Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα
Follow us

Δημοσιογράφος

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Κλείνουμε σήμερα, 21 Ιουλίου, 4 χρόνια από τον φονικό σεισμό που έπληξε το νησί μας. Δυστυχώς, οι πληγές παραμένουν ακόμα ζωντανές, έτσι ώστε να μας θυμίζουν και τα επόμενα χρόνια την ημέρα αυτή. Κάποιες «πληγές» μπορεί να έκλεισαν (λιμάνι), έστω και μετά από μεγάλη καθυστέρηση, κάποιες να κλείνουν τώρα (εκκλησίες) και κάποιες άλλες να παραμένουν ξεχασμένες, με το φόβο ότι θα μας θυμίζουν τον σεισμό και για τα επόμενα χρόνια.

Αναφέρομαι φυσικά, στους «πληγωμένους» αρχαιολογικούς χώρους, που βρίσκονται στην ίδια ακριβώς κατάσταση μετά τον σεισμό, περιμένοντας τους υπεύθυνους (λέμε τώρα) να προχωρήσουν στην αποκατάστασή τους. Η τότε αντιπολίτευση της ΝΔ, κατηγορούσε την τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για ολιγωρία, η σημερινή αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την Κυβέρνηση της ΝΔ για ολιγωρία και ούτε καθεξής. Ένα έργο που το έχουμε δει πολλές φορές να επαναλαμβάνεται, τόσο σε τοπικό πολιτικό επίπεδο, όσο και σε εθνικό.

Ο ένας να πετάει το μπαλάκι στον άλλον και από ουσία… τίποτα.

Κάτι πρέπει να ήξερε η Υπουργός κ. Μενδώνη κατά την περσινή της επίσκεψη στην Κω, όπου δεν μας άφησε να τραβάμε φωτογραφίες. Σου λέει, «άστους να μην τραβήξουν τίποτα φωτογραφίες, γιατί σε πέντε χρόνια, πάλι ακριβώς η ίδια κατάσταση θα είναι, οπότε να μην έχουν ντοκουμέντα και εμείς θα τους λέμε ότι προχωράνε οι εργασίες».

Στο ίδιο «καζάνι» μπαίνουν και οι Βουλευτές της ΝΔ, που και αυτοί από λόγια είναι πρώτοι. Μέχρι το καλοκαίρι έλεγαν, θα έχουν λυθεί τα περισσότερα προβλήματα και θα είναι επισκέψιμοι οι περισσότεροι αρχαιολογικοί χώροι. Βέβαια, δεν μας ξεκαθάρισαν για ποιο καλοκαίρι μιλούσαν.

Δυστυχώς για ακόμα μια φορά, οι πολιτικοί μας φάνηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, μη σεβόμενοι την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας, που παραμένει εκεί κάτω στα ερείπια, ζητώντας βοήθεια, όμως δυστυχώς, κανένας δεν «ακούει»…

  • 21 Ιουλίου 2021
  • 0 Σχόλια

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Ένα διώροφο κτίριο στην οδό Ιπποκράτους πωλείται σε τιμή ευκαιρία ςκαι δεν πάει κανένας κοντά, γιατί τα δυο μαγαζιά του δεν δουλεύουνε και αδυνατούν να πληρώσει το νοίκι. Έτσι κατήντησαν όλα τα μαγαζιά της πόλης της Κω, έπεσε η εμπορικότητα της πόλης. Η Πόλη της Κω επί Δημαρχίας Γ. Κυρίτση, εγώ θυμάμαι εκείνο το κτίριο της λεωφόρου Ιπποκράτους πριν από αρκετά χρόνια, το κρατούσε το καφενείο κάποιος Χριστόδουλος Παντελίδης και είχε πολύ δουλειά, δεν έβρισκες τραπέζι να κάτσεις. Και σήμερα η Πόλη της Κω έχει τα μαύρα της τα χάλια. Έχασε και την ομορφιά της και το μεγαλείο της και την αίγλη της. Οι Ιταλοί της είχαν δώσει όψη μεγαλουπόλεως και τώρα από το άγριο μακελειό που της ρίξανε οι τρεις ΠΑΣΟΚΟΙ Δήμαρχοι (Καϊσερλης, Φάκκος, Κυρίτσης) από τους τρεις, ο Κυρίτσης της έδωσε την χαριστική βολή.

 Τα χρόνια του ΠΑΣΟΚ μας κοροϊδεύανε με τα ψεύτικα λουλούδια και παρτέρια, δεν άφησαν πλατεία για πλατεία. Εκείνη η λεωφόρος Ιπποκράτους και το όνομά της ήταν σύμβολο της Κω, τώρα αντί για λεωφόρος βλέπεις δύο σοκάκια που και τα δυο μαζί κάνουν μια χαντάκα. Και η ταμπέλα λεωφόρος Ιπποκράτους παραμένει εκεί φαρδιά πλατιά να συμβολίζει τον λαϊκισμό του ΠΑΣΟΚ και να μετρά ακόμα λεωφόρος. Θυμάμαι τον ομαδικό θόρυβο των κομπρεσέρ του Δήμου και των άλλων μηχανημάτων που ξεβουίζαν την Πόλη. Ο Κυρίτσης δοκίμασε εκεί την Δύναμη Αλλαγής, όταν ήταν κάπως φορμαρισμένος, τώρα δεν υπάρχει πια Δύναμη Αλλαγής. Ένα μακελειό από την μία άκρια μέχρι την άλλη να βομβαρδίζει ανηλεώς την πόλη, να την κάνει αχταρμά, με μοναδικό σκοπό να βγάλει τα αυτοκίνητα από την πόλη. 

