου - Χριστοδουλίδη, σχετικά με τις εκδηλώσεις των Ιπποκρατείων αυτό το Σαββατοκύριακο.Πιο συγκεκριμένα, θα γίνουν οι εξής εκδηλώσεις:1. ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11/24 & ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11/24ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ σε συνεργασία με τον ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΣΦΕΝΔΙΟΥ «Ο ΘΕΟΚΡΙΤΟΣ», ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΩ,ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11/24, ΕΓΚΑΙΝΙΑ:18:00, ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: 18:00-21:00ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11/24, ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: 11:00-14:00 & 17:00-20:00Διήμερη έκθεση έργων απ’ τους μαθητές του καλλιτεχνικού εργαστήριου του Συλλόγου, με επίτιμο καλεσμένο τον εικαστικό Γεώργιο Κόφτη.2. ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11/24«ΠΕΝΤΕ ΓΕΝΙΕΣ … … ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ» από τη ΣΧΟΛΗ ΧΟΡΟΥ ΕΛΕΝΗΣ ΔΡΟΣΟΥ, ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΚΩ, ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 20:00Παράσταση με ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και Λάτιν.
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Πιστό στο “ραντεβού” του και στην απρόσκοπτη συνεισφορά στην τοπική μας κοινωνία, το Περιφερειακό Τμήμα Κω του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, σήμερα Σάββατο, βρίσκεται στα μεγάλα Σούπερ Μάρκετ του Νησιού, για να συγκεντρώνει τρόφιμα μακράς διάρκειας τα οποία θα διανεμηθούν σε ευάλωτες οικογένειες του νησιού μας τις Άγιες Ημέρες των Χριστουγέννων.Εθελόντριες του Ε.Ε.Σ. βρίσκονται για δεχθούν τις προσφορές συμπολιτών μας Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου και ώρες 10:00 έως 16:00 Στα σούπερ μάρκετ:- ΑΒ στο Μαρμαρωτό και το Ζηπάρι- Κρητικός στην Αγία Μαρίνα, στην οδό Πορφυρίου και στην Αντιμάχεια- Lidl στην επαρχιακή οδό- Σκλαβενίτης στην επαρχιακή οδόΤηλ. επικοινωνίας 6945776371, 6951346397
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Την 22-11-2024 το βράδυ συνελήφθη στην Κω, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Κω, 42χρονος ημεδαπός, ο οποίος αφαίρεσε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο βρέθηκε, κατασχέθηκε και αποδόθηκε στον ιδιοκτήτη.
  • 23 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια


ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI

Τοπικά

AdBanner

ΕΞΟΔΟΣ