Ο πιο σώφρων α’ όλους ήταν ο Νίκος ο Μυλωνάς. Μου είπε τότε ότι θα μπορούσε να κάνει πεζόδρομους με διαγραμμίσεις. Ο Κυρίτσης προτίμησε τον βομβαρδισμό της Πόλης, μέχρι που την έκανε Γκουέρνικα ( ισπανική πόλη που βομβαρδίστηκε ανηλεώς από τους Γερμανούς φίλους του Φράνκο). 

Όπως είναι σήμερα η παραστριμωγμένη πόλη με τους πεζόδρομους τα παρτέρια και τα λουλουδάκια, αν συμβεί μια πυρκαγιά, είναι δύσκολο να πάει κοντά η πυροσβεστική. Ο Φάκκος παραμόρφωσε την πλατεία του Κερμεττέ με δύο κινεζικές παγώδες εκτρώματα που δεν δένουν καθόλου με την παράδοση της Κω, μόνο και μόνο για να βγάλει τα αυτοκίνητα μέσα από την πλατεία και να τα παραστιβάξει στον δρόμο του Ασκληπιείου με αποτέλεσμα να δεινοπαθεί να περάσει το λεωφορείο. Αυτό ήταν έγκλημα.

Θα ήτανε καλύτερα να ήταν τα αυτοκίνητα μέσα στην πλατεία, παρά μέσα στο δρόμο του Ασκληπιείου, να υποβαθμίζει εκείνο το αθάνατο μνημείο του Ελληνικού πολιτισμού. Υπήρχαν και άλλοι τρόποι για να απελευθερώσουμε την πόλη από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα και να γλιτώσει η πόλη το μακελειό. Τα πιο πολλά αυτοκίνητα Ιχ μέσα στην πόλη έχουν αυλές που μπορούσε να κάνει ο καθένας ένα πάρκινκ να φεύγει το αμάξι μέσα από το δρόμο. Επίσης τα μονίμως σταθμευμένα αυτοκίνητα να τα βγάζαμε έξω από την πόλη και να είχαμε μια μάντρα να τα συσσωρεύαμε μέσε και λόγω της κρίσης, πολλά αμάξια δεν τα κυκλοφορούνε. Καταθέτουν τις πινακίδες αλλά τα αμάξια είναι ακόμα μέσα στον δρόμο. Και ακόμα εκείνη η Ιπποκράτους προσφέρεται να γίνουν σιδηροκατασκευές πάρκινκ μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους και να έχουν πρόσβαση από την Ιπποκράτους και να σταθμεύουν εκεί με κάποια κάρτα. Θα οφελούσαμε και τα αρχαία μνημεία κάτω από την σκιά επειδή τα προσβάλει ο καυτός ήλιος.

 H Ρώμη έχει πολλά τέτοια πάρκινκ μες στους αρχαιολογικούς χώρους. Επίσης στην Ανατολική πλευρά του λιμανιού, εκείνο το μεγάλο κομμάτι που έχει στη μέση εκείνο το συντριβάνι έκτρωμα ,να ξηλωθούν και να γίνει πάρκινκ με ελεγχόμενη στάθμευση για να δουλέψουν και του λιμανιού τα μαγαζιά και να λειτουργήσει και ο παλιός παραδοσιακός περίπατος επίσης η Ελ. Βενιζέλου πρέπει να γίνει ελεγχόμενη στάθμευση καθ’ όλο το μήκος της για να σταθμεύει ο κόσμος τα αυτοκίνητά του για να δουλέψουν τα μαγαζιά και να ανέβει η εμπορικότητα της πόλης και να χουνε και ένα πάρκινκ να κάνουν και μια επίσκεψη στο νοσοκομείο είτε σε κάποια άλλη υπηρεσία. Αν ο Κυρίτσης απέφευγε το μακελειό της πόλης που έκανε σαν μαινόμενος ταύρος, θα ξανάβγαινε πάλι Δήμαρχος , γιατί να μην έβγαινε; εμείς δεν έχουμε τίποτα με τον Κυρίτση, εμείς την θέλαμε την ελεγχόμενη στάθμευση, ήταν και αυτή κάποια λύση. Η Ρόδος έχει πολλούς δρόμους με ελεγχόμενη στάθμευση. Και ακόμα αν είχαμε γίνει Ευρωπαίοι θα κάναμε αυτά που κάνουν εκείνοι, ακόμα και οι Βαλκάνιοι. 

Ώρα 5 απόγευμα, σταματούν τα τροχοφόρα να βγουν τα παιδιά στους δρόμους να παίξουνε. Μου τα λένε Αλβανοί γραμματισμένοι που δουλέψαν στη δουλεψή μου. Και πρώτο το λιμάνι έπρεπε να κλείσει, να εφοδιάζονται τα μαγαζιά από νωρίς και να λειτουργήσει και ο περίπατος. Περίπατος με τροχοφόρα δεν γίνεται. Αυτά που έπρεπε να κάνει ο Κυρίτσης δεν τα έκανε μόνο παραμόρφωσε την πόλη με παρτέρια και φτηνά λουλουδάκια και άλλα μασκαραλίκια και επομένως έπεσε στην αντιπάθεια των Κώων, αυτό φάνηκε στις εκλογές που ακολουθήσανε. 

Στους 100 ψήφους του Νικηταρά, έπαιρνε και εκείνος πέντε. Ο Κυρίτσης μαζί με τους άλλους ΠΑΣΟΚΟΥΣ, με πρώτο πάντα τον Γαληνό του Πυλιού, ήταν πιστό πειθήνιο του Ανδρέα, πιστέψανε στην αλλαγή του Ανδρέα.

 Ήταν η ομάδα πρώτης σειράς ορκισμένοι και ακριβοπληρωμένοι από το ΠΑΣΟΚ, ήταν η εποχή που ο Ανδρέας κατήργησε όλα τα μεγάλα έργα και έριξε όλη την Δύναμη Αλλαγής στα λουλουδάκια και στα παρτέρια. Ο Ανδρέας με τα παρτέρια και τα λουλουδάκια και τα ψυχοπαίδια του κατεδάφισε όλο το δημιουργικό οικοδόμημα των Ιταλών. Τώρα να δούμε ποιος ηγέτης θα βρεθεί που να το λέει η καρδιά του, να μπει από την μια να βγει από την άλλη, να κατεδαφίσει όλα τα εκτρώματα που στηθήκαν επί ΠΑΣΟΚ και να επαναφέρουν την Πόλη της Κω στην προ του Κυρίτση εποχή.

  • 03 Ιουλίου 2021
  • 0 Σχόλια

Δημοσιογράφος

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

 Με μεγάλη λύπη, παρακολουθούμε τελευταία, διάφορα δυσάρεστα παραβατικά και εγκληματικά γεγονότα. Είναι όλα φορτωμένα με βία και παραλογισμό, που συχνά πυκνά συμβαίνουν στην κοινωνία μας. Κανείς  δεν επικροτεί ούτε υπερασπίζεται , τέτοιου είδους εγκληματικές πράξεις,  αλλά τις καταδικάζει,  αφού απειλούν την σωματική ακεραιότητα και αφαιρούν τη ζωή συνανθρώπων μας, μοιράζοντας δυστυχία παντού. Είτε αυτοί είναι συζυγοκτόνοι, γυναικοκτόνοι, αδελφοκτόνοι, παιδοκτόνοι κλπ,  οδηγούμενοι από εκδίκηση, μίσος, παράνοια και αγανάκτηση. Είτε είναι Ιερωμένοι υπηρετώντας την του Χριστού Εκκλησία, που ασυλλόγιστα έχασαν την ψυχραιμία τους και πετάνε καυστικά υγρά στους απέναντι τους. Είτε  είναι μια γυναίκα αντίζηλος, που τυφλωμένη από το πάθος της, εκδικείται την ερωμένη του αγαπητικού και  συντρόφου της.

Η διαφθορά της κοινωνίας, ο εκφυλισμός των ανθρωπίνων αξιών, οδηγούν στην εγκληματικότητα. Αυτό τον ύπουλο εχθρό του κοινωνικού ιστού, που παρασέρνει και καταστρέφει τις ζωές των ανθρώπων, θυμάτων και θυτών.

Τα εγκλήματα είναι ένα πανάρχαιο, κοινωνικό βαρύ πρόβλημα, συνυφασμένο με την εξέλιξη και την επιβίωση του ανθρωπίνου γένους, ανά τους αιώνες. Η εγκληματικότητα και η καθημερινή παραβατικότητα των Πολιτειακών νόμων,  εξακολουθεί να υπάρχει, διανύοντας μια μεγάλη διαδρομή στην ιστορία . Από  τα βάθη των αιώνων, το έγκλημα εκδηλώνεται σε ένα μεγάλο φάσμα παράλογων συμπεριφορών, σε διαφορετικές εποχές,  πρόσωπα, κοινωνίες,  πολιτισμούς,  ήθη και έθιμα, κουλτούρες  καθώς και οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων. Δυστυχώς το έγκλημα οιασδήποτε μορφής, δεν αποτελεί περιστασιακό φαινόμενο, που μπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά με την εφαρμογή αυστηρότερων νόμων. Είναι  ένα δυσάρεστο κοινωνικό φαινόμενο, αποσπασμένο από τις ανθρώπινες αξίες και προσκολλημένο στην εγωκεντρική, ανθρώπινη τάση, για επιβίωση και επικράτηση μεταξύ των ανθρώπων.

Η ρήση του Χριστού ‘ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω,’ δηλ ‘όποιος είναι αναμάρτητος ας ξεκινήσει πρώτος τον θάνατο δια λιθοβολισμού’, απηχεί έντονα τα συναισθήματα κριτικής  όλων μας και μεταδίδει την συλλογική ευθύνη σε όλους μας. Και όμως όλα θα μπορούσαν να βελτιωθούν, μετά την ριζική αναγέννηση της ανθρώπινης κοινωνίας, με μια διαφορετική παιδεία για ηθική συνείδηση, στην οικογένεια και στην Σχολική εκπαίδευση. Κυρίως  δε και στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπου παρουσιαστές και  ‘δημοσιογράφοι’  σε εισαγωγικά, γίνονται δημόσιοι κατήγοροι, στήνοντας τηλεοπτικά δικαστήρια, για να επηρεάζουν την κοινή γνώμη και για να εξάπτουν το περί δικαίου αίσθημα του λαού. Μανιωδώς   πέφτουν σαν τα κοράκια και ‘κανιβαλίζουν’ για εβδομάδες στο ψόφιο κρέας, των διαφόρων εγκληματιών . Όλα θυσία στο βωμό του κέρδους, για να κάνουν μεγάλα νούμερα ακροαματικότητας ή για να πουλήσουν περισσότερα έντυπα φύλλα ενημέρωσης, εφημερίδες. Ευτυχώς που σε μερικά πολιτισμένα κράτη, καταργήθηκε η θανατική ποινή. Αλλιώς λαϊκοί και κληρικοί, γεμάτοι χαιρεκακία, θα χειροκροτούσαν στην Πλατεία τον δήμιο που θα αποκεφάλιζε ή θα κρέμαγε τους ‘τα αποβράσματα της κοινωνίας,’ τους βαρυποινίτες.

 ‘Βροτοίς πέφυκε πεσόντα λακτίσαι’ δηλ ‘Είναι στην ανθρώπινη φύση να κλωτσάνε όποιον ξεπέσει.’  (Αισχύλος 525-456 π. Χ.)

Και πάλιν, ‘Όταν κλύδων κακών επέλθει πάντα δειμαίνειν φίλων.  Δηλ  ‘Όταν έλθει καταιγίδα κακών, τρομάζει και διώχνει όλους τους φίλους. (Μένανδρος 342-282 π. Χ.)

Και ο Θουκυδίδης (460-399 π. Χ.) συμπληρώνει.  Όταν  πέφτουν οι άνθρωποι, ακόμη και τα δειλά ποντίκια,  γίνονται δυνατά  θηρία και τους κατασπαράζουν.

Ενώ ο Μένανδρος (342-282 π. Χ.) συμφωνεί λέγοντας. ‘Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. δηλ, ‘όταν πέσει η βελανιδιά όλοι οι άνθρωποι τρέχουν για να κόψουν τα ξύλα’. Μέσα από αυτές τις σοφές κουβέντες, και τα πανάρχαια αποφθέγματα, που είναι ανεξίτηλα χαραγμένα  στους αιώνες, βλέπουμε την χαιρεκακία και το μένος των ανθρώπων, προς τους συνανθρώπους τους.  Τι και αν είναι Ιερωμένοι και αν κηρύττουν την αγάπη, την συγχώρηση, την κατανόηση και την ταπείνωση από τον άμβωνα. Τι και αν φορούν την πολυτελή κορώνα, αντί του ακάνθινου στεφάνου. Τι και αν κρατούν την χρυσοποίκιλτο ποιμαντορική ράβδο, αντί της καλάμου, που έτυπταν επί της κεφαλής του Χριστού. Τι και αν είναι  στολισμένοι με αστραφτερά, χρυσά εγκόλπια και  ενδεδυμένοι με λαμπερά ακριβά ενδύματα, που παραπέμπουν σε απομεινάρια της ματαιόδοξης Βυζαντινής αυτοκρατορίας και όχι στον ταπεινό και άραφο χιτώνα του Ιησού. Τι και αν κηρύττουν την ταπείνωση, την αγνότητα, την ακτημοσύνη, την συγχώρηση και την Χριστιανική Αγάπη. Έτσι ως άλλοι γραμματείς και φαρισαίοι, συγκεντρώθηκαν για να δικάσουν και να καταδικάσουν, ένα άρρωστο εξαρτημένο άνθρωπο, τον οποίο η Δικαιοσύνη σωστά έκρινε και έστειλε στο Δημόσιο ψυχιατρικό ίδρυμα για να νοσηλευτεί. Κάνεις δεν δικαιολογεί την παράλογη πράξη του Αρχιμανδρίτη, που η σύγχρονη  Ιερά Εξέταση, τον οδήγησε εκεί σε αδικαιολόγητες πράξεις παραλογισμού και απελπισίας, αφού επέμενε να τον τιμωρήσει και να τον αποσχηματίσει, αντί να τον βοηθήσει ουσιαστικά και έμπρακτα.  Αντί να  βοηθήσουν έγκαιρα το απολωλώς πρόβατο, από τα πρώτα σημάδια απόκλισης από τα ιερά του καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του, αντί να σκύψουν στο πρόβλημα εξάρτισης του, τον έστειλαν στην ‘Μεσαιωνική πυρά’ της ταπεινωτικής τιμωρίας του αποσχηματισμού. Πως  έβαλαν στους κόλπους της Εκκλησίας, ένα τέτοιο δυστυχισμένο προβληματικό άτομο; Γιατί δεν χειρίστηκαν τα προβλήματα του, με διακριτικότητα και εχεμύθεια, για να μην πληγεί το κύρος της Εκκλησίας;

 Που  είναι η Χριστιανική Αγάπη, που θα τον αγκάλιαζαν και η πατρική φροντίδα, που θα τον έστελλαν για ιατρική φροντίδα;  Σε ένα ειδικό κέντρο απεξάρτησης, από τις επικίνδυνες εθιστικές ουσίες, αυτές που τον έσπρωχναν ακόμη και να κάνει υπεξαίρεση ξένων χρημάτων; Τον δίκασαν και τον καταδίκασαν. Σαφώς και  το σάπιο κομμάτι της Εκκλησίας πρέπει να αποβάλλεται, όχι όμως μόνο με πνευματικές τιμωρίες,  επιτίμια, αργίες, αποσχηματισμούς κλπ. Αλλά με  πιο δραστικές ενέργειες, που θα έφερναν το απολωλός πρόβατο στον ίσιο δρόμο. Ο  Ιησούς είπε. ‘Δεν ήρθα για να σώσω τους δικαίους, αλλά τους αμαρτωλούς’. Ο Χριστός ποτέ δεν αποδέχτηκε τις δίκες και τους γραμματείς και φαρισαίους, αλλά την πατρική προσέγγιση για αυτούς που παραστράτησαν. Έτσι τραυμάτισαν, την ευαίσθητη κομματιασμένη, προβληματική προσωπικότητα ενός Ιερομόναχου, που οι ίδιοι του έδωσαν μέχρι και το οφίκιο του Αρχιμανδρίτη. Ενώ  η Δικαιοσύνη ορθώς φρόντισε να τον συμμορφώσει και να τον θεραπεύσει, σε ένα Δημόσιο  ψυχιατρικό ίδρυμα. Ιδού λοιπόν η διάφορα της πραγματικής  Χριστιανικής  Αγάπης,  που εκπορεύεται από την συγχώρηση, που ο ίδιος ο Χριστός έδωσε, στις πόρνες στους αμαρτωλούς και σε όλα στα απολωλότα πρόβατα.

Χρειάζεται μεγάλη ανατροπή στην πνευματική και ηθική αγωγή, σε μια κοινωνία που θα προάγει και θα προασπίζεται τον σεβασμό στον πλησίον και την υπακοή και εμπιστοσύνη στους νόμους της πολιτείας.

  Μήπως  πρέπει να αναλογιστούμε όλους αυτούς που κατέληξαν στη φυλακή, τι να έφταιξε και τι να το προκάλεσε; Μήπως  πρέπει να ευλογούμε την τύχη μας που οι συγκυρίες  της ζωής, δεν μας έσπρωξαν σε δυσάρεστες καταστάσεις; Συναντώντας  ακατάλληλους μοιραίους ανθρώπους,  ώστε να χάσουμε την ψυχραιμία μας, να παραλογίσουμε, να παρανομήσουμε, εκούσια ή ακούσια και να  βρεθούμε στην φυλακή; Σίγουρα  θα ευχόμασταν ο γιός μας, να μην είναι στη θέση του πιλότου ή του Αρχιμανδρίτη. Το κατά Ματθαίον Ιερό Ευαγγέλιο (εδάφιο 25-31-46)  μας ομιλεί  για την αναφορά του πάγκαλου Ιησού Χριστού. ‘Σ την φυλακή ήμουν και δεν με επισκεφτήκατε’.

Που είναι  η ελάχιστη   συμπόνια για τους χιλιάδες ανθρώπων, που για χίλιους δυο λόγους εγκλημάτησαν και εμείς οι πεντακάθαροι και αναμάρτητοι, καθημερινά τους λιθοβολούμε; Όχι  δεν δικαιολογούμε επ’  ουδενί λόγο, τις άδικες πράξεις και τα εγκλήματα τους.

 Άλλωστε φρόντισε η Δικαιοσύνη και  η Συνταγματική Νομοθεσία, να τους κάνει να πληρώσουν ακριβά, τις  βαριές συνέπιες των τρομερών πράξεων τους.

Όμως αναρωτιόμαστε όλοι ως Χριστιανοί, οι ιερωμένοι και οι απλοί πολίτες, που βρίσκεται η συγχώρηση και η Χριστιανική Αγάπη, που τόσο συχνά επικαλούμαστε;

Χάθηκε  στον βαθύ ωκεανό της ανθρώπινης χαιρεκακίας.

  • 25 Ιουνίου 2021
  • 0 Σχόλια

Πρώην Τοπικός Σύμβουλος Δήμου Κω

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Για ακόμα μία φορά στο ίδιο έργο θεατές… Και φυσικά αναφέρομαι στο πολύπαθο θέμα υγείας στο αγαπημένο μας Νησί, την Ιπποκρατική Κω.

Θα μου επιτρέψετε τότε λοιπόν αγαπητοί φίλοι αλλά και σεις λοιποί πολιτικάντηδες, Δήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι και διάφοροι άλλοι παρατρεχάμενοι, να σας φρεσκάρω λίγο την μνήμη σας, με τα παρακάτω.

Θα αρκεστώ μόνο σε τίτλους των τοπικών μας εφημερίδων. Έπεται και συνέχεια, δεν τελειώνω εδώ.

- Παρασκευή 22/8/14: Ο Αντώνης Πληθίδης για τον Σταμάτη Μανσούση: Όνειρό του να αποκτήσει η Κως νέο νοσοκομείο, θυσιαζόμενος ακόμα και πολιτικά

- «ΒτΚ» 25/7/14:Η απουσία του νέου Δημάρχου από την σύσκεψη για το νοσοκομείο. Βορίδης προς Παγκωακή Αντιπροσωπεία: Θα κάνω ότι καλύτερο μπορώ. Μήπως πρέπει να τους εκβιάσουμε με την αποστολή περιστατικών απέναντι;

- Ενωτικό κάλεσμα του Δημάρχου Θ. Νικηταρά για Παγκωακό μέτωπο και δυναμικές μαζικές κινητοποιήσεις για τα προβλήματα υγείας

- Επιστολή Νικηταρά στους 3 Κυβερνητικούς βουλευτές: Κατέρρευσαν οι δομές υγείας στην Κω. Βρείτε λύση τώρα – Αίτημα συνάντησης με Σαμαρά

- Σε περιστατικό από κρουαζιερόπλοιο επιστράτευσαν ξανά Εισαγγελέα και το 100 για να ΄φερουν στο νοσοκομείο παιδίατρο, μπήκε θέμα να πάνε απέναντι

- 30/9/14: Όταν το νησί του Ιπποκράτη δεν έχει παιδίατρο

- 23/7/14 εφ. Σταθμός: Συνάντηση Μ. Κόνσολα με Μ. Βορίδη. Κατέθεσε 5 προτάσεις για κίνητρα προσλήψεις, ογκολογική κλινική, επικουρικούς και ίδρυση ΕΚΑΒ σε 4 νησιά

- Ευρεία σύσκεψη στο Δημαρχείο. Νοσοκομείο Κω στην εντατική. Τελεσίγραφο Δήμου προς Κυβερνητικούς βουλευτές

- 25/7/14: Κλιμακωτές κινητοποιήσεις αποφάσισε η Παγκωακή σύσκεψη για την υγεία. Νικηταράς: Να κόψουν το λαιμό τους να βρουν λύσεις. Διορία μέχρι 10 Αυγούστου, μετά ακολουθούν κλείσιμο ΔΟΥ, Δήμων, παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπ. Υγείας κ.α.

- «ΒτΚ» 7/11/14: Κόνσολας – Προσλήψεις στις βασικές ειδικότητες παιδιάτρου και καρδιολόγου στο Νοσοκομείο Κω. Παρέμβαση στη Βουλή στον Υπ. Υγεία

- 4/11/2014: Με αφορμή τη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής ξανανοίγει ο φάκελος «νέο νοσοκομείο», με στόχο να αξιοποιηθούν οι δωρεές ιδιωτών σε γη για το σκοπό αυτό. Ο δήμος θα καλέσει τον Υπ. Υγείας στην Κω. Η πρόσκληση του Προέδρου της επιτροπής κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής δ. Κρεμαστινού στον Δήμαρχο για τη συνεδρίαση της επιτροπής που θα γίνει την Πέμπτη φαίνεται να ναοίγει ξανά τον φάκελο.

- Μ. Κόνσολας: Να δοθεί άμεση και εναλλακτική λύση για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ στην Κω σε ότι αφορά τις μικροβιολογικές εξετάσεις.

- 21/11/14: Στα χέρια του Υπ. Υγείας Μ. Βορίδη από τον Δ. Κρεμαστινό οι επιστολές Κυρίτση και Αδαμαντίδη για το νέο νοσοκομείο. Ο Δήμαρχος ζητά κατεπείγον ραντεβού με τον υπουργό για να μην χαθεί άλλος χρόνος.

- Τουρκικά νοσοκομεία προσπαθούν να προσελκύσουν τουρίστες

- 19/9/14: Επιστολή Κρεμαστινού στον Δήμαρχο για το ΔΙΙΚ, πανεπιστημιακή Σχολή και νέο νοσοκομείο με προτάσεις.

Να αναλάβουν σοβαροί δυναμικοί αναγνωρίσιμοι άνθρωποι και να μην μείνουν στα λόγια. Να μην επαναληφθούν οι κωμωδίες του παρελθόντος.

Κυρίτσης: Θα κινητοποιήσουμε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις.


Υ.Γ.: Συνυπεύθυνοι είμαστε όλοι ακόμα και εγώ. Μικροί, μεγάλοι, πλούσιοι και φτωχοί. Ανεξάρτητα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καθένας ξεχωριστά, στο θέμα της υγείας θα πρέπει να είμαστε ενωμένοι για τον κοινό σκοπό, καθώς μας αφορά όλους.

Το να έχεις την οικονομική δυνατότητα, να φεύγεις και να πηγαίνεις στα μεγάλα αστικά κέντρα για να γίνεις καλά εσύ και η οικογένειά σου ναι μεν, αλλά αφήνεις τεράστιο κενό στην γενέτειρά σου, η οποία χρειάζεται εσένα, την φωνή σου, των παιδιών σου, των φίλων αλλά και όλου του Κωακού λαού. Όλοι να παλέψουμε για ένα καλύτερο μέλλον στην υγεία του τόπου μας, για εμάς και τα παιδιά μας στο μέλλον, που θα ρθουν στην ζωή, ώστε να είναι περήφανα για μας.

Ενωμένοι λοιπόν όλοι, για να παλέψουμε για το νέο νοσοκομείο, το οποίο θα είναι εφάμιλλο του Ιπποκράτη. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, να παλέψουμε για την στελέχωση του σημερινού νοσοκομείου, του Κ.Υ. Αντιμάχειας και των άλλων δημόσιων δομών.

  • 23 Ιουνίου 2021
  • 0 Σχόλια

Δημοσιογράφος

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΊΑ

Ανυπολόγιστη για τον Δημιουργό της  η ζωή,  ανεκτίμητη για την Δικαιοσύνη των ανθρώπων. Όταν ο  Δημιουργός του Σύμπαντος, σύμφωνα με την Ιερά Βίβλο, παρέδωσε στο Όρος Σινά στον Μωυσή, τις Δέκα Εντολές περιέλαβε και το ‘Ου φονεύσεις’. Αυτή  η εντολή βρίσκεται στην όγδοη σειρά στην ‘ Έξοδο’ και στην έκτη σειρά στο ‘Δευτερονόμιον’, σύμφωνα με την μετάφραση των ‘Εβδομήκοντα’.  Μεγάλη  σημασία  έχουν οι Δέκα Εντολές, κατά την έξοδο των Ιουδαίων του λαού του Ισραήλ , από την βασανιστική σκλαβιά των Αιγυπτίων Φαραώ.    Αποτελούν δε  κώδικα ηθικής, για τις βασικές αρχές  στην Θρησκευτική, κοινωνική και οικογενειακή οργάνωση των ανθρώπων και  είναι  οι βάσεις  του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού. Μαζί δε και με την Ενδεκάτη Νέα Εντολή, το ‘Αγαπάτε Αλλήλους’, που δίδαξε   ο  Ιησούς  Χριστός.  Διότι  η Αγάπη αποτρέπει τον άνθρωπο, από κάθε  κακόβουλη και  εγκληματική πράξη και εφαρμόζει  τις Δέκα  Εντολές.   Όλες  οι Θρησκείες, όλες οι νομοθεσίες της Πολιτείας,  Συνταγματικές και ηθικές,  προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή.  Πόσο  πολύτιμη είναι;   Και εμείς  την αφαιρούμε  επειδή πέντε λεπτά κακής διαχείρισης του θυμού μας, της ανεξέλεγκτης οργής, μας οδηγεί στην αφαίρεση της ανθρώπινης  ζωής και  εμάς στην μακρόχρονη στέρηση της ελευθερίας μας.  Αλήθεια, πόσο αξίζει η ανθρωπινή ζωή στις  μέρες μας; Αρκετά   εκατομμύρια αποζημίωση,   μερικά  χρυσοφόρα ασφάλιστρα, αλλά   και πάρα πολλά  χρόνια τιμωρίας στην φυλακή.  Όταν από μια στιγμιαία έκρηξη κτητικού ερωτικού  πάθους,   παθολογικής  ζήλειας,   αρρωστημένου εγωκεντρισμού, στερούμε ξαφνικά τη ζωή των άλλων και φυσικά την δική μας ελευθερία, τι κερδίζουμε;    Ο  πατριαρχικός,  κτητικός χαρακτήρας, κυρίως συζύγων, πατεράδων και αδελφών, πολλές φορές αποδεικνύεται μοιραίος και καταλήγει σε εγκληματικές συμπεριφορές και ανεπανόρθωτες   πράξεις φονικών.                                                               

 Αλλά  φόνος δεν είναι  και όταν εγκαταλείπουμε στην τύχη τους ,νεογέννητα ανεπιθύμητα, εξώγαμα παιδάκια, αφήνοντας τα αβοήθητα  να πεθάνουν; Δε ν  είναι εγκληματικό όταν βομβαρδίζουμε ανελέητα, άμαχο πληθυσμό με παιδιά και ηλικιωμένους, σε εμφύλιες η άλλες εχθρικές συρράξεις; Για να μην αναφερθούμε σε σκοτωμούς, εξαιτίας φυλετικών, πολιτικών ή Θρησκευτικών διακρίσεων.  Όταν  για λίγα μέτρα περιουσιακής κληρονομίας,  αδελφός σκοτώνει τον αδελφό του, όπως ο Κάιν με τον Άβελ,  στην πρώτη δολοφονία της  Παλαιάς  Διαθήκης; Όταν   λύνουμε τις διαφορές μας, αντί με την συζήτηση, με σκοτωμούς; Όταν  για ασήμαντες αφορμές, όπως για ένα απλό παρκάρισμα, για μια παρεξήγηση, μαχαιρωνόμαστε ή πυροβολούμε ο ένας τον άλλον;

 Όταν   για το χατίρι ενός άνδρα ή μιας γυναικάς, καταφεύγουμε με ευκολία στο φονικό; Όταν εισβάλουμε  σε σπίτια  και μαγαζιά, βιάζουμε, βασανίζουμε,  ληστεύουμε και τέλος σκοτώνουμε αθώους συνανθρώπους μας; Όταν  είμαστε εριστικοί, αντικοινωνικοί χαρακτήρες, επιθετικοί, εγωπαθείς, εγωκεντρικοί και ευέξαπτοι, στις  μεταξύ μας ανθρώπινες σχέσεις, είτε αυτές είναι ερωτικές ,συζυγικές, οικογενειακές, συγγενικές, γειτονικές, φιλικές κλπ; Πόσο  δύσκολες και περίπλοκες είναι οι ανθρώπινες   σχέσεις και πόσο  εύκολα πέντε λεπτά οργής εν βρασμό ψυχής, μας οδηγούν μια ζωή στην φυλακή και παλιότερα στην εσχάτη των ποινών; Όταν  το εξαρτημένο παιδί απερίσκεπτα σκοτώνει τους γέρους γονείς ή  παππούδες του; Όταν  στο μοίρασμα των περιουσιών, γίνονται τόσα φρικτά  φονικά; Όλα αυτά δεν αποδεικνύουν τον εκφυλισμό της κοινωνικής ηθικής, γραπτής και άγραφης; Πόσο   φυλλοροεί η ηθική και η συνείδηση, η σωστή κρίση και η λογική βούληση των ανθρώπων, όταν τις κυριεύει το ασίγαστο πάθος, ο εγωισμός,  το μίσος και η εκδίκηση;                                                                                                   

  Από  καταβολής κόσμου όπως αναφερθήκαμε  στον αδελφοκτόνο Κάιν προς τον Άβελ, τα φονικά δεν σταματούν.  Καθημερινά  πληροφορούμεθα  συγκλονιστικά ειδεχθή εγκλήματα,  από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης. Ούτε  η θανατική ποινή, ούτε τα ισόβια, κατέφεραν να αποτρέψουν τους στυγνούς δολοφόνους,  που καθ’  ομολογία ή με αδιάσειστα στοιχεία, αφαίρεσαν  τη ζωή  πρώην αγαπημένων, ερωτικών συντρόφων, συζύγων,  αδελφών, φίλων, συγγενών και  γειτόνων τους, για χίλιες δυο αιτίες και διενέξεις,   χωρίς ποτέ να δείξουν έλεος και  συγχώρηση ή να δώσουν τόπο στην οργή.                                                   

  Κάνοντας την ανατομία ενός εγκλήματος, διαπιστώνουμε ότι  λίγο πολύ όλα μοιάζουν μεταξύ τους και  μόνο οι πρωταγωνιστές αλλάζουν. Τα  ίδια κίνητρα, οι  ίδιες αίτιες,  η πρόκληση, οι τσακωμοί, το προσωπικό συμφέρον, τα ψέματα  η απόκρυψη, η συγκάλυψη,  οι δικαιολογίες και το φρικτό τέλος. Όμως,   διαφέρει η τιμωρία από λαό σε λαό. Σε   πολλά μέρη του κόσμου, επιστρέφουν στον θύτη ό, τι  έκανε στο θύμα,  δηλ ξεπληρώνουν το φονικό με την δική του αφαίρεση ζωής.  Κάτι  που παραπέμπει, σε ‘οφθαλμό, αντί οφθαλμού’ και σε ‘οδόντα, αντί οδόντος’ ή ακόμη ‘μάχαιρα έδωσες, μάχαιρα θα λάβεις’.                                                                                                  

 Στα  προηγμένα πολιτισμένα κράτη, η εκτέλεση στην ειρκτή, δηλ η εσχάτη των ποινών, έχει σχεδόν καταργηθεί. Αντικαταστάθηκε  με τα ισόβια ή την πολυετή κράτηση στις φυλακές και την ουσιαστική στέρηση της προσωπικής ελευθερίας, των εγκληματιών.                                                                                  

  Όμως, κανένα έγκλημα δεν είναι ‘τέλειο.’ Στις  λεπτομέρειες κρύβεται το μυστικό, στα λάθη οι  αποκαλύψεις. Όπως  γράφει ο Ρώσος συγγραφέας Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι (1821-1881) στο μυθιστόρημα του ‘Έγκλημα και τιμωρία’ (1866), που ανέσυρε  τα γεγονότα  από τα Αστυνομικά και εγκληματολογικά,  χρονικά της  πατρίδας του, ο φτωχός φοιτητής λήστεψε και σκότωσε την ανυποψίαστη, ευκατάστατη ηλικιωμένη και πλούσια σπιτονοικοκυρά του.         Αλλά οι Ερινύες, οι Τύψεις, της Αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας   και το βάρος του φρικτού φονικού, τον πρόδωσαν μέχρι που παραδόθηκε και ομολόγησε.  Διότι   ‘Έστι  δίκης οφθαλμός ός τα πανθ’ ορά’.  ‘Υπάρχει  το μάτι της  Δικαιοσύνης, που βλέπει τα πάντα’ κατά τον φιλόσοφο Μένανδρο(342-292 μ Χ).                                                                                           

 Όλες οι Θρησκείες του κόσμου, πρεσβεύουν την ειρηνική συμβίωση και προστατεύουν  την ανθρώπινη πολύτιμη ζωή. Ευαγγελίζονται  την αγάπη, την αδελφοσύνη, την  συμπόνια, την συγγνώμη και την ομαλή συμβίωση μεταξύ των ανθρώπων. Όμως  πόσο ακούστηκαν οι παραινέσεις και πόσο εφαρμόστηκαν,  οι σοφές συμβουλές τους;  Αντί   να ελαττώνονται τα εγκλήματα,   αυξάνονται σε όλα τα μέρη του κόσμου, σε όλες τις φυλές και  τις Θρησκευτικές ομάδες της Γης.  Ανεξάρτητα,  αν  οι θύτες είναι  μορφωμένοι ή  σύγχρονα εκπαιδευμένοι και πολιτισμένοι. Γιατί  ο άνθρωπος,  αδυνατεί να τιθασέψει το θεριό που κρύβει μέσα του. Έτσι  στον κατάλληλο χρόνο, στις ανάλογες συνθήκες, δεν μπορεί  να διαχειριστεί την οργή και τον κακό εαυτό του.  Βράζε ι το μίσος στην ψυχή του, θολώνει το μυαλό του, υποχωρεί η λογική και αφαιρεί τη ζωή από το άτυχο θύμα του. Αναντικατάστατη  η  ζωή ως το πολυτιμότερο Θείο δώρο, την οποία ο άνθρωπος ως ευφυέστατο δημιούργημα,  αν και προσέγγισε το Φεγγάρι και τους γύρω πλανήτες, δεν την εκτιμά ως αξία, δεν την ζυγίζει,  δεν την μετρά και   δεν την συγκρίνει  με την δική του.                      

 Γιατί  ο  άνθρωπος σύμφωνα με την Πλατωνική Φιλοσοφική Σχολή  (427-347 μΧ), είναι ικανός, για ‘τα βέλτιστα και για τα χείριστα’, για ‘τα μείζονα και για τα ελάσσονα’.  Δηλ για ‘τα καλύτερα και για τα χειρότερα’, για’ τα μεγαλύτερα και για τα μικρότερα’.                                                                                                                                               

Τα ζώα στην ζούγκλα,  σκοτώνουν για να φάνε και  να επιβιώσουν ή  για να ζευγαρώσουν και να πολλαπλασιαστούν, σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.                                                    

Ο άνθρωπος, ανέπτυξε πολιτισμό δυσανάλογο με τα θηριώδη ένστικτα του. Για  αυτό και τις μεγάλες ανακαλύψεις του, τις χρησιμοποιεί όχι μόνο προς το κοινωνικό όφελος, αλλά και προς την εξόντωση του.’ Ου φονεύσεις.’  Θανάσιμο  αμάρτημα που σκοτώνει την ψυχή, σύμφωνα με την Χριστιανική Ορθόδοξο πίστη. Ωστόσο  οι παρορμητικοί άνθρωποι, αδυνατούν  να εφαρμόσουν το ‘Ου φονεύσεις’, γεμίζοντας καθημερινά τις σελίδες της ιστορίας και της έντυπης ενημέρωσης,  του ποινικού μητρώου, των Αστυνομικών χρονικών, καθώς και τις αίθουσες της Δικαιοσύνης, με φονικά και λοιπά ειδεχθή εγκλήματα.                                                                     

 Κρίμα, γιατί  ‘ως  χαρίεν εστ’ άνθρωπος όταν άνθρωπος η’. ‘Πόσο  χαριτωμένος είναι ο άνθρωπος,  όταν  είναι πραγματικά άνθρωπος’ . Μένανδρος (342-292 π.Χ.)

  • 21 Ιουνίου 2021
  • 0 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